Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit. 

Ik zal beginnen:

- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.

Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen. 


pedante micromanagers

Wollstonecraft schreef op 13-06-2022 om 21:10:

pedante micromanagers

Daar moest ik ook al vrij snel aan denken, wou al bijna een post plaatsen daarover.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-06-2022 om 21:21

Aan de late night bingo. 
Aan de gasten die zeuren om 2 euro maar wel gratis hun buik vol vreten.

Aan het gebrek aan logica van het gebruik van tags op deuren. Als ik een ruimte dien schoon te houden is het ook wel fijn als ik met mijn tag die ruimte in kan. Maar nu 6 maanden verder zijn ze nog steeds aan het vergaderen of ik nu wel of niet op eigen houtje die ruimte in mag met mijn tag. 
We praten over ruimte als de flexplek, de opslag ruimte van liften en doche stoelen zulke ruimtes. 
Ik maak de ruimtes waar ik niet in kom met mijn tag niet meer schoon. Ze kunnen de boom in. 

Een uur lang lunchen in de kantine. In een kwartier heb ik m'n broodje echt wel op, maar het wordt toch wel verwacht dat ik regelmatig met het team lunch. 

Kantoortuinen. 

Mensen die anderen naar beneden trappen om zelf beter te lijken. 

Mooie verhalen over mental health en betutteling op papier (bv je mag max 8 uur per dag schrijven) terwijl in de praktijk de werkdruk torenhoog is en de medewerkers bij bosjes uitvallen. 

collega's die menen dat jij moet veranderen 
In plaats van elkaar accepteren zoals je bent 

En dat degene met de grootste mond ook echt alles voor elkaar krijgt, maar ondertussen de boel op de groep (kdv) niet overziet en er een zooi van maakt

Al die ellendige verslagen die er geschreven moeten worden en totaal geen nut hebben, want het komt op een stapel en niemand kijkt er weer naar

Mama-Inge schreef op 13-06-2022 om 21:39:

collega's die menen dat jij moet veranderen
In plaats van elkaar accepteren zoals je bent

En dat degene met de grootste mond ook echt alles voor elkaar krijgt, maar ondertussen de boel op de groep (kdv) niet overziet en er een zooi van maakt

Die is herkenbaar maar dan andere sector 

En jaren door een leidinggevende aan het lijntje gehouden, want er kwamen vaste uren bij op de groep en die zou ik krijgen.
Uiteindelijk zijn die uren er nooit gekomen want dat had die leidinggevende (die ondertussen vertrokken was) helemaal verkeerd gezien 

het niveau van deelnemers die steeds lager wordt, het gezeur van iedereen, elke keer weer veranderingen, die niet altijd beter zijn. Nog meer administratie. 
Collega's die nergens zin in hebben, die alles blijven doen, zoals ze het 20 jaar terug ook al deden. 

Mama-Inge schreef op 13-06-2022 om 21:39:

collega's die menen dat jij moet veranderen
In plaats van elkaar accepteren zoals je bent

En dat degene met de grootste mond ook echt alles voor elkaar krijgt, maar ondertussen de boel op de groep (kdv) niet overziet en er een zooi van maakt

Al die ellendige verslagen die geschreven moeten worden en totaal geen nut hebben, want het komt op een stapel en niemand kijkt er weer naar

Deze met stip op 1.

En daarnaast leidinggevenden die aan de ene kant mensen allerlei opleidingen laten doen met bijbehorende registraties en salaris, terwijl die mensen er eigenlijk niet eens zin in hebben, en steen en been klagen,  terwijl ze aan de andere kant enthousiaste mensen geen mogelijkheden geven om door te groeien. Omdat die collega's toevalig net in het 'verkeerde' team werken. 

Team van 8 waarvan de helft burn-out, overspannen en de andere helft op het randje. Laten we eens gaan reorganiseren bezuinigen, laten we dat ook bij dat team doen. Ehhhh want de helft ligt er toch al uit? Nee dat helpt.

Ander voorbeeld: team van 6 terugbrengen naar 3, daarna klagen dat taken blijven liggen en een functionaris 5 schalen hoger neerzetten voor die taken.

Collega's die altijd klagen dat ze teveel werk hebben, maar nooit iets overdragen als je hulp aanbiedt.

Friezinnetje schreef op 13-06-2022 om 21:47:

het niveau van deelnemers die steeds lager wordt, het gezeur van iedereen, elke keer weer veranderingen, die niet altijd beter zijn. Nog meer administratie.
Collega's die nergens zin in hebben, die alles blijven doen, zoals ze het 20 jaar terug ook al deden.

Ow dit klinkt herkenbaar!

We hadden een vacature waarvoor een perfecte kandidaat was. Die konden we echter niet direct aannemen want er moest een sollicitatieprocedure komen. Gelukkig kwamen er niet meer reacties, want het staat me tegen om mensen voor de vorm op te laten draven. Vervolgens kwam ik collega T tegen, die vertelde op een van onze afdelingen aan de slag te gaan. Dat was onderling geregeld met teamleiders en management. Kennelijk hebben we die procedures soms wel en soms niet.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-06-2022 om 23:11

Leidinggevenden die geen enkel verstand van zaken hebben, maar op basis van vriendjespolitiek mensen voortrekken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.