Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Neweve
08-09-2026 om 21:13
minn ergernis: we werken met HR en inhoudelijk verantwoordelijken. Nu is de hr-verantwoordelijke van mijn team langdurig ziek. De interimmer (die ook een ander team heeft) neemt telkens beslissingen zonder met mij te overleggen waardoor ik telkens weer moet schakelen met hoeveel mensen in heb...
Ik wil geen re-integrant uit jouw team zonder overleg en ik kan mijn adviseur ook niet voor 50% missen zonder overleg/compensatie.
Koettie
09-09-2026 om 06:17
Neweve schreef op 08-09-2026 om 21:11:
[..]
Hangt er ook nog iets specifieks van het jaargesprek af (trede/bonus/anders)? Of is het eigenlijk een uitgebreide bila?
In het eerste geval zou ik zwaar geïrriteerd zijn en indien mogelijk de secretaresse inzetten om een eerder moment te hebben. In het tweede geval zie ik het meer als formaliteit dus dan zou ik denken, Ach dan komt het maar later.
Normaal is het in mei, nu voor het eerst gepland eind juli maar precies op een dag die ik vrij had genomen. Toen kon het pas 9 sept en daarna kon dat dus naar 27 okt. Ik wilde gezien mn werkzaamheden een tree erbij en praten over hoe verder (soort half nieuwe functie).
Het is inmiddels gelukt. Was gister een vergadering gepland waarvan ik wist dat er maar twee personen zouden zijn, oa ik. Dus heb gezegd dat er nu mooi tijd was dus gistermiddag gehad. Ging matig maar wel tree erbij!
mut
09-09-2026 om 14:47
Net een nieuw toezichten-rooster. Nee ik kan niet tussen het tweede en derde uur op school A toezicht doen in de korte pauze, ik ben dan onderweg naar school B omdat ik daar het derde en vierde uur moet lesgeven. Kost mij weer tijd om er vanaf te komen / een andere toegewezen te krijgen.
Kampeerder
09-09-2026 om 17:51
Dus jij hebt een vraag, ik beloof dat ik het even uitzoek en zo bij je terug kom, dan heb ik een antwoord en heb jij geen tijd. Maar het was urgent????
Ik ga wel naar huis, morgen weer een dag
Leatje
10-09-2026 om 08:41
Een maand geleden hersteld gemeld in nieuwe functie na lang ziek te zijn geweest. Nu al behoorlijk wat plusuren opgebouwd. Maar ik ben zo vreselijk moe......moe moe moe.ik moet eigenlijk mijn grenzen aangeven maar dat vind ik lastig....
Damoontje
12-09-2026 om 08:27
Als er drie opties zijn, en één optie laat een week op zich wachten... dan laat ik die vallen en laat netjes weten dat de optie vervalt aangezien ik een week lang niks hoor ongeacht mailen, appen, verzoek om een belafspraak.
Het moet over verschillende schrijven en misschien is er weer iemand ziek net als vorige keer maar ik kan zo niet werken en een week wachten op antwoord vind ik lang.
Dus dan zijn er nog twee opties denk ik dan. Maar nu wil iemand die derde optie nog een keer proberen.
Ik heb er niets mee te maken als iemand ziek is of slordig met de mail, ik moet gewoon verder.
MMcGonagall
14-09-2026 om 19:21
Kennen jullie deze: ‘Het heeft mij heel erg verbaasd dat…’ en dat is dan geen echte verbazing maar verkapte kritiek. Ik kreeg die vandaag van een collega in drie verschillende vormen. Aangezien ik niet voor een gat te vangen ben, heb ik daar drie keer exact hetzelfde antwoord op gegeven. Vervolgens gevraagd of ze doorhad dat ik op al haar (onterechte) kritiek hetzelfde antwoord gaf, waarop ze zei dat ze dat ‘wel heel raar’ vond. Tja, ik vind het ook apart dat je drie keer als vraag verkapte kritiek geeft, waar je ook had kunnen bellen en van harte welkom bent voor koffie en een mondelinge toelichting.
