Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Meesje
24-03-2026 om 15:50
Hier weer 'parttime-dag' gedoe. We hebben een overleg dat ca 1-2x/mnd plaatsvindt. De ene keer op een van mijn werkdagen de andere keer op mijn vrije dag. Collega (vrijgezelle man van ca 30) gisteren tijdens overleg; hij vond het belachelijk dat mensen op hun parttime dag niet bereidt waren naar het overleg te komen. Een parttime dag is immers geen verworven recht.
Man. Rot toch op. Mensen zitten als ze vrij hebben niet thuis op de bank te wachten tot ze weer mogen werken. Ik heb gewoon andere verplichtingen op die dag. En anderen net zo. Als mijn inbreng nu nodig zou zijn. Maar het is een overleg waar we vooral door management op de hoogte worden gehouden van alles dat speelt en loopt. Ik laat me wel bijpraten door collegae. En IK HEB GEEN PARTTIME DAG, IK HEB VRIJ
Grindelwald
24-03-2026 om 16:21
Meesje schreef op 24-03-2026 om 15:50:
Hier weer 'parttime-dag' gedoe. We hebben een overleg dat ca 1-2x/mnd plaatsvindt. De ene keer op een van mijn werkdagen de andere keer op mijn vrije dag. Collega (vrijgezelle man van ca 30) gisteren tijdens overleg; hij vond het belachelijk dat mensen op hun parttime dag niet bereidt waren naar het overleg te komen. Een parttime dag is immers geen verworven recht.
Man. Rot toch op. Mensen zitten als ze vrij hebben niet thuis op de bank te wachten tot ze weer mogen werken. Ik heb gewoon andere verplichtingen op die dag. En anderen net zo. Als mijn inbreng nu nodig zou zijn. Maar het is een overleg waar we vooral door management op de hoogte worden gehouden van alles dat speelt en loopt. Ik laat me wel bijpraten door collegae. En IK HEB GEEN PARTTIME DAG, IK HEB VRIJ
Ook al zit je wel de hele dag op je bank voor je uit te staren. Vrij is vrij.
Peaches
24-03-2026 om 16:53
Meesje schreef op 24-03-2026 om 15:50:
Geen verworven recht? Het is toch gewoon een afspraak tussen jou en je werkgever, waar je flink wat salaris voor inlevert. Wat nou geen verworven recht. Vrij is vrij. Zou hij ook op zaterdag naar een werkoverleg gaan?
Bellebelle
27-03-2026 om 09:21
Ik heb een declaratie van reiskosten ingeleverd. De kosten zijn vorig maand gemaakt, maar werden deze maand afgeschreven door de NS. Declaratie niet geaccepteerd, want kosten waren niet deze maand gemaakt.... Ik declareer al bijna anderhalf jaar op deze manier, nooit een probleem. Volgens de mail kon ik contact opnemen met afdeling X, maar medewerker van deze afhandeling geeft aan geen rol te spelen in deze. Tja, dan is die zin in de mail wel erg verwarrend. Inmiddels heb ik één typefout verbeterd in de declaratie en nu is 'ie opeens geaccepteerd.
Zusterclivia
01-04-2026 om 15:56
We krijgen mogelijk een nieuwe team lead in mijn team. De bedoeling is dat deze de richting van onze werkzaamheden aangeeft en het algehele niveau van het team gaat verhogen. Maar als het degene is, die ik denk dat het gaat worden, dan ga ik dwars liggen, want zijn niveau is niet hoger dan dat van mij...
DeOnbekende
01-04-2026 om 18:02
Zusterclivia schreef op 01-04-2026 om 15:56:
We krijgen mogelijk een nieuwe team lead in mijn team. De bedoeling is dat deze de richting van onze werkzaamheden aangeeft en het algehele niveau van het team gaat verhogen. Maar als het degene is, die ik denk dat het gaat worden, dan ga ik dwars liggen, want zijn niveau is niet hoger dan dat van mij...
Wat wil je doen dan? Als hij het meest geschikt is, is dat wat het is.
MissBobby
03-04-2026 om 15:31
Ik wil bestanden uploaden in een kanaal in teams. De bestanden worden consequent in het verkeerde kanaal gezet, sterker nog: in de verkeerde tegel. ICT kan het niet opgelost krijgen. Hun oplossing: mail het bestand maar naar een collega zodat die het dan kan doen…..
