Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

(Hoeveel) wil je werken ?

Dag dames, 

Ik was even benieuwd hoeveel jullie werken en hoeveel je zou willen werken?

Zelf werk ik 32 uur en kan daar goed van rondkomen .  Nu bad ik nog veel overuren staan en werd ik een tijdje zo'n 24 à 28 uur ingepland. En toen merkte ik hoe heerlijk ik dat vond. Hoe fitter ik was, minder hoofdpijn en vrolijker. 

En eerlijk: het liefst zou ik ongeveer 24 uur werken. Maar ja, dan bouw ik minder pensioen op en kan ik minder sparen. Dus dat gaat m niet worden.
Voorheen werkte ik altijd heel veel (5 à 6 dagen per week) Maar ik ben nu in een fase dat ik eigenlijk weinig zin meer heb om veel te werken.  

Hoe zit dat bij jullie ?


ik ging van 32 naar 36 uur en eigenlijk beviel 32, of zelfs wat minder mij beter. Ik vind 2 dagen vrij hebben te weinig. Met 32 uur is de balans al beter. Als het kan ga ik terug naar 32 uur. Ook met partner werkte ik 32 uur. Heel bewust, want ik wil niet afhankelijk zijn. Als een relatie dan stopt kan ik alle kanten op.

40 uur vind ik teveel. Gaat nooit gebeuren. Ik kom prima rond nu.

Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee, met dat werken. 
Ik werk al 20 jaar fulltime, over een jaar of twee hoop ik hooguit nog maar 16 tot 20 uur te doen. Liefst zou ik helemaal stoppen maar dat zit er financieel waarschijnlijk niet in. 

Bij mij wisselt het behoorlijk. In drukke weken haal ik met gemak 40 uur en ga daar zelfs overheen. In rustige weken kan dat teruglopen tot 24-28 uur. 

Gemiddeld werk ik 32 uur en ik ben daar tevreden mee. Ik zou niet al te veel uren willen inleveren, maar fulltime hoeft voor mij in deze fase van mijn leven even niet. Ik heb kleine kinderen en die vragen veel tijd, aandacht en energie. 

Ik denk dat ik uiteindelijk terugga naar fulltime, maar dat is alleen maar omdat ik mijn werk erg leuk vind. Voor het geld hoeft het niet. 

Ik werk al ruim 28 jaar niet meer. Ben gestopt toen ik zwanger was. Nooit spijt van gehad en me nog nooit een seconde verveelt.

Ik werk nu 40 uur. 38 uur op contract. Werk sinds Corona wel fulltime thuis. Voorheen werkte ik 30 uur (ouderschapsverlof) maar moest ik wel 3 dagen van huis. Ik reisde voor mijn werk door het hele land. 
Nu vind ik die 40 uur anders te behappen omdat het dus vanuit huis is. Anders zou ik het niet trekken om weer 4 dagen te reizen. 

Ik hoop dus echt dat het zo blijft, of in ieder geval niet meer dan 2 dagen reizen. 
Anders zou ik heel graag 30 uur of minder werken.  

ik heb steeds verder afgebouwd en ben nu op het punt gekomen dat het te weinig is. Ik werk nu 16 uur per week en dan is werken meer een onderbreking van je vrije tijd dan andersom, ik voel me totaal niet meer betrokken bij mn werk. Na de zomer ga ik weer 24 uur werken. Dat bevalt een stuk beter. 

Ik heb nu nog verlof. In augustus start ik weer met werken en ga dan van 32 uur naar 28 uur (ouderschapsverlof).
Ben benieuwd hoeveel vaste thuiswerk dagen ik krijg (mijn werk kan niet volledig vanuit huis). 
Thuiswerken scheelt mij 2.5 uur reistijd per dag gemiddeld. 

32 uur. 40 vind ik teveel als alleenstaande. Wat iemand anders al zegt, 2 dagen vrij is te weinig, de balans is beter bij 4 dagen werken / 3 vrij. 24 zou ik ook prima vinden maar dan moet m'n uurloon wel omhoog 😅

Ik werk 24 uur en één dag is nog gereserveerd voor mijn studie. Als ik klaar ben dan ga ik niet meer uren werken. Misschien over een paar jaar als de kinderen ouder zijn. Vanuit financieel oogpunt is het in ieder geval niet nodig. Voor nu kijk ik uit naar wat meer tijd voor mezelf. Studie, werk en een gezin met kleine kinderen hebben de afgelopen twee jaar veel energie gekost en weinig ruimte overgelaten voor ontspanning. 
Mijn man werkt overigens 4 dagen. Hij zou ook niet meer terug willen naar fulltime. Als het financieel ooit nodig is dan is het voor ons allebei geen enkel probleem om aan meer uren te komen. Dat vind ik ook wel een fijne gedachte.

ik werk 36 uur per week, ik heb eerder een tijdje 32 gewerkt en dat was veel fijner, dus daar wil ik uiteindelijk weer naar terug. Het allerliefst zou ik 24 uur werken en er dan een dag vrijwilligerswerk bij doen, maar dat is financieel niet haalbaar.

Ik heb jarenlang 40 uur gewerkt, en veel overgewerkt, daar moet ik echt niet meer aan denken nu. Ik heb gewoon veel minder energie tegenwoordig.

Mick87

Mick87

18-07-2021 om 19:12 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 18-07-2021 om 19:09:


Ik heb jarenlang 40 uur gewerkt, en veel overgewerkt, daar moet ik echt niet meer aan denken nu. Ik heb gewoon veel minder energie tegenwoordig.

Precies dat heb ik. Bovendien ben ik vergeleken een aantal jaren ook heel graag lekker thuis. Misschien omdat ik wat ouder word of zo, ik weet t niet. Scheelt ook dat ik heel lang geen relatie had. Nu heb ik een 'thuis' met iemand. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

18-07-2021 om 19:13

ik werk nu 32u verdeeld over 5 dagen en ik kan niet wachten om weer 40u te gaan werken. Als mijn dochter naar de middelbare gaat, dan ga ik dat waarschijnlijk doen. 

In mijn huidige en toekomstige functie is 5 dagen aanwezig een grote pre. Alles wordt er heel veel makkelijker van. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

18-07-2021 om 19:14

ik vind mijn werk en hoe dat in de toekomst gaat ontwikkelen echt superleuk. 

Thuis is ook alles goed geregeld, waardoor ik gemakkelijk thuis de boel kan laten en me volledig storten op mijn werk. 

ik werk er 28 maar wil graag naar 24 (als dat financieel gaat. 

32. 
Ik zou ook wel weer 36 willen werken (ene week vier, andere week vijf dagen) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.