Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Bellebelle
18-02-2025 om 16:24
oudmaarnognietkoud schreef op 18-02-2025 om 12:52:
[..]
De assistentie mag toch wel een kwitantie uitschrijven?
Jazeker, maar ik ga het toch al overwerkte personeel van mijn huisartspraktijk niet lastig vallen met het schrijven van kwitantie voor een bedrag van € 20. Dan betaal ik het zelf wel,
MMcGonagall
18-02-2025 om 22:48
Ik heb sinds zeven maanden een nieuwe baan. Vanaf het begin hoorde ik al van collega’s dat zij het werk oneerlijk verdeeld vinden en eerlijk gezegd ben ik het daar wel een beetje mee eens. Collega’s hebben met zijn tweeën één account en ik heb er in mijn eentje drie. Daarnaast nog wat neventaken en ik werk een collega in. Inmiddels is er een nieuwe collega ingestroomd die mij moet gaan ondersteunen. Die collega ken ik vanuit mijn oude vestiging. Een aardige vent, maar hij heeft een burn-out gehad (niet van het werken overigens, schat ik zo in) en weet zijn grenzen goed te bewaken. Hij wil dus héél langzaam landen en voorlopig echt nog niets zelfstandig oppakken. Nu had ik niet de intentie om 50% van mijn werk bij hem te dumpen, maar dit vind ik wel heel mager. Hoe lang geef je iemand de tijd om te landen? Hij is er nu 2 weken en heeft bij twee meetings gezeten, waarbij hij alleen heeft geluisterd. Hij heeft wel 25 jaar ervaring in de materie, dus zou gewoon aan het werk moeten kunnen.
Koettie
19-02-2025 om 07:10
Mn nieuwste collega gaat weg, is er net een half jaar. Hele leuke vrouw die weet wat ze doet maar kan niet tegen de onduidelijkheid vanuit management. Ik snap haar wel maar vind het zo jammer! Vind het een leuke vrouw en we hadden echt een goede klik.
Mn andere collega's zijn ook leuk maar wij werken beiden fulltime dus zag haar veel en werkte veel samen aan een project. Een ander is daar ook al uitgestapt dus moeten nu twee nieuwe collega's instappen, begon net een beetje te lopen.
FaithfulDuck87
19-02-2025 om 07:16
MMcGonagall schreef op 18-02-2025 om 22:48:
Ik heb sinds zeven maanden een nieuwe baan. Vanaf het begin hoorde ik al van collega’s dat zij het werk oneerlijk verdeeld vinden en eerlijk gezegd ben ik het daar wel een beetje mee eens. Collega’s hebben met zijn tweeën één account en ik heb er in mijn eentje drie. Daarnaast nog wat neventaken en ik werk een collega in. Inmiddels is er een nieuwe collega ingestroomd die mij moet gaan ondersteunen. Die collega ken ik vanuit mijn oude vestiging. Een aardige vent, maar hij heeft een burn-out gehad (niet van het werken overigens, schat ik zo in) en weet zijn grenzen goed te bewaken. Hij wil dus héél langzaam landen en voorlopig echt nog niets zelfstandig oppakken. Nu had ik niet de intentie om 50% van mijn werk bij hem te dumpen, maar dit vind ik wel heel mager. Hoe lang geef je iemand de tijd om te landen? Hij is er nu 2 weken en heeft bij twee meetings gezeten, waarbij hij alleen heeft geluisterd. Hij heeft wel 25 jaar ervaring in de materie, dus zou gewoon aan het werk moeten kunnen.
Ik begrijp je helemaal. Ik heb ook een collega, die bijna niets extra oppakt. Maar die werkt nu bijna 2 jaar bij ons. Loopt enorm de kantjes er van af, en ik heb dat 2 weken terug ook aangegeven bij manager. Wij werken met zijn 4-en als collega's en we hebben er allemaal last van. Hij heeft volgende week gesprek met manager, en ik ben erg benieuwd wat daar uit komt. Ben uberhaupt benieuwd of hij naar het gesprek gaat, denk dat hij het 'vergeet'.
Courage
19-02-2025 om 07:55
Ah, zo één had ik er ook ooit Friezinnetje. Die 'vergar' ook dingen.
MMcGonall; kan je je leidinggevende niet vragen of je 2 collega's hem inwerken. En dat hij daarna een account van jou overneemt?
Inwerken is rete intensief!
Broadway
19-02-2025 om 08:02
"Jullie weten dat ik het moeilijk vind mijn bed uit te komen, dus het is gewoon pesterij dat je mij nu verplicht om elke ochtend bij de standup te zijn"
zulke collega's (bovenstaande is een citaat!!) zouden wat mij betreft op staande voet ontslagen mogen worden.
