Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Een van de managers is op vakantie en er is een vervanger. Deed maandag een agressie melding en ze stond binnen 20 minuten aan mijn bureau! Ik was erg verbaasd, nooit eerder gehad. Was heel prettig. En gister was ze bereikbaar op haar vrije dag omdat er een mogelijke mrsa uitbraak is op een afdeling. Ik wil niet dat die andere manager nog terugkomt, wil deze! 

Koettie schreef op 02-07-2026 om 07:16:

Een van de managers is op vakantie en er is een vervanger. Deed maandag een agressie melding en ze stond binnen 20 minuten aan mijn bureau! Ik was erg verbaasd, nooit eerder gehad. Was heel prettig. En gister was ze bereikbaar op haar vrije dag omdat er een mogelijke mrsa uitbraak is op een afdeling. Ik wil niet dat die andere manager nog terugkomt, wil deze!

Ik zou het benoemen naar haar. (En vragen of er nog plek is in haar vaste team

Neweve schreef op 02-07-2026 om 08:38:

[..]

Ik zou het benoemen naar haar. (En vragen of er nog plek is in haar vaste team

Ze is manager van secretariaat dus helaas haha, niet mijn vakgebied. Maar heb het zeker benoemd! 

Mijn collega die er wat aparte communicatie op nahoudt heeft weer een misser gemaakt. Eerder had hij al eens van de TL zijn excuses aan mij moeten maken wegens creëren van een onveilige situatie (ik had er niet onder geleden, maar vond het wel heel bijzonder). Nu heeft hij per abuis zijn visie op het functioneren van enkele teamgenoten gedeeld met het hele team. Niet OK, maar gelukkig was ik een van de weinigen die daar goed vanaf kwam Collega zit overigens sinds een half jaar in ons team, maar heeft al flink naam gemaakt.

MMcGonagall schreef op 02-07-2026 om 11:00:

Mijn collega die er wat aparte communicatie op nahoudt heeft weer een misser gemaakt. Eerder had hij al eens van de TL zijn excuses aan mij moeten maken wegens creëren van een onveilige situatie (ik had er niet onder geleden, maar vond het wel heel bijzonder). Nu heeft hij per abuis zijn visie op het functioneren van enkele teamgenoten gedeeld met het hele team. Niet OK, maar gelukkig was ik een van de weinigen die daar goed vanaf kwam Collega zit overigens sinds een half jaar in ons team, maar heeft al flink naam gemaakt.

Zo, dat is wel écht heel slecht

MMcGonagall schreef op 02-07-2026 om 11:00:

Dan is het voor het team maar weer duidelijk hoe hij over hen denkt...

Hoe kreeg die collega dat voor elkaar in hemelsnaam?! En was het zijn taak om collega's te "evalueren"?

Courage schreef op 02-07-2026 om 13:13:

Hoe kreeg die collega dat voor elkaar in hemelsnaam?! En was het zijn taak om collega's te "evalueren"?

Omwille van de herkenbaarheid kan ik dat niet beschrijven, maar het was in ieder geval niet zijn taak. Er werden collega’s gevraagd voor een bepaalde klus en hij benoemde wie daar volgens hem (on-) geschikt voor zouden zijn.

MMcGonagall schreef op 02-07-2026 om 15:39:

[..]

Omwille van de herkenbaarheid kan ik dat niet beschrijven, maar het was in ieder geval niet zijn taak. Er werden collega’s gevraagd voor een bepaalde klus en hij benoemde wie daar volgens hem (on-) geschikt voor zouden zijn.

Oei in 6 maanden tijd al twee zulke missers 

Waarom snappen klanten niet dat ik een concreet voorstel wil als ze een aanvraag doen? Een beetje alsof je aan de bakker vraagt: "Ik wil graag een taart." En dan van de bakker verwacht dat hij precies de goede smaak en kleur taart maakt die je wilde en bij je past. Kan iemand mij in-mensen-hun-hersenpan-kijk-skills regelen?

Netherfield, hier kan ik me toch wel wat bij voorstellen. Niet alleen bij jouw kant, maar dus ook van de klant-kant. Het ligt natuurlijk helemaal aan jouw product/expertise. 

Maar heel veel mensen weten juist niet precies wat ze willen. Ze weten misschien wel wat ze zeker niet willen, of hebben hier en daar iets gezien dat ze mooi/handig/... vinden, maar wat ze zélf nu precies willen...lastig. Daar ben ik er ook ééntje van.
Dus dan vragen ze eigenlijk van jou wat suggesties of voorbeelden. Meedenken.

Ik had het laatste bij een schilder voor in onze nieuwe badkamer. Ik had wel gezegd dat ik graag wilde dat hij meedacht over de kleuren. Daar ging hij telkens niet zo goed op in (terwijl zijn meedenken werd aangeprezen bij een review voor hem). Uiteindelijk schreef hij me: 'kies gewoon! Als je niet voor morgen 9 uur met de kleurcode komt, dan gaat het over'. Je begrijpt: met hem ging ik natuurlijk niet meer in zee (ook vanwege de dwingende toon en omdat ik iets anders had verwacht, namelijk meedenken).

Ook een website maken (mocht dat je expertise zijn): er zijn zoveel opties! 'Maak een website voor me' is te vaag en kun je niet uitvoeren, maar allerlei details meteen geven kan niet iedereen. 

Taken binnen het MT zijn geshuffled, waardoor de taak waar ik voor verantwoordelijk ben bij een ander MT lid ligt. Deze week stelde het MT mij voor om eens bij elkaar te gaan zitten om het over de taakomschrijving te hebben, want hij wist er niet zoveel van. Dat heb ik toch maar even afgehouden, want de taakomschrijving staat op papier. Vanzelfsprekend zal ik toelichting geven als het onduidelijk is, maar ik ga niet een mondelinge toelichting geven omdat het MT lid de stukken niet leest.

Bellebelle schreef op 27-08-2026 om 17:14:

Taken binnen het MT zijn geshuffled, waardoor de taak waar ik voor verantwoordelijk ben bij een ander MT lid ligt. Deze week stelde het MT mij voor om eens bij elkaar te gaan zitten om het over de taakomschrijving te hebben, want hij wist er niet zoveel van. Dat heb ik toch maar even afgehouden, want de taakomschrijving staat op papier. Vanzelfsprekend zal ik toelichting geven als het onduidelijk is, maar ik ga niet een mondelinge toelichting geven omdat het MT lid de stukken niet leest.

Kennen jullie elkaar al? Misschien was dit ook bedoeld als kennismaking? En eerlijk gezegd zou ik het wel positief vinden als "de baas" wil weten wat mijn werk precies inhoudt en hoe ik vorm geef aan de taakomschrijving.

Schemerlampje schreef op 27-08-2026 om 20:36:

[..]

Kennen jullie elkaar al? Misschien was dit ook bedoeld als kennismaking? En eerlijk gezegd zou ik het wel positief vinden als "de baas" wil weten wat mijn werk precies inhoudt en hoe ik vorm geef aan de taakomschrijving.

Ik dacht hetzelfde. 

Schemerlampje schreef op 27-08-2026 om 20:36:

[..]

De baas? Het gaat toch gewoon om een ánder MT-lid? Ik neem dus aan dat BelleBelle zelf ook MT-lid is. Gewoon 'op gelijke hoogte' dan dus.

En ik snap het wel, afhankelijk van de manier waarop je het precies wat hebt afgehouden. Ik kan me voorstellen dat je zegt: kijk eerst 'nog een keer' goed in die taakomschrijving en als er alsnog zaken niet duidelijk zijn hoor ik het wel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.