Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Tja recht vast wel, heb dat topic niet gevolgd. Het gaat me ook om de laatste zin
"Tegelijkertijd ook een beetje bang, want we gaan maar 1x per jaar op vakantie en ik mag toch hopen dat dat gaat lukken."
Iedereen lijkt overal maar heen te gaan, de weekjes naar de zon in voor en najaar lijken eerder standaard dan een uitzondering.
Bij mij zit er maar 1 vakantie op de camping per jaar in (met veel plezier hoor) en dan ben ik wel heel bang dat die me door de neus geboord wordt omdat het niet past in het rooster. Dat vind ik bijzonder ergerlijk aan de zorg.

Als de laatste 3 niet lukt mss de eerste 3 wel? Of week 3,4,5 en dat vriend een weekje later komt. Of 2,3,4 en vriend gaat een weekje eerder terug? Of je gaat 2 weken samen weg en viert 1 week thuis vakantie. Dan heeft kind 4 weken de ouders thuis, ook leuk. Er zijn wellicht meer opties waarbij je niet zo afhankelijk bent van de plannen van collega's. Die willen immers vast ook niet dat hun plannen door hun neus worden geboord.

Evaluna schreef op 09-12-2025 om 08:59:

Tja recht vast wel, heb dat topic niet gevolgd. Het gaat me ook om de laatste zin
"Tegelijkertijd ook een beetje bang, want we gaan maar 1x per jaar op vakantie en ik mag toch hopen dat dat gaat lukken."
Iedereen lijkt overal maar heen te gaan, de weekjes naar de zon in voor en najaar lijken eerder standaard dan een uitzondering.
Bij mij zit er maar 1 vakantie op de camping per jaar in (met veel plezier hoor) en dan ben ik wel heel bang dat die me door de neus geboord wordt omdat het niet past in het rooster. Dat vind ik bijzonder ergerlijk aan de zorg.

Het is maar met wie je vergelijkt. Wij gaan nooit op vakantie.

mut

mut

09-12-2025 om 11:19

toets-periode op school (examens) dus ik hoef geen les te geven maar moet toezicht doen. Prima , geen probleem. Maar dan wel nuttig en niet zoals nu. Refter met meerdere klassen met eigen vakleerkrachten die toezicht houden (5 stuks) en dan ik als extra. Dit is uren duimen draaien, verplicht moeten komen om niets te doen.

Ik erger me aan collega's die bellen met klant op de speaker...

Evaluna schreef op 09-12-2025 om 08:59:

Tja, anderen hoeven natuurlijk geen genoegen te nemen met een weekje in het voor- en najaar omdat jij vindt dat jouw aaneengesloten drie weken in het hoogseizoen voorgaan. Aparte gedachtegang heb je. 

Ik werk bij een grote organisatie en alle medewerkers kregen altijd een chocoladeletter met sinterklaas. Dit jaar niet meer. Misschien bezuinigingen, maar op een jaarbegroting van honderden miljoenen moet een chocoladeletter er toch wel af kunnen

Ik kan zelf ook wel chocola kopen maar het voelt ook als een blijk van waardering. En de kerstpakketten bij ons zijn toch al niet geweldig. 

Had aangegeven bij managment dat we echt iets moesten aanpakken en zij bleven maar teruggeven dat dat 'wettelijk en beleidsmatig' niet kon en ze hadden het echt echt uitgezocht. Echt onzin want weet dat ze het hij meerdere instellingen zo doen en die zijn echt niet allemaal illegaal bezig. Dus heb andere vestiging gebeld en die doen het ook gewoon, beleidsstukken opgevraagd en nog ergens op een ver weg stukje op intranet een heel implementatieplan gevonden. En nu mag het wel natuurlijk want geen bezwaren meer. 1,5 jaar om moeten leuren, ik vind het zooooo irritant! 
Zelfde met een desescalatie training. Heb het op mn eerste werkoverleg gezet want zag in de eerste maand dat er niet goed omgegaan werd met agressie/verward gedrag. Werk er nu bijna drie jaar en in maart krijgen we de training gaven ze vandaag triomfantelijk aan. 

Fijn dat nu nu wel kan maar niet dankzij de managers die veilig werken zouden moeten faciliteren. Of iig met echt flinke vertraging. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.