Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Agressie op je werk

Hebben jullie daar weleens mee te maken? En zo ja, verbaal of fysiek of beiden? 

Poison schreef op 19-06-2025 om 07:01:

Het is allemaal nog onduidelijk. Maandag heb ik weer een gesprek. Ik ben vooral enorm moe.

Hoe gaat het nu ?

Poison

Poison

23-07-2025 om 13:18 Topicstarter

wat lief dat je het vraagt Roos. Ik ben sinds een week of 2 op mijn oude werkplek aan het werk voor herstel. In elk geval tot oktober. Dat is heel fijn, gewoon mijn werk kunnen doen, ook de avonddiensten, zonder angst en hyperalertheid. 

Poison schreef op 23-07-2025 om 13:18:

wat lief dat je het vraagt Roos. Ik ben sinds een week of 2 op mijn oude werkplek aan het werk voor herstel. In elk geval tot oktober. Dat is heel fijn, gewoon mijn werk kunnen doen, ook de avonddiensten, zonder angst en hyperalertheid.

Heerlijk 🥰 

Poison

Poison

24-07-2025 om 08:04 Topicstarter

Ja absoluut. Heel erg fijn . Ben ik wel blij mee. En dan maar afwachten hoe daarna. Maar de rust nu is wel echt wat ik nodig heb. Mijn kinderen (12 &14) zeggen ook: mam je bent veel blijer nu je op deze plek aan het werk bent en weg bent bij die man. 

Wat fijn Poison!

Vandaag weer raak. Alles met het woord kanker kwam voorbij en ik moest genomen worden en blablabla. Ik was een kuthollander en uiteraard racist en hij zette z'n fatbike in als stormram. 

Weer een typische werkdag.

Vorige week nog een jongen van het spoor afgepraat die wilde springen. 

Laatst nog 2 gasten, separate gebeurtenissen, die meteen begonnen te schreeuwen en te schelden. Na een goedemiddag...

En dan wil de VVD nog meer bezuinigen. Echt, ik begin me hardop af te vragen wat het nog voor nut heeft en waar het naar toe gaat met dit land.

Poison

Poison

30-07-2025 om 15:22 Topicstarter

he wat naar allemaal broodtrommel. Wat voor werk doe jij? Als je dat wil vertellen hoor.

ik kijk ook met beven naar weer nieuwe bezuinigingen die ze op stapel hebben staan. 

Op mijn werk loopt het compleet uit de hand met agressie. Buitenstaanders googelen op onze namen, sturen ons berichten op sociale media, schelden ons uit op ons werk en als je hen uitnodigt voor een stopgesprek geven ze een grote mond en schrijven ze negatieve reviews op internet met onze namen erin. Het is dat in de contracten met hen niet staat dat wij die mogen opzeggen bij wangedrag anders was het vast veel rustiger hier. Onze werkgever plaatst wel reacties op sociale media met het verzoek om onze namen eruit te halen, waarop altijd een reactie komt als “Alsof er maar 1 persoon bij jullie werkt die zo heet hou op”

Het is dat ik al in de 50 ben anders zou ik een carriereswitch overwegen. Naar iets zonder klantcontact.

Hier ook dat er op onze namen wordt gezocht en onze (volwassen) kinderen worden benaderd op sociale media omtrent ons werk. Tot nu toe geen actie vanuit de werkgever. Ik vind het behoorlijk vervelend worden.

hier in het ziekenhuis waar ik werk hebben we een alarmknop voor agressie. die wordt zeker gebruikt en dan komt de beveiliging direct naar je toe. 

voor collega's in de thuiszorg is het wel lastig. ik heb gehoord dat daar, als de client niet in gevaar komt, regelmatig zelfs de zorg wordt stopgezet omdat in sommige huishoudens zoveel agressie wordt geuit.

DieKloka schreef op 03-08-2025 om 13:53:

hier in het ziekenhuis waar ik werk hebben we een alarmknop voor agressie. die wordt zeker gebruikt en dan komt de beveiliging direct naar je toe.

voor collega's in de thuiszorg is het wel lastig. ik heb gehoord dat daar, als de client niet in gevaar komt, regelmatig zelfs de zorg wordt stopgezet omdat in sommige huishoudens zoveel agressie wordt geuit.

Klopt. Ik werk in de thuiszorg en hoewel ik gelukkig zelf nog niet echt met agressie te maken heb gehad, ken ik wel wat collega's die dat wel is overkomen. En wat ik van hen terughoor is dat de cliënt uit zorg is gehaald.

Poison

Poison

03-08-2025 om 14:23 Topicstarter

wij hebben ook alarmknoppen, maar helaas toch nog veel agressie voor hulp er is (ggz)

Poison

Poison

10-10-2025 om 19:00 Topicstarter

update: het gaat goed, ik ben niet meer ziek gemeld. Maar het rakelt wel weer op, omdat ik  de opvangende afdeling niet blijven kan. Terug naar de oude afdeling gaat niet. Dus ben aan t solliciteren. 

Stoeltje schreef op 30-07-2025 om 15:50:

Op mijn werk loopt het compleet uit de hand met agressie. Buitenstaanders googelen op onze namen, sturen ons berichten op sociale media, schelden ons uit op ons werk en als je hen uitnodigt voor een stopgesprek geven ze een grote mond en schrijven ze negatieve reviews op internet met onze namen erin. Het is dat in de contracten met hen niet staat dat wij die mogen opzeggen bij wangedrag anders was het vast veel rustiger hier. Onze werkgever plaatst wel reacties op sociale media met het verzoek om onze namen eruit te halen, waarop altijd een reactie komt als “Alsof er maar 1 persoon bij jullie werkt die zo heet hou op”

Het is dat ik al in de 50 ben anders zou ik een carriereswitch overwegen. Naar iets zonder klantcontact.

Hoe kunnen buitenstaanders jullie namen weten?

Dat lijkt mij iets om met de werkgever te bespreken.

Stoeltje,

Ik zou denken dat dit ook aan de werkgever ligt.
Andere bedrijven zouden in de contracten zetten dat bij wangedrag opgezegd wordt.

(of zouden gewoon opzeggen, al staat het niet in het contract).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.