Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

En dan overkomt het je zelf (online meeting blunder)

Vanmorgen was ik bij mijn vriend en halverwege de ochtend ging ik douchen. Normaal heeft hij zijn werkkamerdeur altijd dicht, zodat er geen huisgenoten in beeld komen. Laat hij dat nu net een keer vergeten, precies op het moment dat ik van bad- naar slaapkamer loop, slechts gekleed in een handdoek om mijn haar. Het was maar een seconde, de afstand is een meter of zo, dus ik hoop maar dat de collega aan de andere kant van de lijn net even wegkeek. Of hooguit een schim zag en zich niet realiseerde wat hij zag. En dat hij niet net een enorm scherm heeft. Wat het nog erger maakt is dat we bij dezelfde organisatie werken, dus ik ken iedereen daar (en zij mij).
Vertel me alsjeblieft een nog ergere blunder, dan kan ik de mijne misschien vergeten


oeh ik hoop voor je dat ze het niet zagen.

De mijne valt mee. Mijn slaapkamer is de koelste kamer van mijn huis, dus als het heel warm is ga ik daar vergaderen. Eén van die keren zag ik uit mijn ooghoek mijn vibrator in beeld. Nu is dat zo'n fancy vormgegeven ding, dus waarschijnlijk niet voor iedereen te herkennen, maar ik heb toch subtiel mijn scherm een kleim stukje verplaatst zodat hij uit beeld viel.

oooooo! 

Ik heb terwijl de mic nog aanstond, en iemand mij appte, die ook in de call daarvoor zat (net afgrond) geërgerd verzucht “ja wat moet xx nóu weer?!” . Krijg ik een appje er achteraan “je mic staat nog aan”.... dus ik haar maar gebeld “ehm, wat moet je!” en sorry er achteraan dan maar meteen  ze kon er toch niet echt om lachen. Helaas. 

Laatst zaten ik en mijn leidinggevende in een grote groepsmeeting mbt een extern project. We hadden onderling een chat lopen waarin hij verzuchtte dat het een lange dag ging worden als reactie op de eerdere presentaties en meer van dat soort opmerkingen. Toen hij zijn scherm deelde om te gaan presenteren kwam uiteraard die chat in beeld en niet de powerpoint 

Patatje15 schreef op 24-09-2021 om 16:06:

Laatst zaten ik en mijn leidinggevende in een grote groepsmeeting mbt een extern project. We hadden onderling een chat lopen waarin hij verzuchtte dat het een lange dag ging worden als reactie op de eerdere presentaties en meer van dat soort opmerkingen. Toen hij zijn scherm deelde om te gaan presenteren kwam uiteraard die chat in beeld en niet de powerpoint

Oja, wij hebben wel eens externen in een teammeeting en die sluiten we na afloop, inclusief chat, en dan gaan we naar een andere online Teamsmeeting want de chat zien ze anders gewoon nog! Kan onschuldig melig zijn maar toch maar niet doen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 17:06

Patatje15 schreef op 24-09-2021 om 16:06:

Laatst zaten ik en mijn leidinggevende in een grote groepsmeeting mbt een extern project. We hadden onderling een chat lopen waarin hij verzuchtte dat het een lange dag ging worden als reactie op de eerdere presentaties en meer van dat soort opmerkingen. Toen hij zijn scherm deelde om te gaan presenteren kwam uiteraard die chat in beeld en niet de powerpoint

Haha, ik zat een keer in een meeting toen een van de partijen dacht berichten privé te sturen aan zijn collega. Maar nee, we zagen ze allemaal. En ze gingen over een andere deelnemer aan de meeting en waren niet bepaald positief.  Ik was voorzitter, heb hem snel even een privébericht gestuurd en toen stopte het. 

Ik heb er nog lol om

Oh ik had tijdje geleden deze:
Ik had sochtends vroeg meeting, maar er zat nog wat make-up vlekken rond m’n oog. Was te laat opgestaan om eerst m’n gezicht enz te wassen en make-up eraf te halen. Wij doen vaak meetings zonder camera aan. Maar drukte per ongeluk op dat cameraatje waardoor ik zo vol in beeld ook was 😂

MMcGonagall

MMcGonagall

24-09-2021 om 17:23 Topicstarter

Rozi schreef op 24-09-2021 om 17:17:

Oh ik had tijdje geleden deze:
Ik had sochtends vroeg meeting, maar er zat nog wat make-up vlekken rond m’n oog. Was te laat opgestaan om eerst m’n gezicht enz te wassen en make-up eraf te halen. Wij doen vaak meetings zonder camera aan. Maar drukte per ongeluk op dat cameraatje waardoor ik zo vol in beeld ook was 😂

Ik had vanmorgen ook geen make-up op

MMcGonagall schreef op 24-09-2021 om 17:23:

[..]

Ik had vanmorgen ook geen make-up op

Ik geloof niet dat dát iemand opgevallen is

Ik heb geen echte blunder maar ik heb wel gemerkt dat ik heel expressief kan kijken. Ik heb regelmatig gehad dat de voorzitter vraagt "uhhh Gioia, volgens mij ben jij het hier niet mee eens" of "wat is er zo grappig" terwijl ik dan heel neutraal probeer te kijken. In echte bijeenkomsten heb ik dit nooit maar digitaal kan ik blijkbaar niet verbergen hoe ik over iets denk.

MMcGonagall schreef op 24-09-2021 om 17:23:

[..]

