Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Geen match met begeleider

Ik studeer en werk, dit al een aantal jaren maar heb zo verschrikkelijk veel moeite met mijn begeleider. Ik overweeg om te stoppen, dan ga ik wel weer terugnaar waar ik vandaan kwam. Ik zit zo vol, heb zo veel stress, niet alleen vanwege de persoon. Het is natuurlijk alles bij elkaar, maar ik trek het niet meer. Ga nu naar een gesprek met de persoon toe en dat vind ik ook al zo moeilijk.  De perssoon doet ook alleen maar wat zij/ hij denkt wat goed is..wat ik wil? Gewoon een aai over mijn bol..

MatureJackal76

MatureJackal76

16-11-2022 om 15:33

Hier een aai over je bol 
Succes!

Dan zeg je dat
Wees duidelijk in wat je nodig hebt .

Lijkt me een ontzettende vervelende situatie.
Is het misschien mogelijk dat je een andere begeleider krijgt?
Of iemand die eens met jullie meekijkt?

wat knap dat je het tot nu toe hebt weten vol te houden. 

Probeer vooraf aan het gesprek de dingen die voor jou belangrijk zijn op te schrijven. Een agenda delen kan helpen, maar het helpt jou ook om voor die agenda per punt duidelijk te hebben wat je wilt weten/bereiken. Voorbeeld: "onderwerp onderzoek", ik wil weten op welke patiëntengroep ik me moet focussen, ik heb zelf de voorkeur voor acute patiënten.

Is het mogelijk om vanuit de opleiding iets van mediation/sturing te krijgen (door de decaan/studieadviseur of andere derde). Zij willen hun leerlingen uiteindelijk zo goed mogelijk afleveren en ondersteunen bij de relatie met de begeleiding is daar (in mijn ogen) een onderdeel van. Een vriendin is ooit naar de decaan gestapt, ze mocht niet afstuderen van de prof want het verslag was nog niet goed genoeg (lees geen 8 waard). Er is toen een tweede beoordelaar bijgekomen en ze is met een 7 afgestudeerd. 

Hoe is het gegaan, Pipeloen?

Oh naar voor je. Ik moet meteen weer denken aan die troel  van de stage in mijn tweede pabojaar die altijd achterin de klas afkeurend met haar hoofd stond te schudden.  Fnuikend voor je zelfvertrouwen. En dan begon ze ook nog kinderen af te blaffen als ze vond dat het niet stil genoeg was. En toen kreeg ik aan het eind van de stage ook nog een beoordeling om van te huilen - wat ik ook deed. 
De rest van de stages verliep prima. Het ligt niet niet aan jou, sommige mensen lijken er lol in te hebben anderen naar beneden te halen. Of denken dat er maar 1 manier is, die van hen.

Is het mogelijk een andere begeleider te krijgen zonder dat je de confrontatie met hem/haar hoeft aan te gaan?

pipeloen

pipeloen

18-11-2022 om 08:53 Topicstarter

Dank voor jullie reacties! Ben gesprek aangegaan en dat lucht op. Nu nog met iemand anders in gesprek, die een cooordinerende rol over ander afdelingen/plaatsen heeft, ik wil eigenlijk gewoon verplaatst worden. Ik ben het nu al zo lang aan het 'aankijken' dat het tijd wordt voor verandering. Het hier posten en het bespreekbaar maken helpt al een heel stuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.