Werk en Opleiding
Dromertje
22-07-2025 om 14:52
Conflict over zwarte klus
Ik heb iemand die mij dierbaar is ingehuurd voor een klus in mijn huis. We hebben een uurtarief afgesproken van € 20. Deze persoon kwam om 8 uur en heeft vanaf dat moment tot 12 uur in mijn bed gelegen voordat hij aan de slag ging. Geen probleem, hij is mij dus dierbaar en ik gun hem zijn rust. Ik ben van mening dat ik alleen niet hoef te betalen voor de uren die hij in mijn bed gelegen heeft. Hij vindt van wel en is dus halverwege de dag alweer vetrokken. Ik heb er namelijk wel wat van gezegd. Doorbetalen voor pauzes vind ik ook goed, maar 4 uur in bed liggen zie ik niet als pauze.
Zie ik het verkeerd?
Dorestad
23-07-2025 om 09:44
lientje69 schreef op 23-07-2025 om 08:25:
[..]
En wat voor klus was dit nou?
Ik denk echt een kutklus of kloteklus.
Herfstappeltaart
23-07-2025 om 09:47
Dorestad schreef op 23-07-2025 om 09:44:
[..]
Ik denk echt een kutklus of kloteklus.
Marty1984
23-07-2025 om 09:54
lientje69 schreef op 23-07-2025 om 08:25:
[..]
En wat voor klus was dit nou?
Eén die duidelijk niet gedaan is.
Want meneer is binnengekomen, in bed gekropen en weer doorgegaan eens hij uitgeslapen was.
Alcedo
23-07-2025 om 10:03
Hoe komt het dat jij het normaal vindt dat je iemand inhuurt voor een klus (fuckbuddy of niet), diegene om 8:00 komt om te klussen, jij hem in je bed laat maar er zelf uitgaat om te werken en hij tot 12:00 blijft liggen.
Dat vind ik verontrustender dan het feit dat hij vier uur in je bed ligt en ervoor betaald wil krijgen (en dat op zichzelf is al verontrustend.
Waar is je eigenwaarde in dit verhaal?
yette
23-07-2025 om 10:47
Alcedo schreef op 23-07-2025 om 10:03:
Hoe komt het dat jij het normaal vindt dat je iemand inhuurt voor een klus (fuckbuddy of niet), diegene om 8:00 komt om te klussen, jij hem in je bed laat maar er zelf uitgaat om te werken en hij tot 12:00 blijft liggen.
Dat vind ik verontrustender dan het feit dat hij vier uur in je bed ligt en ervoor betaald wil krijgen (en dat op zichzelf is al verontrustend.
Waar is je eigenwaarde in dit verhaal?
Wat heeft eigenwaarde hier nou mee te maken?!
Ze hadden beiden zin in seks. Niks mis mee.
Alleen het communiceren over de verwachtingen mbt die klus, ging niet goed. Kan me voorstellen dat die gezelligheid tijdens werktijd onduidelijkheid heeft veroorzaakt. Maar inmiddels is ook dat rechtgezet.
Meesje
23-07-2025 om 10:48
Dus iemand komt bij jou klussen. Dat hebben jullie afgesproken. Als hij om 8 uur aankomt wijs je hem niet waar hij moet zijn/wat moet gebeuren, maar vraag je hem om met je in bed te gaan. Hij zegt dan dat dat ook kan, maar dat je wel moet betalen. Jullie duiken vervolgens samen tussen de lakens. Na een tijdje ga jij er uit om te werken en hij blijft liggen. Als hij er vervolgens uit komt maakt hij een 'geld-beweging'. Daarop wordt jij furieus waarna hij het huis uit vlucht.
Klopt dit?
letterkoekje
23-07-2025 om 10:48
De klus was een fluit(je)
van een cent
(of hier een fluit(je) van 80€)
masatu
23-07-2025 om 11:54
Ik snap wel dat als je gevraagd wordt om seks te hebben tijdens werktijd, dat je daar dan ook voor betaald wilt worden. Anders deed je dat wel tijdens privétijd en had je ondertussen geld kunnen verdienen bij een ander.
Wat ik raar vind is dat hij langer in bed bleef liggen. Maar goed blijkbaar heb jij hem toen ook niet aan het werk gezet maar hem gewoon laten liggen, dat vind ik ook raar.
