Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Hoeveel reistijd heb je naar je werk?

Hoeveel reistijd heb je naar je werk en wat vind je acceptabel? Nu we langzaam terugkeren naar de werkplek komen er ook weer steeds meer files. Thuiswerken of zonder files of vertragingen reizen maakt natuurlijk veel verschil. Wat vinden jullie een prettige of acceptabele reistijd en waarom? Kan het een reden zijn om ander werk te zoeken?

Peiling

Mijn reistijd (enkele reis) is
135 stemmen
12%
27%
30%
11%
13%
4%
4%

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-09-2021 om 10:09

Max 10 min lopen of 5 met de fiets. 

20 minuten lopen of 10 minuten met de fiets. Waarbij de helft van die tijd op het bedrijfsterrein is.

ik heb gestemd op 45 min maar had niet goed gelezen. Dat is namelijk mijn maximale acceptabele reistijd.

Op dit moment is het 7 minuten fietsen of 20 minuten lopen. 

Dat ligt er een beetje aan wat je meerekent. Vanaf de schuur tot het gebouw waar ik werk ruim 10 minuten, maar fiets goed stallen en naar mijn werkplek lopen gaat zeker ook 10 minuten overheen. 

Mok

Mok

11-09-2021 om 10:30

Nul. Ik werk vanuit huis.

Glamourlama

Glamourlama

11-09-2021 om 10:39 Topicstarter

Auwereel schreef op 11-09-2021 om 10:30:

Dat ligt er een beetje aan wat je meerekent. Vanaf de schuur tot het gebouw waar ik werk ruim 10 minuten, maar fiets goed stallen en naar mijn werkplek lopen gaat zeker ook 10 minuten overheen.

Ik zou zeggen van voordeur tot bureau.

Wat hebben jullie weinig reistijd!

SilverQuelea47

SilverQuelea47

11-09-2021 om 10:40

Op kantoordagen: een uur en drie kwartier. En dat kan uiteindelijk wel de reden worden om naar een andere baan te zoeken.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-09-2021 om 10:45

Marquise schreef op 11-09-2021 om 10:40:

Op kantoordagen: een uur en drie kwartier. En dat kan uiteindelijk wel de reden worden om naar een andere baan te zoeken.

Omg wat lang!! Zeker in de winter in donker weg en in donker terug? 

BIj mij is reistijd naar werk met de fiets ben ik er in 5 minuten en lopend ongeveer 10 minuten. 
Vind het nu heerlijk werk te hebben zo dicht bij huis. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

11-09-2021 om 10:50

Nose schreef op 11-09-2021 om 10:45:

[..]

Omg wat lang!! Zeker in de winter in donker weg en in donker terug?

Ja, maar dat had ik ook toen ik nog op loopafstand van mijn werk zat. Dus dat interesseert me niet zoveel.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

11-09-2021 om 10:56

Van deur tot deur een dik halfuur voor mij. Een klein stukje met het ov en de rest lopend. 

Het is 30 km. In de spits doe ik daar ca 40 minuten over, van deur tot bureau. Buiten de spits een minuut of 25. Ik vind dat goed te doen. In een vorige baan heb ik wel eens ruim een uur enkele reis gehad, en dat was echt teveel. Is wel een tijd geleden, toen mijn oudste nog een baby was.
Tegenwoordig bijna 100% thuis en we gaan naar ‘hybride werken’.

Mok schreef op 11-09-2021 om 10:30:

Nul. Ik werk vanuit huis.

Idem, normaal gesproken dan. Momenteel een baan waarvoor ik door het hele land reis. Soms twee uur in de trein (enkele reis).

van voordeur thuis tot mn werk binnen zo’n 40 minuten. Bijna nooit file, groot deel binnendoor wegen. Ongeveer 25km 

Van deur tot deur een uur.
Ik ga met de trein naar mijn werk.
Daarna nog tien minuten fietsen.
Scheelt wel dat ik op kantoortijden werk en in de trein ook kan ontspannen, in de zin van niet op het verkeer hoeven letten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.