Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Waar vind ik hulp voor kleine klusjes die ik zelf niet kan

hoi allen,  ik ben alleen en ik kan niet alle klussen zelf,  hoe doen jullie dat ? 

Bijvoorbeeld lampen ophangen of andere dingen aan muur bevestigen 

Of iets grotere dingen zoals een schutting plaatsen 

Ik heb een bescheiden budget


Kun je ze niet vanwege een beperking of omdat je het nooit geleerd hebt?

Daar zou mijn antwoord vanaf hangen

ik heb daar een broer voor 

In de meeste steden zitten volgens mij wel maatschappelijke organisaties die je kunnen helpen. Zeker als je een laag inkomen hebt.

Of je kunt een oproep doen op een buurtapp zoals nextdoor.

Als wij een zooi kleine klusjes hebben waar hij niet aan toekomt dan kijkt hij bij Zoofy.nl
En komt er iemand de dag na boeking voor een kleine prijs een uurtje kleine klusjes opknappen
Soms dezelfde dag nog 😁

Als je zoekt op klusjesman per uur en dan je postcode invult zie je gelijk de aanbiedingen en prijzen

Lampen ophangen en iets aan de muur kun je meestal wel leren. Voor het plaatsen van bijvoorbeeld een schutting heb ik bijvoorbeeld wel hulp nodig omdat ik daar de kracht voor mis, maar dan komt vaak familie helpen.

Wellicht is er een vrijwilligersnetwerk in jouw omgeving, die kan helpen met dit soort dingen.

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 10:51 Topicstarter

waarschijnlijk een niet zichtbare beperking van me

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 10:53 Topicstarter

Beertjelief schreef op 30-11-2021 om 10:51:

Als wij een zooi kleine klusjes hebben waar hij niet aan toekomt dan kijkt hij bij Zoofy.nl
En komt er iemand de dag na boeking voor een kleine prijs een uurtje kleine klusjes opknappen
Soms dezelfde dag nog 😁

Thanks,  keek even snel en zag prijzen van 60 euro per uur 

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 10:55 Topicstarter

familie kan mij niet helpen 

Ik heb wel veel vrienden,  althans de mannen van mijn vriendinnen maar durf die nooit te vragen

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-11-2021 om 10:57

Esmeralda9 schreef op 30-11-2021 om 10:53:

[..]

Thanks, keek even snel en zag prijzen van 60 euro per uur

Misschien is er een Buuv in jouw buurt? https://buuv.nu/

En de app Nextdoor is ook fijn voor dit soort dingen. Vaak zijn er wel wijkbewoners die even willen helpen. En voor de grotere klussen zoals een schutting zijn er vaak wel handige Harry's die dat in hun eigen tijd willen doen voor een redelijke bijdrage.

Heb je nog een vader? Vroeger deed m'n vader al dat soort dingen (tot complete verbouwing aan toe) voor mij, maar sinds hij is overleden heb ik een handige buurman daarvoor gestrikt (geen verbouwing uiteraard, maar toch klussen waar een man wel handig voor is)

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 10:59 Topicstarter

het gaat ook om de juiste dingen kopen en her juiste gereedschap hebben 

Bijvoorbeeld planken in een kast maken , iemand die handig is , heeft ook inzicht daarin

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 11:01 Topicstarter

Ik heb dus geen familie die dat kan.

Esmeralda9 schreef op 30-11-2021 om 10:55:

familie kan mij niet helpen

Ik heb wel veel vrienden, althans de mannen van mijn vriendinnen maar durf die nooit te vragen

Kun je redelijk koken? Dan vraag je of ze komen eten in ruil voor een karweitje. Jaren geleden toen ik nogal een keer problemen had met de pc, hoefde ik een vriend maar te vragen of hij kwam eten, en dan vroeg hij al op de pc problemen had  

Maar vraag het ze gewoon of ze er een probleem mee zouden hebben om iets voor je te doen. 

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 11:01 Topicstarter

redbulletje schreef op 30-11-2021 om 10:59:

Heb je nog een vader? Vroeger deed m'n vader al dat soort dingen (tot complete verbouwing aan toe) voor mij, maar sinds hij is overleden heb ik een handige buurman daarvoor gestrikt (geen verbouwing uiteraard, maar toch klussen waar een man wel handig voor is)

Maar hoe werkt dat dan ? Betaal je hem ? 

Esmeralda9 schreef op 30-11-2021 om 10:55:

familie kan mij niet helpen

Ik heb wel veel vrienden, althans de mannen van mijn vriendinnen maar durf die nooit te vragen

Tja, over die angst heenzetten is misschien wel handig. (of je heenzetten over de angst om een gat in je muur te boren, het is echt gemakkelijker dan je denkt, en je hoeft niet direct te starten met het ophangen van zware dingen, het geeft echt heel veel voldoening kan ik zeggen).

Esmeralda9

Esmeralda9

30-11-2021 om 11:03 Topicstarter

nlies schreef op 30-11-2021 om 11:01:

[..]

Kun je redelijk koken? Dan vraag je of ze komen eten in ruil voor een karweitje. Jaren geleden toen ik nogal een keer problemen had met de pc, hoefde ik een vriend maar te vragen of hij kwam eten, en dan vroeg hij al op de pc problemen had

Maar vraag het ze gewoon of ze er een probleem mee zouden hebben om iets voor je te doen.

Ik kan niet super koken , krijg daar ook stress van, maar vind t wel een goed idee,  en ik vind dat dus wel moeilijk even goed om te vragen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.