Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
MMcGonagall
01-03-2025 om 09:58
Netherfield schreef op 01-03-2025 om 09:25:
Ik werk nu drie jaar op deze afdeling, kwam nieuw binnen samen met een andere dame, een niveau lager stroomde een man in. We staan nu met zijn drieën bovenaan met hoeveel dossiers je afdoet. Onze collega’s met 20 jaar ervaring roepen de hele tijd dat ze heel hard werken. Wat doen ze dan?
Ik heb sinds 7 maanden een nieuwe baan en ben er al achter dat vier mensen binnen mijn team, incl ik zelf, 80% van het werk doen. Dat is niet anders dan ik de afgelopen jaren op andere plekken heb gezien. Mensen komen ermee weg. De vraag is of je er zelf blij van zou worden als je lanterfanterend je geld zou verdienen. Die anderen vinden overigens ook oprecht dat ze hard werken, dus het zal ook te maken hebben met belastbaarheid en slim werken.
noas_1993
04-03-2025 om 11:42
Als aanvulling op de berichten over werk/teamoverleggen:
Sinds dit jaar zijn wij secretaresses een netwerk geworden en hebben officieel geen teammanager meer, lang verhaal, maar ik heb zo mijn bedenkingen erbij. We hebben nog wel iemand die het monitort, dus ik hoop dat gaat blijken dat het teruggedraaid moet worden.
Een paar weken terug hadden we weer een teamoverleg waarin bleek dat iedereen om de 8 weken te snel vond, dus het wordt eens per kwartaal. Want we hebben het al zo druk, is letterlijk gezegd!
Dat we het druk hebben klopt, maar ik ben van mening dat een teamoverleg echt nuttig kan zijn. Natuurlijk kun je elkaar opzoeken, maar in een overleg komen er altijd dingen op tafel waar iemand anders weer kennis over kan delen.
Ik heb dit aangekaart in de groep, maar dat werd een beetje weggewuifd.
Toen ik aangaf dat we er dan misschien wel 3 uur van moesten maken (1 keer per kwartaal) vonden ze dat te lang..
Tja, dan niet he
Rozi
05-03-2025 om 12:19
Gewoon laten doen. Op een gegeven moment komen de irritaties enz vanzelf en dan komen die vergaderingen weer vanzelf. Jammer dat zo moet maar heb al vaak zo meegemaakt
lientje69
10-03-2025 om 16:30
Collega die op een niet al te sympathie wijze feedback/ haar mening geeft.
noas_1993
11-03-2025 om 07:20
Hier nog een kleine werk ergernis:
Ondanks dat wij binnen onze organisatie een intranetpagina hebben word regelmatig gevraagd of wij diezelfde tekst/link willen mailen naar de collega's. Ik denk omdat ze bang zijn dat het niet gelezen wordt.
Zo heb ik enkele collega's die zeggen Intranet vergeten te lezen..
Wat vinden jullie, eigen verantwoordelijkheid?
In het kader van onnodig/veel mailen vind ik het namelijk best zonde.
Schoondochter
11-03-2025 om 07:26
Tja. Ik snap je ergernis, maar kennelijk werkt het voor sommige mensen niet, intranet. En dan kun je zeggen 'eigen verantwoordelijkheid', maar dan is het ineens jouw probleem als ze iets niet weten en jij ervan uit ging dat ze het wel wisten.
Ik ben zelf ook verantwoordelijk voor het breed bekend maken van informatie en heb geaccepteerd dat een deel van mijn werk inhoudt dat ik op vier verschillende manieren dezelfde informatie verspreid (intranet, persoonlijke e-mail, in werkoverleg en 1-op-1). En dat bij elke manier het weer voor iemand compleet nieuw is.
Jillz
11-03-2025 om 07:36
Een collega die mij tijdens verlof overneemt die standaard iets urgent weet te maken dat tot die tijd niet urgent was. Hij maakt die dingen urgent door tot aan het hoogste management te laten weten dat we mogelijk een technisch probleem hebben dat de volledige productie kan laten stoppen. Over het algemeen gaat het over iets dat het gewoon nog binnen de ontwerp criteria valt. Vaak heb ik het zelf al eerder gerapporteerd als iets dat binnen het ontwerp valt maar vraagtekens oproept en daarom de komende jaren extra in de gaten gehouden moet worden. Dat wordt dan geaccepteerd totdat mijn collega het dus hoog opspeelt.
