Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Rozi
04-08-2025 om 14:17
Ik heb gezegd dat het niet uitkomt die dag dat we naar kantoor moeten. Hopelijk gaat die collega niet nu elke keer vragen. In geval van nood, als er plotseling geen treinen rijden geen probleem. Maar niet omdat je zelf ervoor kiest geen rijbewijs te hebben en dan klagen over OV.
Marie111
04-08-2025 om 18:13
Ysenda schreef op 04-08-2025 om 10:43:
[..]
krijgt ze dan geen ov-kaart van het werk? Dat is bij ons standaard, zelfs als je op minder dan 1km rijdt.
Heb jij toevallig niet een tandartsafspraak waardoor je later weggaat?
Jullie krijgen geen reiskostenvergoeding?
Peaches
04-08-2025 om 18:44
Rozi schreef op 04-08-2025 om 14:17:
Ik heb gezegd dat het niet uitkomt die dag dat we naar kantoor moeten. Hopelijk gaat die collega niet nu elke keer vragen. In geval van nood, als er plotseling geen treinen rijden geen probleem. Maar niet omdat je zelf ervoor kiest geen rijbewijs te hebben en dan klagen over OV.
Wow, ik snap best dat je niet wilt carpoolen maar dit vind ik wel een onnodig oordeel. Een rijbewijs halen is duur en niet iedereen kan het.
DeOnbekende
04-08-2025 om 18:48
Peaches schreef op 04-08-2025 om 18:44:
[..]
Wow, ik snap best dat je niet wilt carpoolen maar dit vind ik wel een onnodig oordeel. Een rijbewijs halen is duur en niet iedereen kan het.
Het is voor iedereen duur, en toch hebben veruit de meeste volwassenen een rijbewijs omdat ze er destijds iets anders voor hebben gelaten. En "niet iedereen kan het" - als je niets markeert, kun je dat wel.
Dus tenzij de collega iets mankeert, wat ik er niet uit opmaakte: eigen keus, eigen verantwoordelijkheid. Lekker met de bus 👍🏼
Joszy
04-08-2025 om 19:07
DeOnbekende schreef op 04-08-2025 om 18:48:
[..]
Het is voor iedereen duur, en toch hebben veruit de meeste volwassenen een rijbewijs omdat ze er destijds iets anders voor hebben gelaten. En "niet iedereen kan het" - als je niets markeert, kun je dat wel.
Dus tenzij de collega iets mankeert, wat ik er niet uit opmaakte: eigen keus, eigen verantwoordelijkheid. Lekker met de bus 👍🏼
Weet jij de hele medische situatie van al je collega's?
Rozi
04-08-2025 om 19:10
Ik weet niet of het vanwege medische situatie is, daar heb ik nooit over gehad. Wel dat er geklaagd wordt dat OV duur is. Ben ik ook eens, dat is ook duur. Maar wij krijgen niet alles vergoed, helaas aan reiskosten.
Ysenda
04-08-2025 om 19:24
Marie111 schreef op 04-08-2025 om 18:13:
[..]
Jullie krijgen geen reiskostenvergoeding?
Ook, maar ook standaard een 1e klas ov-kaart voor woon-werkverkeer. Je kunt per dag per traject maar 1 vervoermiddel inzetten. Je kunt je reis wel in verschillende trajecten delen. Met de auto naar het station, met de trein verder en het laatste stuk met de ov-fiets. En dan is je reiskostenvergoeding over dat eerste stukje. Ik krijg mijn 2x 1km per dag ook vergoed. Fiets krijgt per km meer dan auto.
Neweve
05-08-2025 om 17:11
pffff soms ontstaat er zoveel ruis op de lijn dat dingen ineens geëscaleerd worden.
Voorbeeld
Ik had tijdens een meeting gezegd, momenteel hebben we A nog niet geactiveerd want risico.
Krijg ik vandaag een mail met: Als A onveilig is moeten we dan niet het hele project stopzetten.
En toen dus weer een manager in mijn nek want A was heel belangrijk.
kerstbeer
05-08-2025 om 17:39
noas_1993 schreef op 14-07-2025 om 12:00:
[..]
Ik heb vanochtend gelijk gepolst en ze gaan ergens na de zomervakantie kijken hoe ze het gat van vertrekkende collega in gaan gieten, er is formatie dus dat is al heel wat.
