Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Collega wordt weggepest


WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-10-2021 om 21:24

Viszla schreef op 21-09-2021 om 14:36:

[..]

Het is inderdaad moeilijk en ik ben zoekende naar een manier om iets te doen of zeggen zonder mijn relatie met manager op scherp te zetten.

Ik heb veel aan de mensen die meedenken en hun ervaringen delen maar sommige posts komen ook een beetje beschuldigend over, alsof ik verantwoordelijk ben voor de afdelingscultuur en het gedrag van mijn andere collega's.


Onzin, je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Als jij niets of niet veel wil doen is dat je goed recht. Maar dan niet raar staan te kijken als jij ooit de volgende bent als je eens een keertje niet in de pas loopt, of gewoon, als het zo uitkomt.

Een bedrijfscultuur die niet bij je past en pesten zijn echt twee verschillende zaken. Dat laatste zal ik nooit accepteren en altijd werk van maken (en heb dat ook ooit gedaan en nee, dat is niet makkelijk) maar ik heb dan ook een enorme schurfthekel aan pestgedrag en meelopers  en al helemaal bij mensen die voor volwassen moeten doorgaan.

Pesten kan doorgaan omdat het getolereerd wordt, mooier kan ik het niet maken. Dat jij daar niet in je eentje verantwoordelijk voor bent lijkt mij evident.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.