Vervolgens kom ik terug van verlof en is het dus mega urgent om een oplossing te vinden. Die is er vaak wel maar kost tientallen miljoenen. Tegen die tijd zitten ze tot aan de raad van bestuur in onze nek te hijgen en moet ik aantonen dat er ofwel met 100% zekerheid een issue is en dat de uitgave van tientallen miljoenen dus onvermijdelijk is of ik moet aantonen dat er met 100% zekerheid niets aan de hand is. En zo zwart wit is het nooit. En dan ben ik dus ineens de expert en is het dus mijn probleem. Vaak heb ik bij mijn nieuwe verlof net de gemoederen weer gekalmeerd en kan ik daarna weer opnieuw beginnen.
Deze keer heb ik vooraf gecommuniceerd dat als er weer zoiets is dat ik het er niet bij kan hebben dus dat ik dit soort taken niet terug op pak als hij ze zo escaleert. Heeft hij toch weer gedaan dus nu heb ik hem gezegd dat hij maar naar mijn manager gaat, maar dat ik het niet overneem.
Broadway
11-03-2025 om 07:54
noas_1993 schreef op 11-03-2025 om 07:20:
Ondanks dat wij binnen onze organisatie een intranetpagina hebben word regelmatig gevraagd of wij diezelfde tekst/link willen mailen naar de collega's. Ik denk omdat ze bang zijn dat het niet gelezen wordt.
veel mensen komen daar alleen als ze een vrije dag op willen nemen of iets op moeten zoeken. Mensen zijn aan het werk en denken helemaal niet aan intranetten of andere bij-zaken.
Dus idd een mailtje of, dat hebben wij, een kanaal in Teams waar iedereen lid is. daar kunnen we ook aankondigingen doen "onderhoud, water is er even af", "nieuwe fietsenstalling dus datum X niet parkeren aub" etc.
Ysenda
11-03-2025 om 08:00
noas_1993 schreef op 11-03-2025 om 07:20:
Intranet, leuk maar er staat zo veel op op onduidelijke plekken dat ik wel wacht op een mail. Die komt wel als het belangrijk is.
Verder krijg ik teminste 3 mails per dag vanuit verschillende hoeken over wat ik gemist heb in de organisatie. Dat gaat over beurzen, uitingen op linked in of x van mensen die ik niet ken over producten die ik niet ken uit business units waarvan ik niet wist dat ze bestaan.
En de voor ons belangrijke informatie wordt zo vaak van locatie gewisseld dat het niet te volgen is want daar krijg je geen bericht van.
Dus nee, sorry intranet is niet iets waar ik dingen zoek.
Moosey
11-03-2025 om 08:57
Heel goed Jillz! De shit laten waar ie hoort. Wat klinkt dat ergerlijk zeg.
Miepjecody
11-03-2025 om 12:51
Broadway schreef op 11-03-2025 om 07:54:
[..]
veel mensen komen daar alleen als ze een vrije dag op willen nemen of iets op moeten zoeken. Mensen zijn aan het werk en denken helemaal niet aan intranetten of andere bij-zaken.
Dus idd een mailtje of, dat hebben wij, een kanaal in Teams waar iedereen lid is. daar kunnen we ook aankondigingen doen "onderhoud, water is er even af", "nieuwe fietsenstalling dus datum X niet parkeren aub" etc.
Bij ons is dat het eerste wat je ziet, voor je het zorgplan opent. Niet zo heel moeilijk om belangrijke dingen even te lezen.
Milala
11-03-2025 om 14:22
Miepjecody schreef op 11-03-2025 om 12:51:
[..]
Bij ons is dat het eerste wat je ziet, voor je het zorgplan opent. Niet zo heel moeilijk om belangrijke dingen even te lezen.
Dan is het handig. Ik kom voor mijn werk niet op het intranet, het is geen voorportaal dus wij zien dat helemaal niet in ons dagelijks werk. Idem voor alle zaken die in afas klaarstaan.. ik zie dat alleen als ik iets wil declareren. Dus dan ben je opeens te laat om gebruik te maken van een regeling zoals uitruil woon werk..
Muurbloem1985
11-03-2025 om 14:32
ToetieToover schreef op 10-03-2025 om 17:00:
🤯😵💫😭😡🤬
ergerde mij vandaag dood 💀
Vertel...