MMcGonagall
19-02-2025 om 08:17
Broadway schreef op 19-02-2025 om 08:02:
"Jullie weten dat ik het moeilijk vind mijn bed uit te komen, dus het is gewoon pesterij dat je mij nu verplicht om elke ochtend bij de standup te zijn"
zulke collega's (bovenstaande is een citaat!!) zouden wat mij betreft op staande voet ontslagen mogen worden.
Oh dat zou ik gezegd kunnen hebben. Ik ben geen ochtendmens en op kantoordagen voor 7 uur opstaan, voelt echt als mezelf geweld aandoen.
Staande voet nog wel…
Ysenda
19-02-2025 om 08:40
Broadway schreef op 19-02-2025 om 08:02:
Hoe laat is die meeting?
En is het nodig voor het werk om het precies binnen bepaalde tijden te doen?
Hoe zou de rest van het team het vinden om de standup na 17:30 te doen?
Ik kom ook pas rond half 10 op mijn werk omdat ik 's morgens niet op gang kan komen maar ben dan wel de gene die om 19:00 of later naar huis gaat.
Net zoals de wereld wordt geregeerd door extraverten is dat ook het geval door de vroege vogels.
Broadway
19-02-2025 om 09:34
Ysenda schreef op 19-02-2025 om 08:40:
[..]
Hoe laat is die meeting?
En is het nodig voor het werk om het precies binnen bepaalde tijden te doen?
Hoe zou de rest van het team het vinden om de standup na 17:30 te doen?
Ik kom ook pas rond half 10 op mijn werk omdat ik 's morgens niet op gang kan komen maar ben dan wel de gene die om 19:00 of later naar huis gaat.
Net zoals de wereld wordt geregeerd door extraverten is dat ook het geval door de vroege vogels.
hoe laat die meeting is bepaalt het team, en in dit geval is dat 9:45. Deze collega was zelf bij deze besluitvorming betrokken.
Dit gaat over jezelf committeren aan je team. Samen. En als jij regelmatig gewoon niet op komt dagen, "kwijt" bent tot 13 uur en dan met dit excuus aankomt als je daarop aangesproken wordt ben je af. We doen alles voor jou, maar jij moet ook een beetje meewillen.
onze werktijden liggen tussen 7 en 18 uur. Dit ivm bereikbaarheid voor onze klanten. Natuurlijk is hier in overleg (alweer, met je team) van af te wijken, maar dat is de basis.
Ysenda
19-02-2025 om 12:20
Broadway schreef op 19-02-2025 om 09:34:
[..]
hoe laat die meeting is bepaalt het team, en in dit geval is dat 9:45. Deze collega was zelf bij deze besluitvorming betrokken.
Dit gaat over jezelf committeren aan je team. Samen. En als jij regelmatig gewoon niet op komt dagen, "kwijt" bent tot 13 uur en dan met dit excuus aankomt als je daarop aangesproken wordt ben je af. We doen alles voor jou, maar jij moet ook een beetje meewillen.
onze werktijden liggen tussen 7 en 18 uur. Dit ivm bereikbaarheid voor onze klanten. Natuurlijk is hier in overleg (alweer, met je team) van af te wijken, maar dat is de basis.
Er zit dus meer achter dan alleen die stand up missen.
Koekie1980
19-02-2025 om 14:18
[..]
9.45 is toch niet vroeg?
De meeste kantoor tijden beginnen om 8u of half 9 dus ik vind 't logisch om de stand up aan t begin vd dag te doen, net nadat iedereen z'n mail gescand heeft of hier nog dringende of relevante dingen in staan.
MMcGonagall
19-02-2025 om 15:07
Koekie1980 schreef op 19-02-2025 om 14:18:
[..]
9.45 is toch niet vroeg?
De meeste kantoor tijden beginnen om 8u of half 9 dus ik vind 't logisch om de stand up aan t begin vd dag te doen, net nadat iedereen z'n mail gescand heeft of hier nog dringende of relevante dingen in staan.
Bij ons was de weekstart om 9 uur. Dat vond ik zo ongeveer gelijk staan aan mishandeling 
Ysenda
19-02-2025 om 15:11
Koekie1980 schreef op 19-02-2025 om 14:18:
[..]
9.45 is toch niet vroeg?
In onze cao staan als verplichte kantoortijden 10-12 en 2-4. En de kantoortijden zijn van 7 tot 7. En dan mag je 10 uur in de - of + staan. Dat laatste is wel moeilijk aan te tonen, we klokken niet en schrijven ook geen uren.
Dus mijn 10 - 7 is gewoon een geoorloofde kantoordag.
Dees!
19-02-2025 om 15:35
Bij ons ook. Dus stand up om 9 uur is prima, maar dan wel digitaal. Gelukkig doen ze bij ons niet aan die onzin.
Dees!
19-02-2025 om 15:37
[..]
Ik heb een beetje idee dat de collega dan misschien wel bij de besluitvorming betrokken was, maar dat er verder niet naar hem geluisterd is. Dat van ‘dat bepaalt het team’ zou bij mij ook echt niet goed vallen.