Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
DeOnbekende
13-03-2025 om 17:03
noas_1993 schreef op 11-03-2025 om 07:20:
Hier nog een kleine werk ergernis:
Ondanks dat wij binnen onze organisatie een intranetpagina hebben word regelmatig gevraagd of wij diezelfde tekst/link willen mailen naar de collega's. Ik denk omdat ze bang zijn dat het niet gelezen wordt.
Zo heb ik enkele collega's die zeggen Intranet vergeten te lezen..
Wat vinden jullie, eigen verantwoordelijkheid?
In het kader van onnodig/veel mailen vind ik het namelijk best zonde.
Zonde van wat? Van de ruimte in je mailbox?
Courage
13-03-2025 om 21:58
Een collega die allang door andere collega ingewerkt had moeten zijn op een onderwerp, maar toch bij mij aan klopt... Andere collega 'was er niet' (wel dus). Ik ben niet verantwoordelijk voor hem in te werken en ik ga het niet functioneren van deze en gene niet met de mantel der liefde bedekken.
In te werken collega functioneert zelf ook niet, leest één simpele zin in instructie al maanden niet... En wordt daar dan narrig over naar mij. Ja, dág
En eist haast dat ik de tijd neem om hem screen shots te mailen van de uitvoering. Nee dude, ik heb je de uitleg al gemaild. Lezen, klikken op het linkje en gewoon doen. 🤦♀️
noas_1993
18-03-2025 om 14:58
Nu wij er over 2 weken iemand bij hebben gaan de managers meer van ons vragen.
Opzich logisch natuurlijk, maar aangezien we er straks nog 2 managers bij krijgen zijn we weer terug bij af.
Lang verhaal, maar ik zou vanwege een nieuwe constructie wat meer.
projecten op gaan pakken/vliegende keep zijn.
1 van de taken is het notuleren van al bestaande overleggen. Het is dan misschien wel een secretariële taak, maar ik blijf het nog steeds 1 van de minst leuke vinden. Lekker afschuiven op de secretaresses..
Rockstar
18-03-2025 om 17:21
Miepjecody schreef op 13-03-2025 om 13:04:
[..]
Precies, ik snap nooit goed dat mensen geen nieuwtjes willen lezen.
Ik heb net Intranet doorgesnuffeld en heb echt helemaal niks gevonden wat ik wilde weten.😆 Als ik dingen wil lezen die me niet interesseren ga ik wel naar nu.nl, dan heeft het tenminste nog relevantie ergens misschien.
Rockstar
18-03-2025 om 17:21
noas_1993 schreef op 18-03-2025 om 14:58:
1 van de taken is het notuleren van al bestaande overleggen. Het is dan misschien wel een secretariële taak, maar ik blijf het nog steeds 1 van de minst leuke vinden. Lekker afschuiven op de secretaresses..
Wie moeten dat anders doen dan?
ToetieToover
18-03-2025 om 17:25
Rockstar schreef op 18-03-2025 om 17:21:
[..]
Wie moeten dat anders doen dan?
AI natuurlijk.
Neweve
18-03-2025 om 19:40
Even van de andere kant: ik vind het super fijn als iemand anders notuleert en ik de meeting "gewoon" kan voorzitten. Dat geeft mij zoveel rust tijdens en na de meeting. Kortom mocht je binnenkort bij mijn meeting zitten (ik verwacht het niet want bij ons notuleer ikzelf, mijn duo-buddy of de junior meestal): Dankjewel! Superfijn dat je hier tijd voor vrijmaakt.
Auwereel
18-03-2025 om 20:53
Neweve schreef op 18-03-2025 om 19:40:
[..]
Even van de andere kant: ik vind het super fijn als iemand anders notuleert en ik de meeting "gewoon" kan voorzitten. Dat geeft mij zoveel rust tijdens en na de meeting. Kortom mocht je binnenkort bij mijn meeting zitten (ik verwacht het niet want bij ons notuleer ikzelf, mijn duo-buddy of de junior meestal): Dankjewel! Superfijn dat je hier tijd voor vrijmaakt.
