Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Meesje
05-08-2025 om 21:58
Martje80 schreef op 05-08-2025 om 19:18:
[..]
Wauw wat veroordelend, er zijn nog tig andere medische situaties te bedenken waardoor je geen rijbewijs kunt halen en dat niet met collega's deelt.
En dan moeten die collega's, die dus niet weten dat iemand iets mankeert, gaan chaufferen? Gewoon doen, niet zeuren, want misschien heeft iemand wel iets?
Rozi
05-08-2025 om 22:07
Meesje schreef op 05-08-2025 om 21:58:
[..]
En dan moeten die collega's, die dus niet weten dat iemand iets mankeert, gaan chaufferen? Gewoon doen, niet zeuren, want misschien heeft iemand wel iets?
Misschien heeft m’n collega schulden, dat die kosten van OV te hoog zijn. Geen idee of dat zo is, maar kan ook zomaar zoiets zijn hè.
Ik zou er doodongelukkig van worden als ik elke week weer moet gaan vragen met wie ik kan meerijden en of dat gaat. Dan zou ik of voor een rijbewijs gaan of ander werk zoeken.
Poezie
05-08-2025 om 22:16
Rozi schreef op 05-08-2025 om 22:07:
[..]
Misschien heeft m’n collega schulden, dat die kosten van OV te hoog zijn. Geen idee of dat zo is, maar kan ook zomaar zoiets zijn hè.
Ik zou er doodongelukkig van worden als ik elke week weer moet gaan vragen met wie ik kan meerijden en of dat gaat. Dan zou ik of voor een rijbewijs gaan of ander werk zoeken.
Ik vind het hartstikke onbeschoft om steeds maar er vanuit te gaan dat iemand met een auto je wel overal mee naartoe neemt. Die dingen kosten hartstikke veel geld en zijn bovendien aangeschaft voor eigen plezier en gebruik.
Peaches
05-08-2025 om 22:35
Meesje schreef op 05-08-2025 om 21:58:
[..]
Nee, je mag gerust nee zeggen. Daar hoef je ook helemaal geen reden voor te hebben of smoes voor te verzinnen. Maar je hoeft er niet achteraan te denken dat het hun eigen schuld is dat ze geen rijbewijs plus auto hebben.
FaithfulDuck87
05-08-2025 om 22:48
Iemand mag altijd met mij mee rijden, als dat een keer nodig is en ik wil daar ook best een keer voor omrijden. Maar standaard niet. Dan ben je toch gebonden en ik kan 2 dagen pw evt eerder naar huis gaan. Dat lukt dan niet en dat zou ik niet fijn vinden.
lientje69
05-08-2025 om 23:11
Ergernisje; begin jij alvast bij die cliënt wij komen er zo aan om het over te nemen.
Geen collega gezien. Alles alleen gedaan ( bewerkelijk persoon )
Kom terug op de afdeling, staan ze bij een bewoner te kletsen. Uhm...
DeOnbekende
05-08-2025 om 23:35
Peaches schreef op 05-08-2025 om 22:35:
[..]
Nee, je mag gerust nee zeggen. Daar hoef je ook helemaal geen reden voor te hebben of smoes voor te verzinnen. Maar je hoeft er niet achteraan te denken dat het hun eigen schuld is dat ze geen rijbewijs plus auto hebben.
Dat hangt voor mij met elkaar samen. Als iemand daar niets aan kan doen door bijvoorbeeld een beperking, speel ik namelijk met alle liefde taxi. Als iemand mij vraagt mee te rijden omdat ie "gewoon" geen rijbewijs heeft niet. Dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
ToetieToover
06-08-2025 om 00:24
Ik heb me kapot geërgerd aan mijn collega. We hadden afgesproken niets over te nemen in elkaars vakanties want inwerken op een casus duurt net zo lang als mijn hele vakantie. Kom ik terug, heeft mijn collega toch met zijn tengels aan 1 van mijn dossiers gezeten. En nou niet echt met verstand van zaken. Grrrr. Alleen maar omdat de projectmanager haast heeft en niet een paar weken extra wil wachten. Alsof ik de enige was met vakantie (not). Maar daar trapt mijn collega dan toch in en nee, het gaat er alsnog niet sneller van.
Ginevra
06-08-2025 om 16:44
Friezinnetje schreef op 05-08-2025 om 22:48:
Iemand mag altijd met mij mee rijden, als dat een keer nodig is en ik wil daar ook best een keer voor omrijden. Maar standaard niet. Dan ben je toch gebonden en ik kan 2 dagen pw evt eerder naar huis gaan. Dat lukt dan niet en dat zou ik niet fijn vinden.
Dat. Ik heb 20 jaar met de trein geforenst, en als ik eens met iemand mee kon rijden was dat fijn maar nooit een vanzelfsprekendheid. Dat IK geen auto had moet niet iemand ánders z'n probleem zijn. Behalve toen ik mijn been gebroken had, toen hebben collega's me gereden maar dat vond iedereen ook logisch, ze waren al blij dat ik wilde komen.
