Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote kerstpakketten topic


Ik heb van Tinteling een kookboek van Donna Hay uitgezocht. Ben gek op kookboeken.

Medewerkers van de universiteit Groningen kregen ooit in hun pakket een jaarkaart voor de Hortus Haren. Ook de medewerkers van biologie die vanuit hun onderzoeken in die Hortus al standaard gratis toegang tot de Hortus hadden. 

Wij (PostNL) mogen altijd iets uitkiezen via Mijn Carrousel ter waarde van ongeveer 25 euro. Dit jaar stond er niet echt iets leuks tussen, dus heb ik gekozen voor een Gall&Gall cadeau kaart. Ik ga er Baileys Salted Caramel van halen. 

Ik heb er niet zoveel mee, vaak is het iets van kaarsenstandaard meuk, met gluwein wat ik niet lust of iets van toastjes wat in de kast blijft liggen. En dan krijgen we erook nog 2, want mijn man werkt bij hetzelfde bedrijf. 
Dus geven wij al jaren onze pakketten weg, aan de kerk of aan de voedselbank en daar hebben wij een veel beter gevoel bij.

Vorig jaar een bon van de Bijenkorf van 100 euro, hoop dit jaar weer.

Vorig jaar een soort Pluim voor €100. Ook wel eens een alleen maar een roomboteramandelkerstkrans. Het is maar net waar ze in het onderwijs geld aan uitgeven 😬. 
Volgens mij werd er voor dochter vanmiddag iets bezorgd van het ziekenhuis waar ze stageloopt. Ze woont niet meer thuis. Blijkbaar adres nog niet gewijzigd. 

Ik krijg pakket van mijn werk thuis gestuurd. Meestal standaard kerstpakket met lekkers en een gebruiksvoorwerp. In online meeting herken je de koffiekopjes van vorig jaar. 😊

Vriend is zzper en krijgt dus geen pakket. Ik heb voor hem kerstpakket van sportclub dochter besteld (ook met lekkers). Steunen we ook de club mee,die vooral kantine inkomsten mist. Dat pakket wordt door selectiespelers thuis bezorgd. Vindt dochter erg leuk.

geen idee wat we dit jaar krijgen maar de ergste bij een vorige werkgever; een studieboek over het werk wat ik destijds deed.

Het jaar daarop kreeg je een kaart met de tekst "we gaan de handen uit de mouwen steken dit jaar". 
En kregen we een schaar om kruiden mee te knippen. 

Wij mogen altijd iets kiezen. Ik ga altijd voor de doos. Geen idee wat er in zit en dat vind ik leuk. 

Raarste of naarste pakket kreeg ik tijdens ziekte. Normaal kregen we een fles wijn met een envelop waarin een geldbedrag, tussen de € 100 en € 200,-. Toen ik ziek was, kreeg ik een fles wijn en een lege envelop. Dat was bij een werkgever, die ik niemand gun

Yumi schreef op 10-12-2021 om 23:15:

Raarste of naarste pakket kreeg ik tijdens ziekte. Normaal kregen we een fles wijn met een envelop waarin een geldbedrag, tussen de € 100 en € 200,-. Toen ik ziek was, kreeg ik een fles wijn en een lege envelop. Dat was bij een werkgever, die ik niemand gun

Een lege envelop is wel echt het ergste van het ergste zeg. 

Mix van eten en dingen. 

Plasticvrije eco handwash en douchegel
Flowerbombs (voor bij vriendelijke bloemen in het voorjaar) 
Hammam handdoek van gerecycled materiaal
Donatie per pakket goed doel

Borrelnootjes, stuk kaas, flesje prosecco, biertje, chips, tapenade en toastjes, reep Tonys kerst editie

Yumi schreef op 10-12-2021 om 23:15:

Raarste of naarste pakket kreeg ik tijdens ziekte. Normaal kregen we een fles wijn met een envelop waarin een geldbedrag, tussen de € 100 en € 200,-. Toen ik ziek was, kreeg ik een fles wijn en een lege envelop. Dat was bij een werkgever, die ik niemand gun

Was die enveloppe niet leeggehaald door iemand anders? 

In het bedrijf waar ik werk is een jaar of 5 geleden besloten dat ze geen kerstpakketten meer geven, maar doneren aan een goed doel. Wat eerlijk gezegd iedereen toch een beetje jammer vond, vooral omdat je dan niet eens zelf mocht beslissen aan welk goed doel er gedoneerd wordt.
Maar vorig jaar hebben we in december (ivm Corona en omdat er toch veel van ons verlangd was dat jaar) steeds een paar kleinigheidjes opgestuurd gekregen, koekjes, soep, een bon voor de plaatselijke bakker, chocolade. Dat was echt heel leuk! Dit jaar gaan ze weer zoiets doen.

Yumi schreef op 10-12-2021 om 23:15:

Raarste of naarste pakket kreeg ik tijdens ziekte. Normaal kregen we een fles wijn met een envelop waarin een geldbedrag, tussen de € 100 en € 200,-. Toen ik ziek was, kreeg ik een fles wijn en een lege envelop. Dat was bij een werkgever, die ik niemand gun

Ik weet niet of wij bij hetzelfde bedrijf hebben gewerkt, maar ik herken wel deze handelswijze 🙈 heel pijnlijk en onmenselijke cultuur, draaide daar alleen om de cijfers - mensen waren duidelijk maar voor één ding goed: aan ze verdienen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.