Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Schemerlampje
02-09-2026 om 16:36
ladybird12 schreef op 02-09-2026 om 15:13:
[..]
Volgens mij is vraag nummer tig onduidelijk. Die zin is al veel te lang. Maak dat simpeler. Namelijk: wilt u een betalingsregeling? Vul hier in hoeveel per maand u wil afbetallen.
Dat is te snappen voor de meeste mensen. Formulieren en vragen altijd zo kort mogelijk houden. Dan wordt de tekst vanzelf korter en duidelijker.
En misschien zijn ze het overzicht zo kwijt dat ze geen idee meer hebben hoeveel ze per maand af kunnen betalen.
ladybird12
02-09-2026 om 18:25
Schemerlampje schreef op 02-09-2026 om 16:36:
[..]
En misschien zijn ze het overzicht zo kwijt dat ze geen idee meer hebben hoeveel ze per maand af kunnen betalen.
Je hebt gelijk. De vraag moet zijn: wilt u een betalingsregeling?: ja/nee
Het bedrag invullen is eigenlijk al raar. Want bv. 1 euro per maand zal niet goedgekeurd worden.
Neweve
02-09-2026 om 18:33
Soms snap ik niet waarom we van kleine dingen zo iets groots maken. Nu gaat het om een instructie. Team a heeft handleiding gemaakt, persoon b is principieel tegen specifieke handleidingen. .
Gevolg, ik zat vandaag in een escalatie gesprek met 3 directeuren over een handleiding...
Hij is er al, de zorgverleners die hem gezien hebben zijn blij, Kortom wat is in godsnaam het risico van het publiceren van een handleiding... (En ik ben het eens met b dat we al heel veel materiaal hebben maar daar gaan we sowieso aan werken).
Auwereel
02-09-2026 om 19:40
Hallo, wat nou service denied? We hebben een licentie en ik ben met die licentie ingelogd, waarom kan ik niet bij de informatie? Normaal lukt dat wel. Hopelijk is het een probleem aan mijn kant en lukt het de studenten wel om bij de informatie te komen, of is het morgen weer over, want anders hebben we een probleem waar ik achteraan moet #geenzinin
Auwereel
02-09-2026 om 19:41
Achteraan moeten, die betaling voor die andere licentie, daar moet ik ook nog achteraan omdat financiën de tijd neemt. #ookgeenzinin
Auwereel
04-09-2026 om 14:03
Jammer voor mijn dochter dat bleek, uit het sollicitatiegesprek bij een bedrijf met leuk onderzoek, dat dit bedrijf ervanuit gaat dat je gratis veel overuren maakt uit hart voor het bedrijf. Dat wordt geen match...
MissBobby
07-09-2026 om 11:32
Teamleider die extra werk op m’n bord kiepert. Probleem: 3 locaties bij de 12 die ik al had. Reactie: het past in je uren. Ik krijg alleen niet aan zijn verstand dat overleg op bijna alle locaties pas kan vanaf 14:00 uur. En overleg bij onszelf is ook altijd op de middag, twee keer per week. En ook al werk ik fulltime, het past dus niet. ook niet omdat er ook nog reistijd is dus twee locaties is op één middag niet te doen. Kan je de uren wel hebben, ik heb die uren niet op de beschikbare tijd. Ik ga het wel doen maar helaas kan ik het dan niet op de manier doen die ik zie als kwalitatief. Extra vervelend is het dat ik werk overneem van een zieke collega die haar werk niet op orde heeft zodat ik ook nog in een puinhoop terechtkom.
het ‘compliment’ “jij kunt dat wel” voelt wrang.
Moosey
07-09-2026 om 12:12
Pas je op jezelf MissBobby? Hard werken is niet erg maar continue achter de feiten aanlopen (door oorzaken waar je zelf geen invloed op hebt) is wel een recept voor overbelasting
Bellebelle
07-09-2026 om 13:07
Dees! schreef op 29-08-2026 om 23:34:
Dan zou ik even heel kort een mondelinge toelichting geven en voor de rest verwijzen naar de beschrijving. Die heb je immers niet voor niets gemaakt.
Bedankt voor je advies. Dat heb ik opgevolgd.
Bellebelle
07-09-2026 om 13:08
MissBobby schreef op 07-09-2026 om 11:32:
Teamleider die extra werk op m’n bord kiepert. Probleem: 3 locaties bij de 12 die ik al had. Reactie: het past in je uren. Ik krijg alleen niet aan zijn verstand dat overleg op bijna alle locaties pas kan vanaf 14:00 uur. En overleg bij onszelf is ook altijd op de middag, twee keer per week. En ook al werk ik fulltime, het past dus niet. ook niet omdat er ook nog reistijd is dus twee locaties is op één middag niet te doen. Kan je de uren wel hebben, ik heb die uren niet op de beschikbare tijd. Ik ga het wel doen maar helaas kan ik het dan niet op de manier doen die ik zie als kwalitatief. Extra vervelend is het dat ik werk overneem van een zieke collega die haar werk niet op orde heeft zodat ik ook nog in een puinhoop terechtkom.
het ‘compliment’ “jij kunt dat wel” voelt wrang.
O ja, dat is een gemene. Bij mij in de sector wordt het gegooid op 'dat moet je zeker kunnen'.
Canopy
07-09-2026 om 16:59
Ik ben al een paar maanden bezig met reïntegreren en er is niet voldoende werk beschikbaar dat past binnen mijn belastbaarheid. Bedrijfsarts en arbeidskundige adviseren werk zonder keiharde deadline en letten op reistijd. Leidinggevende komt telkens met werk met deadline en/of 2u enkele reis naar een andere kantoorlocatie terwijl mijn standplaats maar 45min reistijd heeft.
Ergernis: waarom moet ik telkens weer opnieuw mijn grenzen aangeven. Dit staat in alle verslagen van de bedrijfsarts en in alle notities van de werkoverleggen met leidinggevende. Er moet in dit enorme bedrijf toch ergens geschikt werk voor me zijn?
ToetieToover
07-09-2026 om 19:12
Nou de vakantieperiode is weer voorbij. Wat een bult werk weer. Geen probleem maar ik ga weer keuzes maken. Zijn ze niet gewend, tja dat doet dan even pijn. Ergerlijk dat sommige collega’s volkomen gestresst terugkomen van hun vakantie en hun beleefde omgangsvormen kwijtraken als het niet naar hun zin gaat.
90skid
08-09-2026 om 21:04
mijn werk ergernis is het constant op mijn tenen moeten lopen om maar niet op mensen hun overgevoelige tenen te trappen.
Constant het gezeur dat ik grenzen aan moet geven maar als ik dat dan doe worden ze boos. Want ja je moet grenzen aangeven maar uiteraard niet richting hen zelf.
Ben het zat om me altijd maar weer aan te moeten passen aan iedereen. Mag ik er zelf ook nog zijn?
Neweve
08-09-2026 om 21:11
Koettie schreef op 07-09-2026 om 19:00:
Mn jaargesprek is met 7 weken verzet. Gaat het ff.
Hangt er ook nog iets specifieks van het jaargesprek af (trede/bonus/anders)? Of is het eigenlijk een uitgebreide bila?
In het eerste geval zou ik zwaar geïrriteerd zijn en indien mogelijk de secretaresse inzetten om een eerder moment te hebben. In het tweede geval zie ik het meer als formaliteit dus dan zou ik denken, Ach dan komt het maar later.