Dromertje
23-07-2025 om 13:25
yette schreef op 23-07-2025 om 10:47:
[..]
Wat heeft eigenwaarde hier nou mee te maken?!
Ze hadden beiden zin in seks. Niks mis mee.
Alleen het communiceren over de verwachtingen mbt die klus, ging niet goed. Kan me voorstellen dat die gezelligheid tijdens werktijd onduidelijkheid heeft veroorzaakt. Maar inmiddels is ook dat rechtgezet.
Inderdaad. We hadden beiden zin. Er ontstond bij mij alleen verwarring over zijn opmerking, wat later een grapje bleek te zijn.
En om op de andere reacties in te gaan, het klopt dat deze constructie tussen ons inderdaad eerder misverstanden kan veroorzaken. Ik ben blij dat we het nu hebben uitgepraat.
Dromertje
23-07-2025 om 13:26
Meesje schreef op 23-07-2025 om 10:48:
Dus iemand komt bij jou klussen. Dat hebben jullie afgesproken. Als hij om 8 uur aankomt wijs je hem niet waar hij moet zijn/wat moet gebeuren, maar vraag je hem om met je in bed te gaan. Hij zegt dan dat dat ook kan, maar dat je wel moet betalen. Jullie duiken vervolgens samen tussen de lakens. Na een tijdje ga jij er uit om te werken en hij blijft liggen. Als hij er vervolgens uit komt maakt hij een 'geld-beweging'. Daarop wordt jij furieus waarna hij het huis uit vlucht.
Klopt dit?
Vanwaar deze vraag? Ik merk een bepaalde ondertoon?
Meesje
23-07-2025 om 14:17
Dromertje schreef op 23-07-2025 om 13:26:
[..]
Vanwaar deze vraag? Ik merk een bepaalde ondertoon?
Omdat het verhaal heel heel anders is dan je OP. Dus vroeg ik me af of dit (wat ik schreef) dan de werkelijke gebeurtenis was. Of dat het wellicht toch nog anders was.
Mijn beeld obv de OP: een oom/ vader/ lieve buurman die binnenkomt en in jouw bed kruipt. Die er vervolgens na uren uitkomt en dan met jou in discussie gaat over wat jij hem verschuldigd bent voor dit dutje.
Mijn beeld na jouw reacties: dat wat ik schreef. Maar voor het zelfde geld klopt dat ook niet. Vandaar mijn vraag.
Een scharrel in je bed vind ik niet zo gek. En nu blijkt dat jullie helemaal geen meningsverschil hebben gehad (een handgebaar is geen meningsverschil) is er kennelijk niks aan de hand. Vraag me wel af hoe het nu met je klus staat 
lientje69
23-07-2025 om 16:39
Ja nu weten we nog steeds niet om wat voor klus het ging. Slot vervangen? Bed verlagen of verhogen? Of een keuken plaatsen. Zit je dan mooi met je klus door miscommunicatie.
Kersje
23-07-2025 om 16:58
Als je zo close bent dat je zelfs het bed (en intimiteit) met elkaar deelt, vind ik (persoonlijk) het al raar dat je betaalde klusjes voor elkaar doet. Wat is er mis dit uit vriendschap (of liefde) voor elkaar doen?
Alcedo
23-07-2025 om 19:16
Kersje schreef op 23-07-2025 om 16:58:
Als je zo close bent dat je zelfs het bed (en intimiteit) met elkaar deelt, vind ik (persoonlijk) het al raar dat je betaalde klusjes voor elkaar doet. Wat is er mis dit uit vriendschap (of liefde) voor elkaar doen?
Ik lees dat ze vooral fuckbuddies zijn. Dan snap ik wel dat het een betaald klusje is.
Alcedo
23-07-2025 om 19:16
lientje69 schreef op 23-07-2025 om 16:39:
Ja nu weten we nog steeds niet om wat voor klus het ging. Slot vervangen? Bed verlagen of verhogen? Of een keuken plaatsen. Zit je dan mooi met je klus door miscommunicatie.
Ik snap nog steeds niet waarom hij tot 12:00 bleef liggen, terwijl zij allang uit bed was. Moest die klus dan niet alsnog gedaan worden? Dat was toch de afspraak?
Dit verhaal rammelt echt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.