Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Wij hebben helaas best veel verloop op het werk. Nu is er weer eentje weg en start binnenkort een nieuwe medewerker. Maar waar ik zo tegenop zie is het hele inwerktraject enz. We zullen het verdelen onder het team maar het kost zoveel tijd. Ons werk is onnodig ingewikkeld vaak vind ik, door de vele excelbestandjes hier en daar, en je echt leert door te doen. Of je hebt een taakje en komt niet verder vanwege fout X, dan is daar weer een trucje voor die je net maar weer moet weten.

Mijn baas of HRM had iets moeten regelen i.v.m. de uitbreiding van mijn contract, maar dat is dus niet gebeurd. Ik werk in het onderwijs, de school is deze week nog dicht, dus daar moet ik volgende week meteen achteraan. Het scheelt vanaf volgende week iets minder dan de helft van mijn salaris, dus ik hoop dat alles wordt geregeld voordat ik mijn loon krijg aan het einde van de maand.

JtM

JtM

14-08-2025 om 11:10

Deze irritatie is enigszins onterecht, maar ik erger me enorm aan mijn duo-collega. De geluiden die ze maakt, hoe ze haar drinken doorslikt (HARD), hoe ze ademt (ook HARD) etc. Deze irritaties komen deels door terechte ergenissen over haar werk prestaties maar ik moet zo hard mijn best doen om deze irritatie niet te laten merken. 

Gelukkig hoef ik maar een dag per week samen met haar te werken.

mut schreef op 07-08-2025 om 10:36:

Ik vond de rit van Groningen / Heerenveen altijd lang duren, met een hele slinger door Drachten.

Ik zit even te denken maar hij stopte volgens mij niet in Drachten. Het was de Interliner naar Lelystad en die had H’veen als eerste stop. En dan Joure, Lemmer, Emmeloord, Nagele en Lelystad. De 315. 

Bellebelle schreef op 08-08-2025 om 18:03:

Mijn baas of HRM had iets moeten regelen i.v.m. de uitbreiding van mijn contract, maar dat is dus niet gebeurd. Ik werk in het onderwijs, de school is deze week nog dicht, dus daar moet ik volgende week meteen achteraan. Het scheelt vanaf volgende week iets minder dan de helft van mijn salaris, dus ik hoop dat alles wordt geregeld voordat ik mijn loon krijg aan het einde van de maand.

Je bedoelt dat je meer moet krijgen? Of juist minder? 

In ieder geval: het gaat zo vaak mis in het onderwijs met de salarissen. Toen ik nog officieel werkte heb ik niet een jaar gehad waarin het goed ging. 

JtM schreef op 14-08-2025 om 11:10:

Deze irritatie is enigszins onterecht, maar ik erger me enorm aan mijn duo-collega. De geluiden die ze maakt, hoe ze haar drinken doorslikt (HARD), hoe ze ademt (ook HARD) etc. Deze irritaties komen deels door terechte ergenissen over haar werk prestaties maar ik moet zo hard mijn best doen om deze irritatie niet te laten merken.

Gelukkig hoef ik maar een dag per week samen met haar te werken.

Heb je misofonie?

JtM

JtM

14-08-2025 om 15:49

Netherfield schreef op 14-08-2025 om 14:53:

[..]

Heb je misofonie?

Nee  

Ik trek haar gewoon niet, daarom erger ik me aan alles wat ze doet.
Zoals ik aangaf, deze ergenis slaat nergens op.

mut

mut

15-08-2025 om 09:44

SuzyQFive schreef op 14-08-2025 om 12:37:

[..]

Ik zit even te denken maar hij stopte volgens mij niet in Drachten. Het was de Interliner naar Lelystad en die had H’veen als eerste stop. En dan Joure, Lemmer, Emmeloord, Nagele en Lelystad. De 315.

Dan was dat een andere lijn. Die ik had was Groningen/Heerenveen en dan voor mij een overstap naar Joure. Of er toen een interliner was weet ik niet (1985 )

SuzyQFive schreef op 14-08-2025 om 12:42:

[..]

Je bedoelt dat je meer moet krijgen? Of juist minder?

In ieder geval: het gaat zo vaak mis in het onderwijs met de salarissen. Toen ik nog officieel werkte heb ik niet een jaar gehad waarin het goed ging.

Ik zou meer salaris moeten krijgen inderdaad. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-09-2025 om 20:16

aan 2 collega's, die onder werktijd even ritje wilden maken in de auto van de ene collega en met die auto naar een van de kinderen wilden rijden, want ja dat vindt kind zo leuk .Daar heb ik dus wat van gezegd. Ene collega zo ongeveer in tranen, maar dat is dan mooi jammer

Friezinnetje schreef op 04-09-2025 om 20:16:

aan 2 collega's, die onder werktijd even ritje wilden maken in de auto van de ene collega en met die auto naar een van de kinderen wilden rijden, want ja dat vindt kind zo leuk .Daar heb ik dus wat van gezegd. Ene collega zo ongeveer in tranen, maar dat is dan mooi jammer

Wat raar. Dat kan toch ook prima buiten werktijd?!

Dat hangt denk ik volledig van het type werk af denk ik. En of je bv vastgestelde pauzetijden hebt.

Bij ons zou dat gewoon kunnen. Vroege of late lunch of een keer extra lang is geen enkel probleem. Dan werk he wat langer of je begint een keer wat vroeger.
Ik wordt betaald voor het resultaat niet zo zeer voor het aantal uur.

Een aantal van ons sport ook onder werktijd. In dat kader zou dit ook passen.

Op het lab waar er veel meer teamwerk is of aan een lopende band of in de zorg zou het niet kunnen.

Bellebelle schreef op 15-08-2025 om 11:57:

[..]

Ik zou meer salaris moeten krijgen inderdaad.

Het is gelukt. Het is eindelijk geregeld. Vanzelfsprekend te laat voor mijn salarisbetaling, dus nu gaat het mee met de volgende betaling.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-09-2025 om 21:40

HAHA!wait..what schreef op 04-09-2025 om 21:34:

[..]

Wat raar. Dat kan toch ook prima buiten werktijd?!

ja idd, dat zei ik ook. En in ons werk kan je niet je tijd zelf indelen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-09-2025 om 21:40

Fijn Bellebelle

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.