Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Dit jaar nog studeren

Beste lezers,

De tijd begint nu toch wel een beetje te dringen. Ga ik dit jaar weer studeren of niet? 

Ik heb op dit moment een studie die mij wel een beetje interessant lijkt. Ik sta aangemeld en zou dus in september kunnen beginnen. De introductie week begint echter al volgende week en aangezien ik daar dan ook bij zou willen zijn moet ik nu gaan nadenken. De studie is in een andere stad die op een lange reisafstand ligt (3 uur). Dus ik zou ook een kamer moeten regelen.. Ik weet het allemaal even niet meer.. 

Wat zouden jullie doen? Ik ben op dit moment 21.

Wat wilde je anders doen dan? Minimumloon baantje zoeken?

Mok

Mok

16-08-2021 om 18:17

Ja, wat is je plan B? 
Heb je al geinformeerd of je nog in kunt stromen? Is het een stad waar het moeilijk is om aan een kamer te komen? Voor dat laatste zou ik je social media inzetten, dat je netwerk met je meezoekt. 

Wat heb je de hele zomer gedaan dan?

Een beetje te dringen??? 
optie 1: studeren
Optie 2: ???

En ik weet niet in welke stad de studie is, maar kamers liggen niet voor het oprapen. 

Je moet niet gaan nadenken, als je wil studeren moet je gaan handelen. Je klinkt er niet klaar voor. Word die studie alleen op die plek gegeven?

LoopNietWegg

LoopNietWegg

16-08-2021 om 20:28 Topicstarter

Bedankt voor de reacties. Ik reageer met dit bericht even op iedereen in een keer.

Optie 2 is in principe nog een jaar werken. Eventueel iets anders doen, maar heb daar ook geen plannen voor. 

De studie wordt helaas alleen in deze stad gegeven. Je zult in deze stad niet perse makkelijk aan een kamer komen, maar het is niet zo’n ramp als bijvoorbeeld Utrecht.

Het plan was om afgelopen jaar na te denken over welke studie ik wilde gaan doen. Online onderwijs is niet geschikt voor mij. Helaas heb ik de keuze uitgesteld naar het laatste moment. 

Van uitstel komt afstel zoals je gemerkt hebt. Als je in september wilt starten moet je nu echt gas gaan geven. Je moet nog zoveel dingen regelen als je wilt beginnen. Maar dat is geen reden om het niet te gaan doen. Wat houd je tegen om je in te schrijven? 

Ik zou als ik jou was nog een jaar wachten. Ik was 4-6 maanden bezig met voorbereiding.

Je zegt dat je geen plan hebt om nog een jaar te werken, maar om te werken heb je geen plan nodig om te studeren wel. 

ik werk al heel lang in het hoger onderwijs. Ik gun je de wereld, maar mijn ervaring is dat de laatste inschrijvers de eerste uitvallers zijn. 

Een studie die je 'wel een beetje interessant lijkt' op 3 uur reisafstand, vooralsnog zonder huisvesting, starten binnen een week lijkt me niet haalbaar, zelfs niet wenselijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.