Werk en Opleiding
Muurbloem1985
04-06-2026 om 18:19
Hoe ga jij naar je werk?
Gewoon een simpele vraag uit nieuwsgierigheid, hoe ga jij naar je werk? Ik zal beginnen, 10 minuten met de fiets, heerlijk.
Peiling
Hoe gaan jullie naar je werk?
Milala
05-06-2026 om 11:53
Ik neem de auto. Het is 4 kilometer en in de ochtend duurt dat 8 minuten en op de terugweg makkelijk het dubbele of drievoudige. Vanwege beperkte belastbaarheid is fietsen of met ov geen optie.
Wilgenkatje-
05-06-2026 om 11:54
Ging altijd lopend. Niet meer: met pensioen. Is oké, maar ik mis de contacten en de vanzelfsprekende rol die ik vervulde.
Promethium
05-06-2026 om 12:46
Euphoria schreef op 05-06-2026 om 09:37:
ik zou er een spreekwoordelijke moord voor doen om op loopafstand of fietsafstand van mijn werk te wonen.
Hoewel…ik niet in de stad zou willen wonen waar ik werk. Een stad met veel criminaliteit en andere problematieken. Dus dan liever kantoor naar mijn stad verplaatsen.
ik ga met auto. Een uur enkele reis met OV. 20-25 minuten enkele reis met auto.
Ik start extra vroeg en stop daardoor eerder. Daardoor is het dan wat rustiger op de weg en de reistijden wat korter.
Vertrek ik later heen en terug mag je daar gerust een kwartier enkele reis bij optellen vanwege andere weggebruikers/ drukte.
Zijn er geen mogelijkheden om een baan te vinden in je eigen woonplaats?
Broadway
05-06-2026 om 13:00
Euphoria schreef op 05-06-2026 om 09:37:
ik zou er een spreekwoordelijke moord voor doen om op loopafstand of fietsafstand van mijn werk te wonen.
Hoewel…ik niet in de stad zou willen wonen waar ik werk. Een stad met veel criminaliteit en andere problematieken. Dus dan liever kantoor naar mijn stad verplaatsen.
ik ga met auto. Een uur enkele reis met OV. 20-25 minuten enkele reis met auto.
Ik start extra vroeg en stop daardoor eerder. Daardoor is het dan wat rustiger op de weg en de reistijden wat korter.
Vertrek ik later heen en terug mag je daar gerust een kwartier enkele reis bij optellen vanwege andere weggebruikers/ drukte.
qua tijden woon ik even ver van mijn werk. inclusief heuvels dus ik heb een ebike gekocht en fiets 80% van de tijd. heb jij geen fijne fietsroute?
Snoeske
05-06-2026 om 14:42
Ik fiets, afstand enkele reis 13 km, ik doe er ongeveer 35 minuten over. Vervoer met auto wordt niet vergoed, met de bus doe ik er ruim een uur over, dat wordt dan weer wel vergoed, maar vind ik niet fijn. Ik geniet van mijn fietstocht, dus ik vind het zeker geen straf. Fietsvergoeding is ook mooi meegenomen 
MissBobby
05-06-2026 om 15:07
met een ambulante functie doe ik bijna alles met de auto maar er zijn twee locaties die ik op de fiets kan doen en één zelfs lopend.
Marty1984
05-06-2026 om 15:07
Poezenmeisje schreef op 05-06-2026 om 07:23:
[..]
Is een elektrische fiets dan niet praktischer?
Geen wachttijd, geen volgepropt OV en na het werk lekker een frisse neus halen.
No thanks. Voor 10 kilometer enkel wil ik zo'n elektrische fiets overwegen. Voor 25 kilometer enkel niet.
Zo'n ding haalt overigens 25 per uur zonder stoppen voor rode lichten en dergelijke. Dan fiets ik er dus minstens even lang over dan dat ik nu onderweg ben. En ik word nat, bezweet en moet nog een laptop (en eten en een handtas) meeslepen.
Een "frisse neus" haal ik bij 2 kilometer. Bij het 10-voud is het voor mij gewoon afzien.