Nu heb ik wel een auto en als het nodig is wil ik best iemand ophalen. Maar ik wil niet dat het vanzelfsprekend mijn probleem wordt dat een ander geen rijbewijs heeft.
Anna76
07-08-2025 om 09:11
Ginevra schreef op 06-08-2025 om 16:44:
[..]
Dat. Ik heb 20 jaar met de trein geforenst, en als ik eens met iemand mee kon rijden was dat fijn maar nooit een vanzelfsprekendheid. Dat IK geen auto had moet niet iemand ánders z'n probleem zijn. Behalve toen ik mijn been gebroken had, toen hebben collega's me gereden maar dat vond iedereen ook logisch, ze waren al blij dat ik wilde komen.
Nu heb ik wel een auto en als het nodig is wil ik best iemand ophalen. Maar ik wil niet dat het vanzelfsprekend mijn probleem wordt dat een ander geen rijbewijs heeft.
Dat inderdaad.
Ik heb geen rijbewijs en ben ooit een tijdje meegereden met een collega, haar voorstel trouwens. We hadden dezelfde werktijden, maar als zij toch een keer vroeg klaar was, dan ging ik gewoon met het OV naar huis natuurlijk.
Ook een collega gehad die langs de bushalte reed waar ik vaak de bus pakte. Die was nog makkelijker, "als ik je zie staan, dan stop ik en kan je meerijden, maar ik wacht niet en ik rij niet om. Je staat er of je staat er niet". En terug moest ik het sowieso zelf regelen, want ze werkte geen hele dagen.
Rozi
07-08-2025 om 09:43
Ginevra schreef op 06-08-2025 om 16:44:
[..]
Ik weet gewoon bij die collega dat als je 1x doet het een soort vanzelfsprekendheid gaat worden.Maar wat me ook stoorde dat collega mij begon te verwijten dat ze dan niet op tijd kon gaan zijn voor haar sportles. Als nog keer gaat vragen binnenkort ga ik zeggen dat carpoolen voor mij niet gaat werken.
Grindelwald
07-08-2025 om 10:02
Rozi schreef op 07-08-2025 om 09:43:
[..]
Ik weet gewoon bij die collega dat als je 1x doet het een soort vanzelfsprekendheid gaat worden.Maar wat me ook stoorde dat collega mij begon te verwijten dat ze dan niet op tijd kon gaan zijn voor haar sportles. Als nog keer gaat vragen binnenkort ga ik zeggen dat carpoolen voor mij niet gaat werken.
Die collega is nogal brutaal. Met haar anders kom ik niet op tijd voor sportles. Haar probleem toch?
Moet ze haar rijbewijs gaan halen. En een auto kopen. Probleem opgelost
SuzyQFive
07-08-2025 om 10:07
Zo was ik een keer aan mijn hand geopereerd en ik werd toen twee dagen later op mijn werk verwacht. Werkte toen in Heerenveen (woon in Groningen). Maar autorijden mocht een paar weken niet.
Maar zelfs voor de eerste busmogelijkheid zou ik niet op tijd zijn voor het eerste uur (we begonnen om 8:00) want die aansluiting was er niet in H’veen. Dus ging ik met die eerste bus en dan pikte de conciërge mij op bij de bushalte (op opdracht van de directeur want zelf vond ie het vooral heel onhandig zo voor het begin van de schooldag aan. Gedoe wel 😜. Maar had ook geen collega’s die vanuit mijn kant kwamen en ik moest komen werken dus heb ik tegen de directeur gezegd dat hij dan een oplossing mocht verzinnen.
mut
07-08-2025 om 10:36
Ik vond de rit van Groningen / Heerenveen altijd lang duren, met een hele slinger door Drachten.
Poezie
07-08-2025 om 12:07
SuzyQFive schreef op 07-08-2025 om 10:07:
Zo was ik een keer aan mijn hand geopereerd en ik werd toen twee dagen later op mijn werk verwacht. Werkte toen in Heerenveen (woon in Groningen). Maar autorijden mocht een paar weken niet.
Maar zelfs voor de eerste busmogelijkheid zou ik niet op tijd zijn voor het eerste uur (we begonnen om 8:00) want die aansluiting was er niet in H’veen. Dus ging ik met die eerste bus en dan pikte de conciërge mij op bij de bushalte (op opdracht van de directeur want zelf vond ie het vooral heel onhandig zo voor het begin van de schooldag aan. Gedoe wel 😜. Maar had ook geen collega’s die vanuit mijn kant kwamen en ik moest komen werken dus heb ik tegen de directeur gezegd dat hij dan een oplossing mocht verzinnen.
Ik had een taxi genomen en de kosten gedeclareerd.