Ik had vanmorgen ook geen make-up op

Als ze daar een opmerking over maken dan was je heel goed in beeld whahhaha

Lang geleden (daarmee bedoel ik in de begintijd van computer en mails versturen e.d.) zat ik in een ontslagprocedure. En ik had een vooropzeg van 1 jaar. Dus recht op uitbetaald worden vanwege jaren dienst. Maar ik moest dan nog wel elke dag komen werken. De directie vond dat té duur worden, mij 1 jaar uitbetalen, terwijl ik helemaal niet meer gemotiveerd was om meer te doen dan waarvoor ik strikt was aangenomen. Dus vroegen ze me een voorstel te doen, waarbij ik ineens een bedrag kon uitbetaald krijgen, onmiddellijk mocht thuisblijven, maar dat dan natuurlijk niet overeen kwam met een jaarwedde. Ik moest een bedrag op mail zetten en daarbij ook nog uitleg geven hoe ik tot dat bedrag kwam.

Ik mijn mail klaargetypt, nagelezen, door mezelf goedgekeurd. Op 'Verzenden' geklikt.

Onmiddellijk realiseerde ik mij, dat ik mijn voorgestelde loon-eindafrekening (hoe ik het gedaan had weet ik niet meer) naar mijn ganse adresboek had gestuurd! In plaats van alleen naar de directeur. Familie, vrienden en nog het ergst van al: collega's, jan-en-alleman kon mee mijn berekening volgen en wist met hoeveel ik me wilde laten sussen.

Om.door.de.grond.te.zakken.van.schaamte.maar.de.mail.was.onherroepelijk.VERSTUURD!


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-09-2021 om 20:35

letterkoekje schreef op 24-09-2021 om 20:33:

Lang geleden (daarmee bedoel ik in de begintijd van computer en mails versturen e.d.) zat ik in een ontslagprocedure. En ik had een vooropzeg van 1 jaar. Dus recht op uitbetaald worden vanwege jaren dienst. Maar ik moest dan nog wel elke dag komen werken. De directie vond dat té duur worden, mij 1 jaar uitbetalen, terwijl ik helemaal niet meer gemotiveerd was om meer te doen dan waarvoor ik strikt was aangenomen. Dus vroegen ze me een voorstel te doen, waarbij ik ineens een bedrag kon uitbetaald krijgen, onmiddellijk mocht thuisblijven, maar dat dan natuurlijk niet overeen kwam met een jaarwedde. Ik moest een bedrag op mail zetten en daarbij ook nog uitleg geven hoe ik tot dat bedrag kwam.

Ik mijn mail klaargetypt, nagelezen, door mezelf goedgekeurd. Op 'Verzenden' geklikt.

Onmiddellijk realiseerde ik mij, dat ik mijn voorgestelde loon-eindafrekening (hoe ik het gedaan had weet ik niet meer) naar mijn ganse adresboek had gestuurd! Familie, vrienden en nog het ergst van al: collega's, jan-en-alleman kon mee mijn berekening volgen en wist met hoeveel ik me wilde laten sussen.

Om.door.de.grond.te.zakken.van.schaamte.maar.de.mail.was.onherroepelijk.WEG!


En, heb je het gevraagde bedrag gekregen?

Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 20:35:

[..]

En, heb je het gevraagde bedrag gekregen?

Zelfs dat ben ik vergeten, alleen het gevoel wat door me heen ging, toen ik (quasi onmiddellijk) besefte welke flater ik had geslagen, dat is me altijd bijgebleven. En dan moest ik ook nog de volgende dagen al mijn collega's onder ogen komen. Die zullen zeker achter mijn rug gegniffeld hebben. Begrijpelijk!

Maar of ik het geld wat ik vroeg heb gekregen, dat was blijkbaar minder belangrijk dan mijn schaamte over mijn blunder. Want die ben ik nog altijd niet vergeten en de rest wel.

Ik heb hetzelfde gehad als letterkoekje, alleen dan zat ik op m'n mobiel in het mail programma. Dat werkte toen voor geen meter in die begin jaren, maar ik moest en zou mijn ex een mailtje sturen want ik was zo boos op hem en hij was ineens offline gegaan op MSN.
Ik weet niet precies meer wat er in stond maar het was overduidelijk dat we, toen we eenmaal uit elkaar waren, nog zeer regelmatig seks dates hadden. 
Thank god had ik mijn contacten opgedeeld in groepen en mailde ik alleen de hele groep met vrienden en niet familie, maar NIEMAND wist van onze dates dus ik voelde me zo bizar klote .

Deze zomer heeft een sportjournalist van VRT ook een zware uitschuiver gemaakt. 

Hij had een reportage gemaakt over de Belgian Cats die na de Olympische Spelen terug in België arriveerden na een fantastische periode in Tokio. Belgian Cats is een succesvol vrouwelijk Belgisch basketball-team. 

Na die reportage is de micro in de studio blijven openstaan en heeft iedereen (want werd ongelukkigerwijs ook nog via life-stream uitgezonden) kunnen horen hoe die journalist een flink aantal van die (hoofdzakelijk lesbische) vrouwen becommentarieerde. Over hun geaardheid, hun uiterlijk, zelf met hun namen zat hij te lachen. En dat kwam allemaal rechtstreeks in de ether.

Journalist is een tijd op non-actief gezet en nu is er een (voor het publiek onduidelijke) sanctie uitgesproken tegen de 'zondaar'.

Is nochtans een aimabel mens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.