Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Ben jij buiten werktijd bezig met je werk?

in hoeverre ben jij buiten werktijd met werk bezig? Waar bestaat dat dan uit? Check je je werkmail of ben je in vrije tijd een verslag aan het typen? 

Zelf ben ik niet actief bezig met werk in mij vrije tijd, maar ik denk soms wel na over bepaalde projecten en hoe ik die zou kunnen aanpakken. 


vaak wel, maar dat is niet zo raar als zelfstandige. 

ik ben zzp'er en dagelijks bezig met mijn bedrijf. Als ik niet letterlijk iets aan het doen ben, dan ben ik er in gedachten nog wel mee bezig.

Nee, mijn werk is gelukkig zo dat ik de deur dicht trek of de computer uit zet en het is dan ook echt klaar vind dat echt heel fijn! Ik werk op ma-woe-vr en ook op de tussenliggende dagen ben ik totaal niet met werk bezig. Heel af en toe moet ik thuis een cursus doen, waar ik uren voor terug krijg. Maar dat was het dan ook.

Weinig. Als ik een mailtje voorbij zie komen wil ik daar nog wel eens naar kijken. Ik gebruik 1 telefoon met 2 simkaarten, dus collega's kunnen mij ook gewoon bellen. Dat gebeurt gelukkig heel zelden, als het gebeurt vind ik het niet erg (en zo wel, neem ik niet op).

Bij mijn vorige werkgever was iedereen avonden, weekenden en vakanties door aan het werken. Vreselijk vond ik dat. Daar vielen ze ook bij bosjes neer of stapten collega's op, was gewoon niet te doen. Mede daardoor vind ik een werkgever en werkomgeving met respect voor de privé-werkbalans super belangrijk.

interessante vraag. 
Ik ben sinds kort zzp'er en werk (nog steeds) in het onderwijs. 
Ik check alle dagen mijn mail en beantwoord ze ook.
Ben op niet-werkdagen vaak mijn lessen aan het bedenken, voorbereiden of kijk toetsen/opdrachten na.
Het onderwijs waar ik de laatste 7 jaar in werk speelt dit gelukkig véél minder. 
Op werkdagen heb ik hier 'gewoon' niet genoeg tijd voor.
Ik denk dat het in sommige beroepen veel meer gebeurt dan in andere beroepen, kan me tenminste niet herinneren dat ik als balie medewerkster van een bank ooit op niet-werkdagen met mijn werk bezig was. Is 20 jaar geleden, maar toch

Is nadenken over je werk ook al ‘bezig zijn met’? Ik lees mijn mail, behalve als ik echt op vakantie ben, maar beantwoord alleen als ik er last van zou krijgen als ik het niet zou doen.

Werkmail heb ik alleen op mijn laptop van het werk. Dus die zie ik pas als ik weer opstart op mijn werkdag

Nadenken is mijn werk en het is soms verdraaid lastig om daarmee te stoppen. Ik krijg invallen op alle momenten van de dag en vaak juist als ik van mijn bureau loop of als ik uit het raam staar. Ik heb het wel eens te horen gekregen van een collega die door de gang liep, hij zei (met een grote grijns) ik zie iedereen druk typen, maar jij zit te denken, de enige die ècht aan het werk is. Maar dat is dus niet iets waar ik zomaar mee kan ophouden.
Mailtjes beantwoord ik als op elk willekeurig moment als ik ze langs zie komen en het handig is direct te beantwoorden. Maar tijdens denk-, schrijf- en corrigeerwerk, of na 23 u-9 u
staat mijn mobiel of Outlook uit.

Ik probeer er niet mee bezig te zijn maar check een enkele keer wel mijn mail vast of kijk in mijn werkagenda of roosterprogramma met wie ik moet werken of om te kijken of ik niks vergeten ben. Maar dat vind ik niet erg.
Waar ik wel vanaf wil is s'nachts stressen en piekeren over dingen die ik moet doen of gedaan heb.

Dolfje schreef op 03-09-2021 om 13:01:

Ik probeer er niet mee bezig te zijn maar check een enkele keer wel mijn mail vast of kijk in mijn werkagenda of roosterprogramma met wie ik moet werken of om te kijken of ik niks vergeten ben. Maar dat vind ik niet erg.
Waar ik wel vanaf wil is s'nachts stressen en piekeren over dingen die ik moet doen of gedaan heb.

Mijn rooster kijk ik wel op mijn vrije dag. Ik kijk dan de avond ervoor even hoe laat ik moet beginnen de rest van de week. Maar dat is het dan ook wel

Ik check mijn mail vaak wel, omdat deze ook binnenkomt op mijn telefoon. Ik antwoord als ik zin heb. 
Ik denk wel veel na over mijn werk (specifieke casussen, situaties, projecten en hoe daarmee om te gaan. ‘s Avonds onder de douche krijg ik vaak ideeën en bedenk ik oplossingen.

Ik ben onder werktijd overigens ook weleens met privédingen bezig. Ik werk liever asynchroon dan persé tussen 8.30 en 17.00 uur. En die vrijheid krijg ik gelukkig zo lang men tevreden is over mijn werk. 

DivingGirl schreef op 03-09-2021 om 12:00:

vaak wel, maar dat is niet zo raar als zelfstandige.

Hier hetzelfde, maar dat vind ik niet zo erg. Behalve als ik vakantie heb, dan heb ik ook echt vakantie. Anders wordt het te gek. 

Alleen bij hele acute situaties. Meestal werk ik dan langer door. Maar zodra ik uit mijn werkkamer stap lees ik geen werkmail meer. Ook mijn werktelefoon blijft daar. Maar dat stopt niet het nadenken over bepaalde casussen. Vaak "wandel" ik dat er even uit.

Helaas wel al probeer ik het niet, ik ben soms gefrustreerd door dingen die op het werk zijn gebeurd.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-09-2021 om 14:33

Ik moet wel, anders blijven ze gewoon bellen tot ik opneem

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.