Dit was trouwens tijdens een overleg waar vervolgens de rest dit gewoon zat aan te horen en/of het zag als een wedstrijd ver plassen
Koettie
14-09-2026 om 21:16
Als team gemaild dat we graag de manager zorg eens per twee weken een KWARTIER bij een inhoudelijk mdo zouden willen voor wat betrokkenheid. Hij denkt 'dat dat niet gaat lukken'. 
Damoontje
15-09-2026 om 08:46
MMcGonagall schreef op 14-09-2026 om 19:21:
Kennen jullie deze: ‘Het heeft mij heel erg verbaasd dat…’ en dat is dan geen echte verbazing maar verkapte kritiek. Ik kreeg die vandaag van een collega in drie verschillende vormen. Aangezien ik niet voor een gat te vangen ben, heb ik daar drie keer exact hetzelfde antwoord op gegeven. Vervolgens gevraagd of ze doorhad dat ik op al haar (onterechte) kritiek hetzelfde antwoord gaf, waarop ze zei dat ze dat ‘wel heel raar’ vond. Tja, ik vind het ook apart dat je drie keer als vraag verkapte kritiek geeft, waar je ook had kunnen bellen en van harte welkom bent voor koffie en een mondelinge toelichting.
Dit was trouwens tijdens een overleg waar vervolgens de rest dit gewoon zat aan te horen en/of het zag als een wedstrijd ver plassen
Ja dat is irritant idd. Ik had een collega die vaak begon met 'Wat mij opviel...' en dan met een hoge stem met een bepaalde melodie.
Ik was toen nieuw in die branche en na bijna elk telefoontje dat ik pleegde kwam een 'Wat mij opviel'.
Courage
15-09-2026 om 11:58
Damoontje schreef op 15-09-2026 om 08:46:
[..]
Ja dat is irritant idd. Ik had een collega die vaak begon met 'Wat mij opviel...' en dan met een hoge stem met een bepaalde melodie.
Ik was toen nieuw in die branche en na bijna elk telefoontje dat ik pleegde kwam een 'Wat mij opviel'.
Oh wat vreselijk lijkt me dat!
Intercedent?
Was ik ook ooit, maar gelukkig weinig vervelende 'vrouwen'-ervaringen gehad in die tijd (wat je wel vaak hoort).
Damoontje
15-09-2026 om 14:13
Courage schreef op 15-09-2026 om 11:58:
[..]
Oh wat vreselijk lijkt me dat!
Intercedent?
Was ik ook ooit, maar gelukkig weinig vervelende 'vrouwen'-ervaringen gehad in die tijd (wat je wel vaak hoort).
Haha ja in één keer goed!
Ik was afdelingsassistent ofzoiets. Kwam niet uit de branche en was meer een soort werkstudent die een zwangerschapsverlof invulde. Degene die mij begeleidde, een man, spaarde zijn opmerkingen op en deelde dat op een rustig moment met me. Die vrouw had na al mijn telefoontjes een 'wat mij opviel'. Soms wist je zelf al dat het niet liep, en dan hing je op en dan was het weer 'wat mij opviel'.
Verder was het wel een leuke plek en ik kon ook langer blijven. Ze waren niet ontevreden, er vielen alleen een heleboel dingen op.
Courage
15-09-2026 om 17:32
Damoontje schreef op 15-09-2026 om 14:13:
[..]
(...) er vielen alleen een heleboel dingen op.

Tja, een branche waar je als nieuweling het vak mag leren, véél moet bellen en iemand veel en vaak met je meeluistert. Ik herkende wat. 
Ik heb het wel een hele leuke en leerzame tijd gevonden. Eerste samenwerkcollega ging niet zo goed, maar daarna alleen maar leuke collega's gehad. Ik was langer gebleven als het beleid niet zo had gezwabberd.
Damoontje
15-09-2026 om 17:57
Wij werkten met een hele brede doelgroep. Ook mensen zonder opleiding voor in een fabriek bijv. Daar kon ik vaak wel mee praten maar dan op hun golflengte dus dat waren niet hele hoogstaande telefoontjes. Die collega die steeds zei dat dingen haar opvielen, daar waren bedrijven vaak niet zo tevreden over. Omdat het echt zo'n kantoormiepje was.
Courage
15-09-2026 om 18:03
Ik in de logistiek, dus herkenbaar haha. Gelukkig niet ingewerkt door kantoormiepje.