Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Druk typen op je werk

Het is mij opgevallen dat sommige collega's, op het oude werk en nu ook op het nieuwe werk, veel en vaak druk zitten te typen en veel te bellen.
We doen allemaal hetzelfde werk en hebben ongeveer dezelfde workload. Echter, ik hoef nooit zoveel te typen of te bellen.
Ben jij zo iemand, die de hele dag veel zit te typen? Wat typ je dan allemaal?


Zou daar niet een deel privé tussen door zitten, wat met typen minder  makkelijk te controleren/zien is dan met bellen.


Ik typ bepaalde delen van de dag veel, als ik mails beantwoord of zelf mails aan het versturen ben (alles bij elkaar zo’n twee uur per dag, denk ik). Ook werk ik regelmatig verslagen uit. Ik heb een nogal hoog typtempo, dus hoor ook vaak dat ik druk typ  

Ik vermoed overigens ook dat collega’s die de hele dag aan het typen zijn, tussendoor lekker aan het forummen / whatsappen / internetshoppen zijn

ik tik de hele dag....teksten in mails, notulen,  actielijst, presentaties,  afspraken met begeleidende teksten.  Bellen is afhankelijk van aard werkzaamheden. 

-Nienke- schreef op 12-02-2022 om 18:46:

Ik vermoed overigens ook dat collega’s die de hele dag aan het typen zijn, tussendoor lekker aan het forummen / whatsappen / internetshoppen zijn

Hier heb ik echt geen tijd voor.....maar als medisch secretaresse ben je de hele dag wel bezig. 

Ik vind het altijd leuk om processen en dergelijke te verbeteren, dus was vaak druk aan het mailen met allerlei afdelingen om dingen gedaan te krijgen.
Maar ik mailde en skypte ook wel voor de gezelligheid met oud-collega's.

Dan vraag je toch gewoon wat ze allemaal vastleggen? Misschien is jouw verslaglegging meer to the point of denk je dezelfde workload te hebben terwijl deze misschien lager is omdat je nieuw bent en routine moet krijgen? 

Poezie

Poezie

12-02-2022 om 19:16 Topicstarter

Op mijn oude werk gebeurde dit bij bepaalde collega's ook veel, dus het is niet (alleen) nieuwigheid dat ik dat veel minder doe. Op mijn huidige werk ben ik degene met de meeste werkervaring in dit beroep, dus het zou wel kunnen dat ik veel efficiënter werk.
Verder zou het goed kunnen dat ze met privé dingen bezig zijn, maar ik snap dan nog steeds niet wat je allemaal te typen hebt. Mijn sociale contacten en ik sturen elkaar af en toe een korte app, maar als het gaat om hele verhalen zitten we liever een avondje irl onder het genot van een drankje te bomen.

Poezie schreef op 12-02-2022 om 19:16:

Op mijn oude werk gebeurde dit bij bepaalde collega's ook veel, dus het is niet (alleen) nieuwigheid dat ik dat veel minder doe. Op mijn huidige werk ben ik degene met de meeste werkervaring in dit beroep, dus het zou wel kunnen dat ik veel efficiënter werk.
Verder zou het goed kunnen dat ze met privé dingen bezig zijn, maar ik snap dan nog steeds niet wat je allemaal te typen hebt. Mijn sociale contacten en ik sturen elkaar af en toe een korte app, maar als het gaat om hele verhalen zitten we liever een avondje irl onder het genot van een drankje te bomen.

Als er teamoverleggen zijn kan het werkproces misschien een keer op de agenda? Mensen willen wel eens vastroesten in oude gewoontes onder het motto ' zo hebben we het sltijd gedaan'. Een frisse blik kan dan verhelderend zijn.

Cousin_It schreef op 12-02-2022 om 19:23:

[..]

Als er teamoverleggen zijn, kan het werkproces misschien een keer op de agenda? Mensen willen wel eens vastroesten in oude gewoontes onder het motto ' zo hebben we het altijd gedaan'. Een frisse blik kan dan verhelderend zijn.

nou, mijn werk bestaat uit het schrijven van statements en beantwoorden van klantvragen. Dus ik ben altijd aan het typen of aan het overleggen met de sales mensen wat de klant precies vraagt, welk risico ze willen afdekken met het gevraagde statement. Ondertussen begeleid ik collega's bij het gebruik van nieuwe systemen. Test ik de wijzigingen van die systemen onderwijl overleggend met de collega's in Zwitserland en Amerika. Probeer ondertussen ook mijn nieuwe collega in China in te werken, mijn collega in Rusland het verschil tussen een wet en een testmethode uit te leggen. 
Ik zou juist heel verbaasd zijn als mijn 1 van  collega's niet de hele dag aan het typen en bellen zou zijn. 

Ik typ vaak om mijn gedachten op te schonen. Dan ben ik met een taak bezig maar er valt memo’s dat iets niet goed werkt of inefficiënt is en dan maak ik in een document aantekeningen over wat me opvalt en wat er beter kan.
soms breng ik dat dan in in een teamoverleg maar soms ook niet. 

Sommige oud collega's die ik had waren en langer van stof en typte met 2 vingers. Dus een mail die ik in 5 zinnen beantwoorde had er 15 bij hun en als je dat met 2 vingers typt kan dat wel even duren.

Aan de telefoon duurde hun antwoorden ook langer

Mijn eerste gedachte is dat ze wat langer van stof zijn.
Of misschien gewoon meer typefouten maken.
Of vaker hun tekst corrigeren om een andere reden ze hun tekst corrigeren.

Je ziet het, als dit een officiële brief was moest ik nu ook corrigeren.

Poezie

Poezie

12-02-2022 om 20:17 Topicstarter

Ik lees hier wel logische verklaringen. Zelf ben ik niet zo lang van stof (ook op het forum niet), ik kan me er over verbazen hoeveel woorden mensen kunnen gebruiken om iets te vertellen.
Soms is dat fijn om te lezen maar soms ook niet.

als medisch secretaresse leg ik ieder telefoontje vast in het epd of stuur ik opdrachten naar artsen voor medicatie of terugbellen. Ik typ mdo verslagen, bereid mdo voor. Maak brieven. Leg afspraken vast.
Niet typen is bellen of inlezen of mensen helpen bij de balie of niet werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.