Werk en Opleiding
Dromertje
22-07-2025 om 14:52
Conflict over zwarte klus
Ik heb iemand die mij dierbaar is ingehuurd voor een klus in mijn huis. We hebben een uurtarief afgesproken van € 20. Deze persoon kwam om 8 uur en heeft vanaf dat moment tot 12 uur in mijn bed gelegen voordat hij aan de slag ging. Geen probleem, hij is mij dus dierbaar en ik gun hem zijn rust. Ik ben van mening dat ik alleen niet hoef te betalen voor de uren die hij in mijn bed gelegen heeft. Hij vindt van wel en is dus halverwege de dag alweer vetrokken. Ik heb er namelijk wel wat van gezegd. Doorbetalen voor pauzes vind ik ook goed, maar 4 uur in bed liggen zie ik niet als pauze.
Zie ik het verkeerd?
letterkoekje
23-07-2025 om 19:22
Volgens mij rammelt er bij deze mensen nog meer dan alleen het verhaal, sorry hoor: iemand verwachten voor een klus, prijs afspreken, als die persoon op het afgesproken tijdstip daar is, hem in je bed uitnodigen, zelf na een tijd gaan werken en de ander die dan nog enkele uren in bed blijft en als klap op de vuurpijl daar dan nog geld voor vraagt ook!
Ik word ben echt oud en pas niet meer in het hedendaagse leven.
Kersje
23-07-2025 om 19:31
Alcedo schreef op 23-07-2025 om 19:16:
[..]
Ik lees dat ze vooral fuckbuddies zijn. Dan snap ik wel dat het een betaald klusje is.
Dat zij fuckbuddies zijn, dat is duidelijk ja, maar gezien zij het heeft over een zeer ‘dierbaar’ iemand, lijkt het erop alsof de verhoudingen mss iets te ongelijkwaardig zijn. Zij gunt hem zijn rust, betaalt hem voor klusjes, terwijl hij heel relaxed 4 uur in bed blijft liggen terwijl ook hij zijn verantwoordelijkheid had kunnen nemen.
Vlgs mij ligt dáár de frustratie/onbegrip/miscommunicatie?
@Dromertje
Hoe lang en hoe goed kennen jullie elkaar, want dan zou je elkaars humor inmiddels toch ook wel moeten kunnen begrijpen?
Dromertje
24-07-2025 om 07:48
Meesje schreef op 23-07-2025 om 14:17:
[..]
Omdat het verhaal heel heel anders is dan je OP. Dus vroeg ik me af of dit (wat ik schreef) dan de werkelijke gebeurtenis was. Of dat het wellicht toch nog anders was.
Mijn beeld obv de OP: een oom/ vader/ lieve buurman die binnenkomt en in jouw bed kruipt. Die er vervolgens na uren uitkomt en dan met jou in discussie gaat over wat jij hem verschuldigd bent voor dit dutje.
Mijn beeld na jouw reacties: dat wat ik schreef. Maar voor het zelfde geld klopt dat ook niet. Vandaar mijn vraag.
Een scharrel in je bed vind ik niet zo gek. En nu blijkt dat jullie helemaal geen meningsverschil hebben gehad (een handgebaar is geen meningsverschil) is er kennelijk niks aan de hand. Vraag me wel af hoe het nu met je klus staat
Op die manier. Ja ik nodigde hem toen hij binnenkwam uit in bed omdat ik zin had. Hij maakte (bleek achteraf) een grapje dat ik hem moest betalen voor de uren in mijn bed en ik reageerde daar, in zijn ogen, te fel op.
Dromertje
24-07-2025 om 07:50
In verband met herkenbaarheid kan ik niet alle vragen beantwoorden, maar de klus is geen klus die binnen één dag kan worden gedaan. Er is veel tijd voor nodig. Dus ook als hij wel om 8 uur meteen aan de slag was gegaan zou de klus nog niet af zijn.
En dat hij in bed bleef liggen vind ik echt geen probleem, maar wel als ik daarvoor zou moeten betalen. Wat dus een grap bleek te zijn.
Alcedo
24-07-2025 om 08:33
Dromertje schreef op 24-07-2025 om 07:48:
[..]
Op die manier. Ja ik nodigde hem toen hij binnenkwam uit in bed omdat ik zin had. Hij maakte (bleek achteraf) een grapje dat ik hem moest betalen voor de uren in mijn bed en ik reageerde daar, in zijn ogen, te fel op.
Dat je zin hebt in een beurtje is wat anders dan dat hij vier uur in je bed doorbrengt terwijl jij dan zit te werken. Dus het een verklaart het ander nog niet.
Yumi
24-07-2025 om 18:55
rionyriony schreef op 22-07-2025 om 21:41:
Het vermengen van zaken en privé-vriendschappen geeft altijd gedoe. Het feit dat het ook nog "zwart" was trekt je in onwettige zaken waar een verstandig mens verre van wil blijven want ze zijn het begin van overgang van de ene wereld naar de andere. Daar moet je voor waken.
Wat ik zou doen: een gedetailleerde rekening vragen en hem alleen dat geld overmaken waar hij wettelijk recht op geeft, en het bedrag, indien nodig (ik dacht dat er een drempel was maar weet daar niet zoveel van) wit betalen.Ik zou uiteraard de volgende keer een ander ervoor aantrekken. Hij kan nooit veel smaak hebben dus daar zou ik mijn interieur niet aan toevertrouwen.
Iemand zwart een klusje laten doen, is het begin van overgang van de ene wereld naar de andere
Dat klinkt heftig, je maakt het wel heel groot. Iemand een lampje op laten hangen, betekent echt niet dat je de week erop naast Taghi zit.
Wat bedoel je dat hij nooit veel smaak kan hebben?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.