Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Poezie schreef op 02-01-2025 om 18:50:

[..]

Misschien is het niet de secretaresse geweest die zo lang heeft gewacht. Meestal is een secretaresse afhankelijk van antwoorden van anderen. Als ze zelf al drie keer aan de bel heeft getrokken en er is nog geen antwoord gekomen dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze ook wel betere dingen te doen had. Nee, niet leuk voor de medewerkers maar die medewerkers hadden zelf ook navraag kunnen doen naar de status. Ik zeg hiermee niet dat de secretaresse het goed heeft aangepakt maar simpel alleen naar haar wijzen vind ik tekort door de bocht.

Geen idee wiens schuld het is, maar ik vind het ook suf om in de kerstvakantie uitnodigingen te sturen voor een dag na de kerstvakantie. Ik voel me in ieder geval niet bezwaard om hem af te wijzen, maandagochtend.

MMcGonagall schreef op 02-01-2025 om 23:02:

[..]

Geen idee wiens schuld het is, maar ik vind het ook suf om in de kerstvakantie uitnodigingen te sturen voor een dag na de kerstvakantie. Ik voel me in ieder geval niet bezwaard om hem af te wijzen, maandagochtend.

Ik blok altijd de eerste 1 of 2 dagen na een vakantie zodat ik niet om 9:30 geconfronteerd wordt met een meeting om 9:00 die ik niet had kunnen voorbereiden. Mijn out of office is ook altijd 1 of 2 dagen langer.

Ysenda schreef op 03-01-2025 om 09:10:

[..]

Ik blok altijd de eerste 1 of 2 dagen na een vakantie zodat ik niet om 9:30 geconfronteerd wordt met een meeting om 9:00 die ik niet had kunnen voorbereiden. Mijn out of office is ook altijd 1 of 2 dagen langer.

Bij maandag staat er bij mij standaard thuis werken, maar als het moet kan ik naar kantoor. De dag dat ik sta ingepland voor de training, staat bij mij van 08.30 tot 16.00 uur vol. Ik heb ‘s morgens een afspraak buiten de deur en ‘s middags een nieuwjaarsborrel op kantoor. Secretaresse heeft dus niet in agenda’s gekeken maar gewoon gepland. Dat snap ik dan wel weer want het is een verplicht feestje. Het is wel onnadenkend van haar om die afspraken zo laat te plannen. Vermoedelijk heeft ze meer afzeggingen dus er meer werk aan dan als ze even had nagedacht.

MMcGonagall schreef op 03-01-2025 om 11:51:

[..]

Het is wel onnadenkend van haar om die afspraken zo laat te plannen. Vermoedelijk heeft ze meer afzeggingen dus er meer werk aan dan als ze even had nagedacht.

Nou, precies dat. Het gaat om het lerend vermogen (soms door onervarendheid, soms omdat iemand niet zo goed kan leren van eerdere 'fouten' of matige acties). 

Toen ik nog secretaresse was, was het dan ook telkens mijn doel om te verbeteren. Soms vergis je je wel eens, of heb je iets met teveel haast gedaan. Kan gebeuren, maar het kost - behalve ergernis bij anderen - soms meer werk dan dat je even meer tijd had genomen (om erover na te denken - bijv om alvast een paar opties in agenda's te reserveren). 

Het was bijna altijd op zijn minst óók in mijn eigen belang om mezelf dus te blijven verbeteren. Vaak kost de specifieke klus daarom iets meer tijd, maar omdat je veel problemen voorkomt zit je in totaal op minder tijd, én krijg je tevreden mensen om je heen (wat ook weer fijn voor jezelf is, als je zo duidelijk gewaardeerd wordt).

Nadeel is dat ik voor een andere baan ben gevraagd en dus niet meer hun secretaresse ben...

Een ergernis in vrijwilligerswerk. Ik moet iets regelen voor een andere vrijwilliger en heb ook toegezegd dat ik het in orde zou maken, maar dat ik er pas later tijd voor had. Nu vraagt diezelfde vrijwilliger elke keer hetzelfde aan de rest van de vrijwilligers, waardoor die vraag elke keer bij mij terugkomt via allerlei verschillende kanalen.

Ik waai weg op mijn werk, de gevel is zo lek als een mandje en de storm staat er pal op!

Op mijn werk was het zo verschrikkelijk koud dat ik naar huis ben gegaan om daar verder te werken.

Eind deze maand  loopt mijn contract af en het management heeft aangeven dat ze me (aansluitend) een zeer vergelijkbare functie willen aanbieden. Nu heeft HR het arbeidsvoorwaardengesprek één dag voor het aflopen van mijn contract gepland >>. Geen idee wat ze gaan bieden.

Ben gewoon chagrijnig dat ik zo voor het blok wordt gezet, pfff. 

Eudebeu schreef op 08-01-2025 om 20:23:

Eind deze maand loopt mijn contract af en het management heeft aangeven dat ze me (aansluitend) een zeer vergelijkbare functie willen aanbieden. Nu heeft HR het arbeidsvoorwaardengesprek één dag voor het aflopen van mijn contract gepland >>. Geen idee wat ze gaan bieden.

