Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Pvc visgraat kiertjes

Deze week worden onze pvc vloeren in onze nieuwe woning gelegd. Vandaag zijn er al behoorlijk wat meters gemaakt.
Boven wordt 'normaal' gelegd en beneden in visgraat motief.

De vloeren  zijn geegaliseerd en de vloer wordt geplakt.

Boven ziet er allemaal goed uit, maar beneden bij het visgraat motief vielen mij toch wel wat kiertjes op. Ik heb de plekken die mij opvallen met een stukje tape gemarkeerd en wil dit bespreken met de legger. Ik weet niet zo goed of dit normaal is of dat ik mag verwachten dat er geen kieren zijn. Ik weet ook niet of er bv na het leggen nog een laag oid wordt aangebracht. 

Ze zijn nu nog niet helemaal klaar met leggen dus hoop eigenlijk dat ze dit nog aanpakken voordat de hele vloer erin ligt. Vraag mij dus alleen af of ik te pietluttig ben of dat ik over iets zeur wat nog niet klaar is en ik het eind resultaat moet afwachten om echt te kunnen zeggen dat de kiertjes er nog zitten.

Iemand ervaring of advies?


Het morgen even navragen kan sowieso geen kwaad lijkt me.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-10-2021 om 22:17

Zit er vloerverwarming onder? Indien ja, staat deze aan of uit?

iLavendel

iLavendel

18-10-2021 om 22:24 Topicstarter

Tickel schreef op 18-10-2021 om 22:17:

Zit er vloerverwarming onder? Indien ja, staat deze aan of uit?

Er zit vloerverwarming onder. Het betreft een nieuwbouwwoning die met warmtepomp verwarmt wordt. Advies vanuit het bedrijf was op 16 graden en na het leggen langzaam verhogen.

iLavendel

iLavendel

18-10-2021 om 22:30 Topicstarter

Promethium schreef op 18-10-2021 om 22:05:

Het morgen even navragen kan sowieso geen kwaad lijkt me.

Dat ga ik ook doen, maar wil wel weten wat ik mag verwachten. Dat ik niet verklaringen krijg te horen die op dat moment logisch lijken terwijl ik eigenlijk mag verwachten dat het zo goed als naadloos wordt gelegd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-10-2021 om 22:40

iLavendel schreef op 18-10-2021 om 22:30:

[..]

Dat ga ik ook doen, maar wil wel weten wat ik mag verwachten. Dat ik niet verklaringen krijg te horen die op dat moment logisch lijken terwijl ik eigenlijk mag verwachten dat het zo goed als naadloos wordt gelegd.

Ik denk dat je wel naadloos mag verwachten. De stroken gaan wel werken met hogere temperaturen, daarom mag ook plak pvc niet strak tegen de plint aan gelegd worden. 

Maar misschien moeten ze nog walsen? 

iLavendel

iLavendel

18-10-2021 om 22:50 Topicstarter

Tickel schreef op 18-10-2021 om 22:40:

[..]

Ik denk dat je wel naadloos mag verwachten. De stroken gaan wel werken met hogere temperaturen, daarom mag ook plak pvc niet strak tegen de plint aan gelegd worden.

Maar misschien moeten ze nog walsen?

Nou ja echt hoog kan onze warmtepomp geloof ik niet. Tenminste niet zoals in ons oude huis die met de cv verwarmd werd.

Zou walsen dan nog voor kunnen zorgen dat de kieren opvullen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-10-2021 om 22:55

iLavendel schreef op 18-10-2021 om 22:50:

[..]

Nou ja echt hoog kan onze warmtepomp geloof ik niet. Tenminste niet zoals in ons oude huis die met de cv verwarmd werd.

Zou walsen dan nog voor kunnen zorgen dat de kieren opvullen?

Ik lees hier en daar dat er altijd gewalst moet worden als er een baan stroken geplakt is. Heb je enig idee of dit gedaan is?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-10-2021 om 23:02

Dit is volgens de reageerders niet acceptabel. Alles goed nalopen na het leggen dus. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2028770

Wij hebben pvc visgraat die op een vloer met vloerverwarming is gelegd. Geen naadje te zien. 

nee hoor gwn aangeven, kan voorkomen dat er spleten en kiertjes ontstaan maar het hoort niet, dus gwn even aangeven dat ze dat even nachecken en fixen voordat inderdaad de hele vloer erin ligt. Die kiertjes zijn niet de bedoeling.

iLavendel

iLavendel

19-10-2021 om 17:51 Topicstarter

Ik begreep dat een andere werknemer dit ook al had geconstateerd en hierover al contact met zijn baas had opgenomen voordat we ze überhaupt zelf hadden gesproken. Scheen na een nacht dus nog meer oneffenheden naar boven te zijn gekomen. Voor mij extra bevestiging dat we hier dus niet mee akkoord moeten gaan. 
Ik hoop wel dat ze het op korte termijn gaan aanpakken. Misschien moet een groot deel er wel weer uit, maar so be it.

Hoe is het afgelopen?

iLavendel

iLavendel

26-10-2021 om 21:41 Topicstarter

De andere werknemer is gekomen en heeft het eruit gehaald en de rest van de vloer gelegd. Uiteindelijk zijn wij tevreden over het resultaat!

Gelukkig maar! Altijd zo'n stressvolle bedoeling. Je betaalt er veel geld voor en je moet altijd maar hopen dat het mooi wordt zonder gezeur.

zijn nu alle kiertjes weg en kwam dit door verkeerd leggen van het pvc ? 
bij ons is de afgelopen 2 dagen kon de pvc visgraat erin gegaan en wij hebben ook allerlei kiertjes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.