Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Hoe ga jij naar je werk?

Gewoon een simpele vraag uit nieuwsgierigheid, hoe ga jij naar je werk? Ik zal beginnen, 10 minuten met de fiets, heerlijk.

Peiling

Hoe gaan jullie naar je werk?
56 stemmen
38%
45%
5%
13%

Naat de ene locatie met de auto, 2 uur enkele reis. Naar de andere locatie met auto plus trein, anderhalf uur enkele reis. Tijdverspilling! Gelukkig hoeft het niet meer elke dag tegenwoordig. 

Bus - Trein - Tram

Ik stap 5 voetminuten van hier op de stadslijn die me naar het station brengt.
Daar stap ik over op de trein.
Ter plaatse stap ik over op de tram.
Daarna wandel ik nog 10 minuten.

Afhankelijk van vertragingen ongeveer 1u15 à 1u30 enkele rit. 4 keer per week.

Als man kan skip ik de stadslijn en zet hij me met de wagen af aan het station.
Scheelt weer gedoe met bussen die niet altijd komen opdagen.

(Ik werk overigens "maar" 25 km verder. Maar OV en al die switches vragen veel tijd.)

Met de auto 20 minuten 12km of met de elektrische fiets 35 minuten 10km. 

Lopend. 8 minuten lopen. 

Met de auto, zo'n 70 km enkele reis. Niet al te best bereikbaar met het OV. Maar moet ook wel zeggen dat ik met de auto relaxter vind dan met het ov. 

5 minuutjes lopen naar trein, 12 minuten trein en dan 8 minuutjes lopen naar kantoor.
Al fiets ik die 12 km ook regelmatig. Hier krijg ik dan per dag een fietsvergoeding van 5,50 voor.
Auto is geen optie want je krijgt geen plek in de garage tenzij de arbo arts dat noodzakelijk acht. Iedereen heeft een een zakelijke OV-pasje waarmee ze gratis reizen.

Niet  (met pensioen).

Hangt er vanaf of ik me goed voel of niet. 
Ik probeer de fiets zoveel mogelijk

Met de auto 23 km enkele reis (25 min) op huidige werk. Volgende maand begin ik op mijn nieuwe werk en wordt dat 38 km (38 min) enkele reis met de auto.
OV wordt dan wel vergoed maar dat is hier echt drama en ben ik waarschijnlijk 1.5 uur enkele reis onderweg 😅

Fiets. Van huis naar kantoor is twee minuten maar werk ambulant dus fiets dagelijks best wat af al zijn de afstanden niet zo lang. 

Ik ben verpleegkundige in de thuiszorg en rijd mijn routes met de auto, ik werk vooral in het buitengebied. 

Herfstappeltaart schreef op 04-06-2026 om 19:14:

Niet (met pensioen).

Maar ik heb op locatie nooit dichterbij gewerkt dan minimaal 70 km enkele reis. Op verreweg de meeste plaatsen was ov geen optie, dus ik kroop lekker de auto in. Altijd op tijd en stilte om me heen. Heerlijk. Stenig mij.

Auto, 15 km enkele reis, doe er zo’n 25/30 minuten over. Heb het een tijdje op de fiets geprobeerd, maar dan doe ik er zo’n 45/50 minuten over en dat vind ik zonde van de tijd. Ik carpool wel regelmatig met man overigens 😊

Fiets- trein- en dan aanvullend vervoer (wat afhangt van waar ik moet zijn, dus dat kan lopend, bus, OV-fiets etc zijn). Werk vergoed OV  kosten volledig, autokosten maar deels. Verder is parkeren onmogelijk tenzij je de hoofdprijs wilt betalen, dus met de auto komt vrijwel niemand. 
Voor een dienstreis neem ik wel eens de auto, maar dat komt maar een paar keer per jaar voor.

2,5 km op de fiets. Af en toe loop ik het ook wel eens, wat afstand betreft is lopen prima te doen. Nadeel is de toch wel zware rugzak en het stuk langs de autoweg waar ik op het fietspad moet lopen.

Een keer in de maand ga ik naar een werkplek 1 uur per trein met 10 minuten voortransport en 5 minuten natransport.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.