Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Vloer slaapkamer

Wij willen graag een nieuwe vloer in de slaapkamer. Het liefst een houten vloer. Echter moet de oude vloer (laminaat) er nog wel uit. Op de laminaat vloer staat ons waterbed welke dus niet te verplaatsen is. Iemand ervaring met het deels weghalen van de bestaande laminaatvloer om het bed heen en hoe we dat het beste kunnen doen?


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 21:42

Ik raad je aan toch het bed leeg te laten lopen en de houten vloer helemaal te leggen. Weet niet of je een koopwoning hebt maar een houten vloer geeft wel meerwaarde. Maar weer niet als er een hap uit is van 2x2 meter.

Flowerbomb

Flowerbomb

29-11-2021 om 21:46 Topicstarter

Tickel schreef op 29-11-2021 om 21:42:

Ik raad je aan toch het bed leeg te laten lopen en de houten vloer helemaal te leggen. Weet niet of je een koopwoning hebt maar een houten vloer geeft wel meerwaarde. Maar weer niet als er een hap uit is van 2x2 meter.

Snap ik dat je dat adviseert, maar dat is geen optie. Dan moet het bed leeg, helemaal uit elkaar, ergens anders neergezet en dan weer helemaal in elkaar, weer gevuld en op temperatuur komen.

Het is een koophuis en we gaan hier niet weg, dus die meerwaarde is niet aan de orde.

Ken je niet een paar spierbundels die het waterbed op verhuis-hondjes kunnen tillen?
Dan kan je je bed in de kamer van links naar rechts verplaatsen en zo ook onder je bed een nieuwe vloer leggen.

Flowerbomb

Flowerbomb

29-11-2021 om 22:44 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 29-11-2021 om 22:01:

Ken je niet een paar spierbundels die het waterbed op verhuis-hondjes kunnen tillen?
Dan kan je je bed in de kamer van links naar rechts verplaatsen en zo ook onder je bed een nieuwe vloer leggen.

Er woont hier een spierbundel, maar dat bed is echt te zwaar.

Flowerbomb schreef op 29-11-2021 om 22:44:

[..]

Er woont hier een spierbundel, maar dat bed is echt te zwaar.

Daarom schreef ik ook een paar spierbundels 

het is een beetje onderlegde categorie als om een kast heen verven.
Heeft het bedrijf dat de vloer gaat leggen geen ervaring? Het zal technisch wel gewoon kunnen toch.

krik er onder?

Flowerbomb

Flowerbomb

30-11-2021 om 08:08 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 30-11-2021 om 06:37:

het is een beetje onderlegde categorie als om een kast heen verven.
Heeft het bedrijf dat de vloer gaat leggen geen ervaring? Het zal technisch wel gewoon kunnen toch.

We gaan het zelf leggen die nieuwe vloer, dat kunnen we. Het gaat allen erom dat we de oude vloer netjes weg kunnen halen en je dat dus zo min mogelijk ziet als we de nieuwe hebben neergelegd.

Flowerbomb

Flowerbomb

30-11-2021 om 08:09 Topicstarter

MoederBarberin schreef op 30-11-2021 om 06:52:

krik er onder?

Onder 800 liter water? Dat gaat niet lukken denk ik.

Ik snap het probleem wel, dat het een hele operatie is om je bed weg te krijgen.
Maar...je gaat je nieuwe vloer nooit aan kunnen laten sluiten op de oude.
Zolang het uit zicht is, onder bed, zou ik daar ook niet mee zitten als je er toch zelf woont.
Als de poten van het bed onder het bed uit zicht zitten, dus niet op de uiterste hoeken.
Zou je met bv een dremel de oude vloer zover mogelijk kunnen weghalen, om vervolgens de nieuwe er tegenaan te leggen.
Zitten de poten op de uiterste hoeken, vrees ik toch echt dat het bed op zijn minst omhoog moet.
Anders zit je altijd tegen een, waarschijnlijk lelijke, overgang van nieuwe/oude vloer te kijken.
Met een beetje pech heb je ook nog hoogteverschil in de vloer wat het zicht niet mooier maakt.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-11-2021 om 08:20

Is de houten vloer niet dikker dan het laminaat? Dan ga je sowieso zien dat hij niet tot onder het bed ligt, maar ertegenaan.  Lijkt mij niet echt mooi. 

Edit: Wat Tover-Feetjeook al zegt dus 

Flowerbomb

Flowerbomb

30-11-2021 om 10:54 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 30-11-2021 om 08:18:

Ik snap het probleem wel, dat het een hele operatie is om je bed weg te krijgen.
Maar...je gaat je nieuwe vloer nooit aan kunnen laten sluiten op de oude.
Zolang het uit zicht is, onder bed, zou ik daar ook niet mee zitten als je er toch zelf woont.
Als de poten van het bed onder het bed uit zicht zitten, dus niet op de uiterste hoeken.
Zou je met bv een dremel de oude vloer zover mogelijk kunnen weghalen, om vervolgens de nieuwe er tegenaan te leggen.
Zitten de poten op de uiterste hoeken, vrees ik toch echt dat het bed op zijn minst omhoog moet.
Anders zit je altijd tegen een, waarschijnlijk lelijke, overgang van nieuwe/oude vloer te kijken.
Met een beetje pech heb je ook nog hoogteverschil in de vloer wat het zicht niet mooier maakt.

Met een dremel oid zou misschien een goed idee zijn. Er is ruimte om een plint te maken, zodat de overgang niet zichtbaar is en er ook meteen geen stof meer onder het bed kan komen. Dank voor het meedenken.

inderdaad wegzagen en een plint om het bed. Wij hebben ook een waterbed, het is inderdaad niet aanlokkelijk om dat te verplaatsen. We hebben wel twee losse zakken, dat gaat makkelijker dan 1, zowel met leeglopen als met opwarmen.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

30-11-2021 om 21:53

Ik neem aan dat er een trilzaag wordt bedoeld en niet een dremel...
Met een dremel wordt het een gigantische klus.

Flowerbomb

Flowerbomb

30-11-2021 om 23:04 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 30-11-2021 om 21:53:

Ik neem aan dat er een trilzaag wordt bedoeld en niet een dremel...
Met een dremel wordt het een gigantische klus.

Wat is een trilzaag? Oh wacht ik Google wel even.


Dat is inderdaad denk ik wat we nodig hebben. Morgen maar even naar de bouwmarkt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.