Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Hoeveel wordt er geroddeld bij jou op werk?

Ik vraag me af of het roddelen bij mij op werk onder 'normaal' valt.


Infobericht,

Verwijderd op verzoek van TO.


Bij mij gaat het gelukkig niet zo, afschuwelijk zeg. Lijkt me niet normaal, zou voor mij ook reden zijn om verder te kijken.

Oh en bemoei je er zelf niet mee.

Bij mijn vorige baan was de sfeer ook zo. Blij dat ik daar weg ben. Dit is geen gezonde werk omgeving imho.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

01-09-2021 om 22:09

 Professioneel van de werkgever/ manager om het daar over te hebben!🤔

Nee, dit is zeker niet normaal. Ik zou op zoek gaan naar ander werk, in zo'n omgeving zou ik niet fijn kunnen werken. 

Ik heb ook zo’n baan gehad. Veel geroddel maar ook enorme onderlinge jaloezie. Toen was het ‘normaal’, maar nu achteraf zie ik in hoe fout de sfeer was en hoe het mijn plezier in het werk heeft verpest. Mijn besluit om een andere baan te zoeken kwam grotendeels daar vandaan. Ik ben blij dat ik weg ben en werk nu weer met plezier in een leuk team.

De tamtam gaat bij ons razendsnel en er wordt ook best veel geroddeld, maar niet op de manier waarop jij dat beschrijft. Ik merk wel een duidelijk verschil tussen de oude garde en nieuwelingen. Er is bij ons niet zoveel geheim qua ambities en salaris, dus soms wordt aan nieuwe mensen ook rechtstreeks gevraagd hoe ze zijn ingeschaald

Directeur is erg boos geworden omdat dit geheim moest blijven????

Er wordt overal wel geroddeld denk ik. Maar sommige dingen zoals je beschrijft zijn wel erg.

Laatst een collega die in mijn ogen te ver ging. Dat heb ik hem op duidelijke wijze ook laten merken.

Ik vind dat geen normale situatie. Ik zou me er verre van houden en ander werk proberen te vinden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-09-2021 om 08:43

Ik heb ooit op een "toxic" kantoor gewerkt. Waar inderdaad niet alleen een beetje geroddeld werd (dat is denk ik niet te voorkomen), maar inderdaad ook zeer persoonlijke en vertrouwelijke informatie met anderen werd gedeeld. Ook medische gegevens, en dat is toch echt verboden.

Helaas had ik toen geen keuze - net gescheiden en er moest brood op de plank. Maar ik ben er wel - mede door dit gedoe - overspannen geraakt. Nu godzijdank keen werkgever waar vast ook een hoop mis is, maar waar ik in ieder geval wel een veilige werkomgeving heb.

zelden tot niet zover ik weet, we zijn een heel hecht team, de meeste werken al jaren met elkaar, kmoet zeggen dat we erg respectvol met elkaar omgaan. Er wordt niet zomaar over elkaar gepraat. Zo was er wel iemand die laats op een hele vervelende manier wegging, de dag dat diegene moest werken, gwn met 1 bericht uit het niets, daar hebben we wel even over doorgepraat ja.

Toen ik in de kinderopvang werkte tussen een bende vrouwen eerst er best wat geroddeld maar niet zo erg als wat jij hier neerzet.
Ik zou niet in zo'n omgeving willen werken.

Nu ben ik zzp'er dus ik kan met mezelf roddelen zoveel ik wil 

Nee, hier wordt gelukkig niet in die mate geroddeld. Als er al geroddeld wordt is dat vaak werkgerelateerd; 'waarom heeft Piet dat ingewikkelde project gekregen, die man houdt nog geen overzicht over zijn lunchtrommel'. Van die soort. Ook niet lief, maar dat heb je denk ik overal wel. We praten wel met elkaar over relatie, kinderen ed, maar dat wordt voor zover ik weet niet doorgekletst. Al helemaal niet naar andere afdelingen, laat staan naar externe opdrachtgevers. 

Ik heb wel een tijdje een kamer gehad tegenover de plek van de managementsecretaresse. De manager had nog wel eens de neiging allerlei zaken met haar te bespreken. Aan haar balie. Bijvoorbeeld wie ziek was of met wie hij een pittig gesprek moest gaan voeren. Collega met wie ik de kamer deelde en ik hebben de manager toen verzocht om dat soort gesprekken ergens achter een gesloten deur te voeren. Snapte hij wel en geen last meer van gehad.

De directeur heeft een relatie met een medewerker, dat moet geheim zijn, maar andere medewerkeres weten het en het wordt gedeeld met externe klanten. Dat klinkt haast als een soap. En ik moet er toch stiekem een beetje om lachen.

Je laatste zin snap ik niet helemaal. Dat heeft MI niks met roddelen te maken. De manier waarop je het verwoordt klinkt ook wat passief-agressief; 'ik vind het niet meer dan normaal om'. Ik krijg het beeld dat jij je niet prettig voelt op je werk en je (daarom) hebt ziekgemeld en nu verbolgen bent omdat die rot collega's die alleen maar roddelen je niet eens beterschap wensen. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

02-09-2021 om 11:18

Ik heb ook op zo'n werkplek gezeten. Een waar wespennest waar je voor je het beseft tot je strot toe in zit. Gelukkig ben ik daar nu weg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.