Auwereel
03-04-2026 om 16:15
MissBobby schreef op 03-04-2026 om 15:31:
Ik wil bestanden uploaden in een kanaal in teams. De bestanden worden consequent in het verkeerde kanaal gezet, sterker nog: in de verkeerde tegel. ICT kan het niet opgelost krijgen. Hun oplossing: mail het bestand maar naar een collega zodat die het dan kan doen…..
Daar zullen je collega's op zitten te wachten dat ze dat voor je moeten doen...
Auwereel
03-04-2026 om 16:17
Ik heb een hekel aan in de cloud werken, er verdwijnen telkens stukken. Ik moet me aanwennen om alles eerst lokaal te verwerken en dan pas in het cloud-document te zetten!
MissBobby
05-04-2026 om 22:33
Auwereel schreef op 03-04-2026 om 16:15:
[..]
Daar zullen je collega's op zitten te wachten dat ze dat voor je moeten doen...
Ga het ze niet eens vragen. ICT lost het maar op!
Auwereel
05-04-2026 om 22:35
MissBobby schreef op 05-04-2026 om 22:33:
[..]
Ga het ze niet eens vragen. ICT lost het maar op!
Groot gelijk!
mut
06-04-2026 om 23:04
Door de plannen van de minister van onderwijs (België) is er onrust onder de leraren. Wie gaan er allemaal hun baan verliezen, mogelijk zelfs een 1200 bij alleen al de leerkrachten die een levensbeschouwelijk vak geven. Daarnaast coaches van oud-okan leerlingen. Zoals het nu lijkt ben ik mijn baan per 1 september kwijt.
DeOnbekende
08-04-2026 om 16:13
mut schreef op 06-04-2026 om 23:04:
Door de plannen van de minister van onderwijs (België) is er onrust onder de leraren. Wie gaan er allemaal hun baan verliezen, mogelijk zelfs een 1200 bij alleen al de leerkrachten die een levensbeschouwelijk vak geven. Daarnaast coaches van oud-okan leerlingen. Zoals het nu lijkt ben ik mijn baan per 1 september kwijt.
Dit is een Nederlands forum, dus misschien handig om iets meer context te geven?
lientje69
08-04-2026 om 16:39
mut schreef op 06-04-2026 om 23:04:
Hoe dat dan? Dacht dat er overal een tekort aan leraren was?
mut
08-04-2026 om 19:04
Ik erger mij eraan, dat is voor deze rubriek al genoeg lijkt mij. Maar OK, een beetje uitleg kan inderdaad. Helaas kan ik geen leuk forum vinden in België, daarom hier (en toen ik nog in NL woonde zat ik al op OO). Ik hoop dat ik het goed uitgelegd krijg waar het probleem. Nu moet een leerling op openbare scholen kiezen voor een LBV (levensbeschouwing), keus uit 7: Rooms-katholiek, Protestants/evangelisch, Anglikaans, Oosters-orthodox, Islam, Jodendom, en Niet- confessionele Zedenleer (Humanisme). Dat krijgen ze 2 uur per week en dat ligt in de grondwet vast. Voor scholen betekend dit een hoop geregel zeker bij de kleine LBV want niet in elke klas wordt daarom gevraagd. Plan is nu dat er niet aan de 2 getornd zal worden, wel aan elke klas. Vanaf 1 september worde het graadklassen (klas 1+2, 3+4, 5+6+7). Ook moeten richtingen van arbeidsmarkt (vmbo) en doorstroom of dubbele (vwo en havo) in 1 klas zitten. Als ik nu aan alle klassen les zou geven op school dan zou ik 26 uur hebben, dat gaat volgend jaar naar 6. Probleem is nog wel iets groter en ingewikkelder dan dit alleen. Vast-benoemd of tijdelijk zijn is ook onderdeel van het geheel.
Ik zie gewoon ook niet waarom dit makkelijker roosteren zou zijn. Verder hoe kun je nu beter lesgeven als je een klas met derde klas vmbo hebt uit richtingen elektriciteit en/of verzorging samen met vwo vierde klas latijn (voorbeeld)