Op het moment dat ik zei wat taken over te willen nemen waren ze ook al met een interne kandidaat in gesprek, dus als die er ook bij zou komen zou dat al veel schelen
Vanochtend kwam er nog een taak naar boven; wie gaat de nieuwsbrief nu maken.
Het liefst willen ze dat in mijn schoenen schuiven
Ik zou echt oppassen hiermee.
Als jij het toch allemaal voor elkaar krijgt (met veel stress misschien waar zij geen last van hebben), dan heb je kans dat ze een nieuwe medewerker niet meer nodig achten of dat ze die meer andere dingen laten doen, zodat jij er voortaan aan vast zit.
DeOnbekende
05-08-2025 om 17:47
Joszy schreef op 04-08-2025 om 19:07:
[..]
Weet jij de hele medische situatie van al je collega's?
Als je een dergelijk heftige aandoening hebt dat je niet mag rijden (MS, epilepsie, of een ernstige visuele beperking bijvoorbeeld), dan weten de collega's waarmee je nauw samenwerkt dat inderdaad meestal wel.
Veruit de meeste mensen die niet kunnen rijden, kunnen dat niet omdat ze het duur of niet zo belangrijk vinden (of vonden). Dat is prima, maar dan mag je zelf verantwoordelijkheid nemen voor die keuze.
noas_1993
05-08-2025 om 17:58
kerstbeer schreef op 05-08-2025 om 17:39:
[..]
[..]
Ik zou echt oppassen hiermee.
Als jij het toch allemaal voor elkaar krijgt (met veel stress misschien waar zij geen last van hebben), dan heb je kans dat ze een nieuwe medewerker niet meer nodig achten of dat ze die meer andere dingen laten doen, zodat jij er voortaan aan vast zit.
Ik ga ook zeker aangeven dat ik dit niet zo wil blijven doen.
Ik wil best iets extra's doen, maar ik merk nu al dat het niet te doen is als dingen door elkaar lopen
Miepjecody
05-08-2025 om 17:59
DeOnbekende schreef op 04-08-2025 om 12:37:
[..]
Oh nee hoor, zou ik ook geen zin in hebben. Eigen keus om geen rijbewijs te hebben.
Huh, alsof dat altijd eigen keus is???
Poezie
05-08-2025 om 19:17
"Iemand" heeft weer een nieuw projectje bedacht en heeft al laten doorschemeren een bepaalde taak bij ons neer te willen leggen.
Op de eerste plaats heb ik helemaal geen zin om mee te werken aan dit project omdat het gaat over zaken waar wij helemaal niets mee doen of mee te maken hebben en op de tweede plaats ga ik de taak die voor ons was bedacht absoluut niet doen omdat het gaat over iets administratiefs wat niet bij ons werk past.
Rozi
05-08-2025 om 19:17
Inmiddels ben ik te weten gekomen dat collega geen medische aandoening oid heeft. Roept wel regelmatig tegen andere collega’s dat wil gaan beginnen met rijles maar nooit aan begint. Wil liever niet met OV want dat vind collega te duur, het meerijden met anderen komt goedkoper uit, tenzij dus gaat reizen buiten de spits. Maar dat vind collega weer niet leuk gezien de ovtijden.
Maar wat ik gewoon irritant vind is dat ik het gevoel heb me te moeten verantwoorden. Het is in totaal 3 tot 4 keer aan me gevraagd over een bepaalde dag. Als iemand heel lastig zit vanwege OV wat plotseling niet rijd mag iedereen meerijden maar zoals die collega vind ik gewoon stom.
Martje80
05-08-2025 om 19:18
DeOnbekende schreef op 05-08-2025 om 17:47:
[..]
Als je een dergelijk heftige aandoening hebt dat je niet mag rijden (MS, epilepsie, of een ernstige visuele beperking bijvoorbeeld), dan weten de collega's waarmee je nauw samenwerkt dat inderdaad meestal wel.
Veruit de meeste mensen die niet kunnen rijden, kunnen dat niet omdat ze het duur of niet zo belangrijk vinden (of vonden). Dat is prima, maar dan mag je zelf verantwoordelijkheid nemen voor die keuze.
Wauw wat veroordelend, er zijn nog tig andere medische situaties te bedenken waardoor je geen rijbewijs kunt halen en dat niet met collega's deelt.