Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2025 om 07:44

Ysenda schreef op 04-09-2025 om 21:35:

Dat hangt denk ik volledig van het type werk af denk ik. En of je bv vastgestelde pauzetijden hebt.

Bij ons zou dat gewoon kunnen. Vroege of late lunch of een keer extra lang is geen enkel probleem. Dan werk he wat langer of je begint een keer wat vroeger.
Ik wordt betaald voor het resultaat niet zo zeer voor het aantal uur.

Een aantal van ons sport ook onder werktijd. In dat kader zou dit ook passen.

Op het lab waar er veel meer teamwerk is of aan een lopende band of in de zorg zou het niet kunnen.

maar dat is nu net het probleem, we hebben vaste werktijden, waarbij beide nooit iets langer blijven en de ene meestal ook nog eerder weg is. 

Friezinnetje schreef op 04-09-2025 om 21:40:

Fijn Bellebelle

Zeg dat. Al vind het nog steeds irritant / gênant dat ik achter mijn eigen salaris aan moet gaan, maar ja. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2025 om 15:04

Bellebelle schreef op 05-09-2025 om 09:03:

[..]

Zeg dat. Al vind het nog steeds irritant / gênant dat ik achter mijn eigen salaris aan moet gaan, maar ja.

ja dat lijkt nergens op, maar goed, het had ook nog een nee kunnen worden

mut

mut

06-09-2025 om 15:10

Spijtig dat een vast-benoemde collega nog 2 uren nodig heeft om zijn benodigde uren vol te krijgen . Ik raak dus 2 uren kwijt. Heb nog steeds wel een bijna fulltime, maar toch en zit nu met een hele lange lunchpauze.

mut schreef op 06-09-2025 om 15:10:

Spijtig dat een vast-benoemde collega nog 2 uren nodig heeft om zijn benodigde uren vol te krijgen . Ik raak dus 2 uren kwijt. Heb nog steeds wel een bijna fulltime, maar toch en zit nu met een hele lange lunchpauze.

Laat me raden : dat is een man. En jij niet. 

Egel. schreef op 06-09-2025 om 15:15:

[..]

Laat me raden : dat is een man. En jij niet.

Huh? Het gaat toch om een vaste medewerker die zijn contracturen gevuld moet krijgen? Dus de uren opgevuld moet krijgen waar diegene voor betaald wordt, ipv Mut voor wie dat ogenschijnlijk geen vaste contracturen zijn? 

Dat lijkt me toch gewoon logische bedrijfsvoering en los van man/vrouw? (hoe vervelend ook voor Mut)

mut

mut

07-09-2025 om 17:36

Ik ben in tijdelijke dienst, steeds voor een heel jaar en ik heb al 4 jaar zijn uren gedaan. Maar ja  (idd een man), hij is vastbenoemd en heeft dus recht op die uren. Komt bij hem ook een beetje omdat hij zijn uren op zijn andere scholen niet in elkaar gepast krijgt. Ik twijfel of ik op zoek ga naar ergens anders 2 uur of dat ik fulltime - 2 uur ook genoeg vind. 

mut schreef op 07-09-2025 om 17:36:

Ik ben in tijdelijke dienst, steeds voor een heel jaar en ik heb al 4 jaar zijn uren gedaan. Maar ja (idd een man), hij is vastbenoemd en heeft dus recht op die uren. Komt bij hem ook een beetje omdat hij zijn uren op zijn andere scholen niet in elkaar gepast krijgt. Ik twijfel of ik op zoek ga naar ergens anders 2 uur of dat ik fulltime - 2 uur ook genoeg vind.

Dat mag toch niet? Na 3 jaarcontracten moet je toch een vast contract krijgen?

Werk je voor uitzendbureau? Daar werkt het met fases en kan het wel langer duren voordat je in vaste dienst komt.

mut schreef op 07-09-2025 om 17:36:

Ik ben in tijdelijke dienst, steeds voor een heel jaar en ik heb al 4 jaar zijn uren gedaan. Maar ja (idd een man), hij is vastbenoemd en heeft dus recht op die uren. Komt bij hem ook een beetje omdat hij zijn uren op zijn andere scholen niet in elkaar gepast krijgt. Ik twijfel of ik op zoek ga naar ergens anders 2 uur of dat ik fulltime - 2 uur ook genoeg vind.

Laat me raden, je werkt in België? Alhoewel er in Nederland in het voortgezet onderwijs ook geen limiet zit op het aantal jaren dat je contract tijdelijk uitgebreid kan worden. 

Friezinnetje schreef op 05-09-2025 om 15:04:

[..]

ja dat lijkt nergens op, maar goed, het had ook nog een nee kunnen worden

Dat was dan een interessante kwestie geworden, aangezien ik wel voor die uren ingeroosterd sta.

mut

mut

08-09-2025 om 14:58

Bellebelle schreef op 07-09-2025 om 19:25:

[..]

Laat me raden, je werkt in België? Alhoewel er in Nederland in het voortgezet onderwijs ook geen limiet zit op het aantal jaren dat je contract tijdelijk uitgebreid kan worden.

Ja België. Probleem van het systeem, ik ken van sommige dat ze zelfs 10 tot 15 jaar tijdelijke contracten hadden voordat er eindelijk een vast contract kon. Er zijn er ook genoeg op afgeknapt.

Collega's eerste dag terug van vakantie en maakt zich meteen weer druk over van alles wat naar mijn idee zinloos is om je druk over te maken. En gaat daar heel lang over door ook nog. zucht

Netherfield schreef op 09-09-2025 om 12:07:

Collega's eerste dag terug van vakantie en maakt zich meteen weer druk over van alles wat naar mijn idee zinloos is om je druk over te maken. En gaat daar heel lang over door ook nog. zucht

werk je bij mij? ik heb ook zo'n collega! ze is net 5 weken weggeweest. je zou zeggen: mail en werk in overvloed! 

maar nee. om 11 uur een bedrijfsbreed berichtje dat het haar opgevallen is dat er een plenaire meeting op een lastig moment gepland is in december en of dat aangepast kan worden. 

legitieme vraag hoor, maar uhmmm.. is dát waar je mee bezig bent als je na meer dan een maand afwezigheid net 2 uur aan het werk bent? 

Dat ik moet adviseren in besluit vorming. Dat er een optie A is en een optie B. Ik heb een collega gevraagd die uiteindelijk met deze opties moet werken. Maar die weigert concreet te worden.  Zegt tegen mij A, tegen een collega B. Dan vraag ik hem opnieuw joh Piet, Klaas zegt dat jij B wil, maar je zei toch tegen mijn A. En dan krijg ik als antwoord: "Ja nou ja, ik wil gewoon liever B, maar A is de enige werkbare optie". Gevolgd door vijf kwartier geleuter in de ruimte waarbij geen enkele duidelijkheid komt over welke optie hij steunt. Want B gaat voor hem niet werken, maar heeft wel zijn voorkeur ( waarom heeft het dan je voorkeur ?). En A kan wel maar zou niet de voorkeur hebben (op basis waarvan niet de voorkeur). Dus ik heb nog gevraagd zie je een optie C. Maar ook niet. Ik kan daar zo slecht tegen. Ondertussen is hij de besluitvorming op hoger niveau aan het frustreren door daar andere feiten op tafel te gooien en verwarring te veroorzaken. En op 1 januari moet er toch echt iets ingevoerd zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.