En mijn baas betaalt mijn trein-abo*
. Die gaat niet ineens 200 fiets-kilometers per week betalen.
*Mijn bus- en tram-abo betaalt de overheid omdat ik onder een speciaal stelsel val.
Euphoria
05-06-2026 om 16:59
Promethium schreef op 05-06-2026 om 12:46:
[..]
Zijn er geen mogelijkheden om een baan te vinden in je eigen woonplaats?
Die mogelijkheden zijn er. Echter ik heb een erg fijne werkgever en een erg mooie functie…met daaraan gekoppeld prima arbeidsvoorwaarden, salaris en opleidingsmogelijkheden.
Dat wil ik niet zomaar kwijt.
qua reisafstand kan het slechter, dus daarover klaag ik niet. Het is meer dat op fietsafstand erg lekker is. En gezond.
Euphoria
05-06-2026 om 17:01
Broadway schreef op 05-06-2026 om 13:00:
[..]
qua tijden woon ik even ver van mijn werk. inclusief heuvels dus ik heb een ebike gekocht en fiets 80% van de tijd. heb jij geen fijne fietsroute?
Kan ik eens uitpluizen.
Grindelwald
05-06-2026 om 18:58
Met de auto. 26 kilometer enkele reis. Normaal rijd ik via het buitengebied naar mijn werk toe. Dat kan nu niet wegens wegwerkzaamheden. Nu via de snelweg en elke dag sta ik in de file. Bah.
Ik reis trouwens alleen. Er wonen geen collega's in mijn woonplaats. Vind ik niet erg.
CharlieB
05-06-2026 om 19:29
Grindelwald schreef op 05-06-2026 om 18:58:
Met de auto. 26 kilometer enkele reis. Normaal rijd ik via het buitengebied naar mijn werk toe. Dat kan nu niet wegens wegwerkzaamheden. Nu via de snelweg en elke dag sta ik in de file. Bah.
Ik reis trouwens alleen. Er wonen geen collega's in mijn woonplaats. Vind ik niet erg.
Ik carpool alleen als we iets bijzonders hebben, een teamdag of een georganiseerde kennissessie oid. We komen ook wel redelijk verspreid uit het land, maar ik heb wel een handvol collega's enigszins uit de buurt.
Maar ik zou dagelijks carpoolen echt niet fijn vinden. Nu rijd ik ook weleens 5-15 minuten later weg omdat ik gewoon een slome ochtend heb ofzo. Dat kan niet als iemand op je wacht. En ik zou dan zelfs nog extra vroeg vertrekken voor het geval dat. De flexibiliteit om te vertrekken wanneer je wil of wanneer het uitkomt is ook wel prettig. We hebben als collega's toch allemaal wel een verschillend ritme, het is wel fijn dat je in je eigen ritme kan. En één collega staat echt 24/7 aan, ik 's ochtends absoluut niet. Juist die eigen bubbel maakt dat ik die dagelijkse rit eigenlijk heel prettig vind. Met carpoolen wordt het gedoe en zou ik de reistijd misschien meer als een last ervaren.
ToetieToover
05-06-2026 om 20:06
Carpoolen vind ik ook niet prettig, maar samen in het OV dan weer wel. Samen naar het station lopen gebeurt ook regelmatig, waarna ieder diens eigen bus/trein neemt. Of juist afspreken welke trein je neemt en elkaar daarin treffen om samen verder te reizen. Dat vind ik gezellig. Maar ik vind het niet fijn om te weten dat een ander afhankelijk is van mijn vertrektijd, of andersom.
Serengeti
05-06-2026 om 21:17
Fiets.
Ik doe er circa 25 minuten over op een gewone fiets. Dat is voor mij niet zo ver, en ik vind het fijn om een frisse neus te halen.
Madamecannibale
05-06-2026 om 21:41
Tegenwoordig een kwartier op de fiets, heerlijk. Ik moet zeggen dat ik van de week met de regen wel een paar keer met de auto ben gegaan, dan is het ongeveer 8 minuten. Soms moet ik naar klanten, die zitten in alle uithoeken maar gelukkig wel alleen in Nederland.