Ben gewoon chagrijnig dat ik zo voor het blok wordt gezet, pfff.

Nou dat moet toch anders kunnen. Zou ik zeker even over bellen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-01-2025 om 17:07

collega, waarvan nu blijkt al een tijd geen tijden registreert van cliënten. En dan ook nog doodleuk zegt: dat hebben jullie nooit gezegd. Nou echt wel, maar je eigen gemakzucht en je inzicht en je niet verantwoordelijk voelen, zorgen hiervoor. En ondertussen werk je hier bijna 2 jaar. 

En dat je dan liegt vind ik nog wel het allervervelendste. En dat heb je eerder gedaan

Ik heb een computerbril. Gisterenavond heb ik thuis gewerkt met de computerbril op mijn neus, maar wat ben ik vergeten in te pakken vandaag naar mijn werk...? Jawel... Het is weer als vanouds gluren door de onderkant van mijn bril, of mijn bril afzetten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2025 om 21:47

Friezinnetje schreef op 14-01-2025 om 17:07:

collega, waarvan nu blijkt al een tijd geen tijden registreert van cliënten. En dan ook nog doodleuk zegt: dat hebben jullie nooit gezegd. Nou echt wel, maar je eigen gemakzucht en je inzicht en je niet verantwoordelijk voelen, zorgen hiervoor. En ondertussen werk je hier bijna 2 jaar.

En dat je dan liegt vind ik nog wel het allervervelendste. En dat heb je eerder gedaan

zelfde collega, zou wat regelen voor een activiteit later. Hij zou prijzen opvragen, ik zou een aanvraag regelen.  Had vorige week naar bedrijf gemaild, zou voor dinsdag antwoord krijgen. Gisteren gevraagd of hij dat al had gekregen, oh nee, ik ga er achteraan. 's Middags gevraagd of hij al iets wist, oh nee, nog niet gedaan vergeten. Later nog niets gehoord. Blijkt bedrijf dicht te zijn. Dus duidelijk gezegd dat hij dit vandaag moet gaan oplossen. Kom ik hem halverwege de dag tegen. Gevraagd, oh nee vergeten. Vanavond hem maar geappt, heb je nu al iets gehoord. Ja, gaat hem niet worden blablabla. Is prima, maar waarom heb je me geen mailtje gestuurd daarover, dan weet ik dat ook. Ja drukdrukdruk. Zegt dat hij het te druk had, nou ik weet wel wat er aan de hand was, hij is altijd stipt 16.00 uur vertrokken. Gezegd dat hij ook een briefje neer had kunnen leggen of mij had kunnen appen en dat ik wel er van baal, want ik ben de hele week hem hier al aan het herinneren en dat ik ook drukte genoeg heb. En nu is het nog niet eens geregeld. Zoals hier boven al geschreven: Pak gvd je verantwoordelijkheid eens. 

Voor een advies moet ik in kaart brengen wie wat doet binnen onze organisatie. We hebben een team dat weinig openheid van zaken geeft en ik had een gesprek met de leidinggevende. Die maakte een opmerking van ‘wij houden ons bezig met de blablabla vaag maar wel belangrijk, dus de [klein detail van wat mijn team doet, vergelijkbaar met de politieagent die ook wel eens op het verkeer moet letten], is jullie verantwoordelijkheid.’ Echt heel onprofessioneel om je ongenoegen (denk ik) met zo’n flauwe opmerking te uiten, zeker als LG tegen een medewerker van een ander team.

Vele zullen dit een zeikvraag vinden, maar ik ga hem toch stellen

Wat vinden jullie van collega's die weken aan 1 stuk vakantie opnemen? En dan met name als het kleine teams betreft.

Ik heb het al eens eerder over mijn duocollega gehad, en zoals de planning nu is neemt zij heel de maand september vrij!
De eerste week van oktober is voor haar maar 1 dag aangezien ze er maar 3 werkt. Ze is dus 5 weken vrij

noas_1993 schreef op 25-01-2025 om 16:47:

Vele zullen dit een zeikvraag vinden, maar ik ga hem toch stellen

Wat vinden jullie van collega's die weken aan 1 stuk vakantie opnemen? En dan met name als het kleine teams betreft.

Ik heb het al eens eerder over mijn duocollega gehad, en zoals de planning nu is neemt zij heel de maand september vrij!
De eerste week van oktober is voor haar maar 1 dag aangezien ze er maar 3 werkt. Ze is dus 5 weken vrij

Wat zegt je werkgever.

1x per jaar minimaal 2 aaneengesloten weken is wettelijk geregeld. 

De rest van het jaar kan ze weinig vrij nemen want ze zal naar verhouding net zoveel verlofuren hebben als jij.

Maar als zij vrij is betekend dat niet direct dat jij die uren moet werken. Haar vervanging is het probleem van je werkgever, niet van jou. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.