![]()
Tegelijkertijd voorzitten en notuleren is toch geen doen? Bij mijn meetings zit òf een aparte notulist, òf de notulenbeurt rouleert, maar de voorzitter is vrijgesteld.
Neweve
18-03-2025 om 21:32
Auwereel schreef op 18-03-2025 om 20:53:
[..]
Tegelijkertijd voorzitten en notuleren is toch geen doen? Bij mijn meetings zit òf een aparte notulist, òf de notulenbeurt rouleert, maar de voorzitter is vrijgesteld.
Deels eens.
Bij ons is de projectleider meestal degene die de meeting voorzit/coördineert. Echter wordt hij/zij ook geacht om achteraf alle actiepunten en besluiten door te mailen (onze notulen zijn dus ook vrij compact) regelmatig ben je de enige niet MT-lid/RvB lid in de meeting.
Formeel is er wel een opdrachtgever, beetje afhankelijk van wie dat is neemt hij/zij ook meer de voorzittersrol op.
MMcGonagall
18-03-2025 om 21:59
Nu wij er over 2 weken iemand bij hebben gaan de managers meer van ons vragen.
Opzich logisch natuurlijk, maar aangezien we er straks nog 2 managers bij krijgen zijn we weer terug bij af.
Lang verhaal, maar ik zou vanwege een nieuwe constructie wat meer.
projecten op gaan pakken/vliegende keep zijn.
Wat zou jij je ideale takenpakket vinden als secretaresse?
Ik vind notuleren juist heel leuk en ik ben er heel goed in (misschien vind ik het daarom wel leuk). Onze werkoverleggen worden niet echt genotuleerd maar binnenkort moet ik een overleg notuleren waarvoor ik ook de geannoteerde agenda en de standpunten van onze directie heb voorbereid.
SuzyQFive
18-03-2025 om 22:56
Auwereel schreef op 18-03-2025 om 20:53:
[..]
Bij ons op school gaat notuleren bij toerbeurt. Alleen bij de directie zit de secretaresse erbij (staat ook in de taakbeschrijving) en bij schorsingsgesprekken zit ze er ook bij. Verder heeft ze het druk zat 😂 pff wat een werk.
Netherfield
19-03-2025 om 00:19
Notuleren terwijl je zelf deelneemt aan de vergadering zorgt niet voor goede notulen vind ik.
Werkergernisje van vandaag: mensen die het licht in een ruimte dimmen waar we met vier mensen zitten, maar niet aan de andere drie vragen of dat oké is.
Rockstar
19-03-2025 om 10:24
ToetieToover schreef op 18-03-2025 om 17:25:
[..]
AI natuurlijk.
Als ik iets genotuleerd wil hebben dan maak ik een opname en pak ik de transcriptie. Daarna even mooi laten maken door AI en klaar. Werkt prima.😆
Egel.
19-03-2025 om 11:34
Notuleren toen ik nog secretaresse was vond ik er echt bij horen. Voordelen: men is vaak echt blij met de notulen (hoor je niet altijd, maar wel soms). Je hoort wat er speelt (was fijn ook voor andere werkzaamheden, en voor de betrokkenheid). En je voelt je echt deel van dat team, in mijn geval het bestuur van (een deel van) die organisatie.
Nadeel: best veel tijd om netjes uit te werken en elke keer weer horen van mijn leidinggende dat ik die notulen te uitgebreid maakte...ook toen het best wel wat korter en krachtiger werd. Was ook een beetje stijlverschil. Ik had verder helemaal niets tegen haar hoor (integendeel), ze had ook wel een punt.
Noa, ik snap het ook niet helemaal. Probeer eens wat plezier te halen uit je werk, voor oprecht iedereen is dat fijner. Hoe kun je nou schrijven 'Lekker afschuiven op de secretaresses..' ? Nee: opgelucht zijn (voor die managers) dat er secretaresses in de organisatie zijn en de taak daar leggen.
Wat vind je allemaal wél logisch dat tot jouw taken hoort, Noa?
lientje69
19-03-2025 om 12:42
Te kort personeel en leiding die op hun kont achter het bureau blijft zitten. Want het is toch nog geen half 4 dus waar maken we ons druk om..