Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Happyapple
04-06-2026 om 14:34
Ik weet dat iemand van ons deze rotklus moet doen en dat jij als een van de leidinggevenden vindt dat ik die iemand ben, maar ik trek het heel slecht dat dit nu allemaal én in bulk én met spoed moet, doordat jij het zo lang hebt laten liggen en dat de andere leidinggevende me vanmiddag een uurtje heeft geholpen en vindt dat ik dan blij moet zijn dat ik niet alles alleen hoef te doen.
MMcGonagall
05-06-2026 om 19:48
Ik heb op 1 mei een vraag gesteld aan de TL van een ander team. Hij heeft de contacten richting een projectteam dat zich bezighoudt met een grote wetswijziging. Vandaag kwam ik erachter dat TL de vraag heeft neergelegd bij de projectleider, die heeft het gevraagd aan een IT-tussenpersoon, die ging naar een beleidsmedewerker, die opperde een directe collega van mij, die de IT-tussenpersoon naar mijn TL verwees die vervolgens vandaag bij mij op de lijn kwam. Mijn eigen vraag weer terug, een maand later!
Ondertussen begin ik wel te vrezen dat er straks echt dingen verkeerd gaan, maar goed als de wetswijziging ingaat ben ik op vakantie. Succes ermee.
Neweve
06-06-2026 om 21:34
Nieuw werk: het geluid van mijn laptop valt op random momenten uit. Erg vervelend vergaderen als je iedere 1-10 minuten moet vragen "wat zei je, mijn geluid viel even weg".
Inmiddels al meerdere keren met de servicedesk gebeld:
"Opnieuw opstarten en bel naar terug als het nog niet werk"
"Update en bel maar terug".
Gisteren een boos mailtje aan gewaagd want dezelfde stappen kwamen weer aan bod en hij durfde zelfs te suggereren dat een collega met waarschijnlijk op mute zet... (het is geen mute want ik hoor de andere ook niet).
Geef me gewoon een werkende laptop...
Egel.
07-06-2026 om 08:18
MMcGonagall schreef op 05-06-2026 om 19:48:
Ik heb op 1 mei een vraag gesteld aan de TL van een ander team. Hij heeft de contacten richting een projectteam dat zich bezighoudt met een grote wetswijziging. Vandaag kwam ik erachter dat TL de vraag heeft neergelegd bij de projectleider, die heeft het gevraagd aan een IT-tussenpersoon, die ging naar een beleidsmedewerker, die opperde een directe collega van mij, die de IT-tussenpersoon naar mijn TL verwees die vervolgens vandaag bij mij op de lijn kwam. Mijn eigen vraag weer terug, een maand later!
Ondertussen begin ik wel te vrezen dat er straks echt dingen verkeerd gaan, maar goed als de wetswijziging ingaat ben ik op vakantie. Succes ermee.
Wow, next level. Erg dit!