Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Verwarming badkamer

Wij gaan de badkamer verbouwen en willen dan of infrarood verwarming of een elektrisch verwarmingspaneel. Heeft iemand ervaring met een van beide en hoe bevalt het? Onze badkamer is ongeveer 2 bij 3, heeft een deur en een raampje en centrale elektrische afzuiging uit 1985. 


Zelf geen ervaring maar mijn buren zijn heel blij met hun electrisch verwarmingspaneel aan het plafond. Badkamer van 2x3 met ventilatie uit 87. 

ja, ik! In mei verhuisd en badkamer laten verbouwen, CV eruit laten slopen en elektrische designradiator ervoor in de plaats. Heb deze alleen nog niet gebruikt, want het is nog niet nodig geweest. Ik wil zo min mogelijk gaan verwarmen met mijn CV, vandaar deze keuze. Even aanzetten voordat ik ga douchen en daarna kan ie weer uit 😁

Hier vorig jaar de badkamer verbouwd en elektrische vloerverwarming er in gelegd. Is misschien ook nog een optie. In de ochtend en avond staat hij een uurtje aan, verder niet. Is lekker warm in de ruimte en ook aan de voeten. Voor de handdoeken heb ik een normaal handdoekenrek wat aan de muur hangt.

Niet in de badkamer, maar ik ben heel blij met de infrarood panelen in de woonkamer en werkkamer. Ze geven snel warmte en zeker degene in de kleinere werkkamer kan de hele ruimte behagelijk verwarmen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-10-2022 om 21:16

Een vraag: als je zo'n paneel in een bestaande badkamer wil ipv radiator, kan dat zonder al te veel hak- en breekwerk? Hoe doe je dat bijvoorbeeld met de stroomvoorziening (hier geen stopcontact)?

Coreopsis schreef op 10-10-2022 om 21:16:

Een vraag: als je zo'n paneel in een bestaande badkamer wil ipv radiator, kan dat zonder al te veel hak- en breekwerk? Hoe doe je dat bijvoorbeeld met de stroomvoorziening (hier geen stopcontact)?

Ze kunnen best makkelijk een doorvoer naar een naastgelegen kamer maken. 

Coreopsis schreef op 10-10-2022 om 21:16:

Een vraag: als je zo'n paneel in een bestaande badkamer wil ipv radiator, kan dat zonder al te veel hak- en breekwerk? Hoe doe je dat bijvoorbeeld met de stroomvoorziening (hier geen stopcontact)?

Bij mij zat er op de plaats vd nieuwe verwarming inderdaad geen stroomvoorziening, maar gezien de hele badkamer gestript moest worden hebben ze een sleuf onder de nieuwe vloertegels en wandtegels gemaakt. 

SuzyQFive schreef op 10-10-2022 om 21:25:

[..]

Ze kunnen best makkelijk een doorvoer naar een naastgelegen kamer maken.

Moet er wel een naastgelegen kamer zijn, bij mijn ouders zou het bijv al niet kunnen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-10-2022 om 21:58

Hmm. Dat klinkt in ieder geval niet als een klusje dat ik zelf "even" zou kunnen doen. Voorlopig dan maar op de lange termijn.

Martje80 schreef op 10-10-2022 om 21:08:

Niet in de badkamer, maar ik ben heel blij met de infrarood panelen in de woonkamer en werkkamer. Ze geven snel warmte en zeker degene in de kleinere werkkamer kan de hele ruimte behagelijk verwarmen.

Wat voor panelen heb jij Martje? Ik wil voor de badkamer ook een infrarood paneel aanschaffen. 

Netherfield

Netherfield

10-10-2022 om 22:16 Topicstarter

Bij ons gaan de tegels en alles er ook uit idd. 

Netherfield schreef op 10-10-2022 om 22:16:

Bij ons gaan de tegels en alles er ook uit idd.

Leg dan ook maar (infrarood) vloerverwarmingsmatten. 

Moosey schreef op 10-10-2022 om 22:02:

[..]

Wat voor panelen heb jij Martje? Ik wil voor de badkamer ook een infrarood paneel aanschaffen.

Ik heb panelen van Sunjoy, daar kon ik de meeste positieve reviews van vinden. Zelf dus ook erg tevreden over. Ik heb boven de bank en de eettafel 750 Watt hangen en in de werkkamer 400 Watt.

Martje80 schreef op 11-10-2022 om 09:30:

[..]

Ik heb panelen van Sunjoy, daar kon ik de meeste positieve reviews van vinden. Zelf dus ook erg tevreden over. Ik heb boven de bank en de eettafel 750 Watt hangen en in de werkkamer 400 Watt.

Is dat het verbruik? Want dan is zoiets toch alleen interessant voor een ruimte als de badkamer?

Voor de badkamer zou ik een infrarood spiegel nemen. In mijn badkamer zou dan de belangrijkste plek verwarmd worden. Het gaat erom dat je lichaam verwarmd wordt, dus kies geen hoekje van de badkamer uit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.