Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

PVC of (hybride) laminaat

Wie heeft er PVC click laminaat en wil zijn ervaring delen? Ziet het er mooi uit, is het een beetje bestendig? Heb je de vloer eerst moeten egaliseren? We hebben nu gewoon laminaat, maar pvc lijkt me lekkerder onder voeten en fijner om te kunnen dweilen. Er is ook nog zoiets als hybride laminaat, laminaat met een pvc laag. 


Yep, wij, sinds 6 jaar in de woonkamer en keuken. Wij hebben een nieuwbouwwoning. Onder het pvc ligt een dunne ondervloer, omdat we de vloerverwarming graag erdoorheen willen voelen. 
De eerste paar jaar vond ik het er mooi uitzien, maar inmiddels niet meer. Veel butsen, krassen en strepen die er niet meer af willen (bijv. van schoenzolen). Hoewel het zéér schoonmaakvriendelijk is - heel fijn met jonge kinderen! -, heb ik er dus spijt van.
Wij gaan de vloer er op korte termijn uithalen en in plaats daarvan waarschijnlijk keramisch parket (in visgraat) laten leggen.  

Wij hebben gelijmd pvc. Ligt nu 2 jaar en hier geen last van krassen of iets dergelijks. En het is niet zo dat er hier niet met schoenen aan opgelopen wordt. Ook nog 2 honden die er overheen banjeren.
Vloer is geëgaliseerd.

MonkeyTown

MonkeyTown

13-07-2021 om 22:30 Topicstarter

Dank voor je reactie, fijn om een ervaring te lezen van een aantal jaar. 

Kennis heeft het. Een heel dure gelijmde PVC vloer, antraciete kleur. Verschrikkelijk gevoelig voor elk streepje, elk vlekje.
Een keer met de stoelpoot schruiven en je moet weer vegen. Kennis zegt dit nooit opnieuw te willen.

Ik heb zelf mijn oog laten vallen op keramisch parket. De look van hout, de feel van tegel.

Wij hebben PCV click. Ben er blij mee. Voelt toch anders aan mijn voeten dan laminaat. Heel goed schoon te houden. En hier (nog) geen krassen oid, terwijl er goed op geleefd wordt.

wij hebben klik pvc in visgraat motief. Het ligt er nu een maand. Hiervoor hadden we een houten vloer. Pvc is inderdaad gebruiksvriendelijker. Het staat ook erg mooi, sommige mensen denken dat het hout is. Hoe het op de lange termijn blijft weet ik nog niet. 

ik ben bij verschillende restaurants en andere openbare ruimtes geweest, maar ook vakantiehuisjes, waar pvc lag. Dat moet dan toch behoorlijk hufterproof zijn lijkt me. In bedrijven wordt er namelijk ontzettend veel op gelopen. En ik denk dat vakantiehuisjes ook intensief misbruikt worden door sommige gasten. Als pvc daar na een aantal jaar nog mooi ligt, zal het dan ook niet deels liggen aan kwaliteitsverschil?

pvclaminaat, ongeveer 8 jaar oud,is nog van de vorige bewoners.
Wij vinden het mooi, geen beschadigingen,wij willen nu ook pvclaminaat op de slaapkamers.
Wij zijn er tevreden over en mee.

Wij hebben een jaar of 5 gelijmd pvc in houtlook. Het was prijzig en van goede kwaliteit en nog volledig als nieuw. Heel tevreden mee! Veel mensen denken overigens dat het echt hout is. 
Verhalen over krassen op pvc snap ik nooit iets van. Wij zijn absoluut niet voorzichtig en ik heb een peuterzoon en er zijn nergens krassen. Nul. Ik denk dat ik met een keukenmes zou moeten snijden om dat voor elkaar te krijgen. 

MonkeyTown

MonkeyTown

15-07-2021 om 13:38 Topicstarter

Diyer schreef op 14-07-2021 om 23:59:

ik ben bij verschillende restaurants en andere openbare ruimtes geweest, maar ook vakantiehuisjes, waar pvc lag. Dat moet dan toch behoorlijk hufterproof zijn lijkt me. In bedrijven wordt er namelijk ontzettend veel op gelopen. En ik denk dat vakantiehuisjes ook intensief misbruikt worden door sommige gasten. Als pvc daar na een aantal jaar nog mooi ligt, zal het dan ook niet deels liggen aan kwaliteitsverschil?

Denk ik ook deels hoor, ervaringen hier liggen uiteen. Dus lastig in te schatten. Zo is  klik pvc ook weer dikker dan plak pvc, denk dat dat ook verschil maakt. Garantie geeft ook een indicatie denk ik. Pvc is in de regel wel duurder dan laminaat dus hoop je op een beter product. Keramisch parket lijkt mw geweldig maar valt (incl kosten voor het leggen) denk ik niet in mijn budget.

Het nadeel van keramisch parket vond ik dat het zo hard is, en daardoor akoestisch  veel minder fijn. Dat is een wereld van verschil en was de doorslaggevende reden voor ons om voor pvc te gaan. 

Positivevibes schreef op 15-07-2021 om 19:59:

Het nadeel van keramisch parket vond ik dat het zo hard is, en daardoor akoestisch veel minder fijn. Dat is een wereld van verschil en was de doorslaggevende reden voor ons om voor pvc te gaan.

Denk dat het akoestisch idd weinig doet voor een ruimte. Zonder vloerverwarming zal het ook snel koud voelen en misschien maakt het ook meer herrie met schoenen? Het is en blijft toch een tegel. Superpraktisch met schoonmaken en behoorlijk onverwoestbaar. Maar tegels in huis lijkt me toch kil.

Hier ook voor klik pvc in onze hal gekozen ivm onstuimige hond en rondvliegende waterbakken. 
Alles vooraf wel geegaliseerd maar dat was zo klaar en de onderkant is van een soort kurk. 
Het ligt er al een jaar of 5 en blijft mooi, ik vind het alleen enorm vlekken en om het mooi te laten lijken moet je eigenlijk dagelijks dweilen (doe ik dus niet).
Toen onze hal was ondergelopen door hevige regenval was ik er overigens heeeel blij mee

Fidodido schreef op 16-07-2021 om 13:50:

Hier ook voor klik pvc in onze hal gekozen ivm onstuimige hond en rondvliegende waterbakken.
Alles vooraf wel geegaliseerd maar dat was zo klaar en de onderkant is van een soort kurk.
Het ligt er al een jaar of 5 en blijft mooi, ik vind het alleen enorm vlekken en om het mooi te laten lijken moet je eigenlijk dagelijks dweilen (doe ik dus niet).
Toen onze hal was ondergelopen door hevige regenval was ik er overigens heeeel blij mee

Maar heb je dan niet juist, net zoals bij laminaat, een probleem? Bollen, randen viezig en opgezwollen kurk aan onderkant?

SentimentalPorpoise64

SentimentalPorpoise64

16-07-2021 om 15:07

Als ik ooit nog eens een vloer wil veranderen dan wil ik ook klikvinyl. Lijkt me super handig om zelf te doen. Het is schijnt enorm slijtvast en ik vind het ook wel heel mooi. Het is ook niet zo gehorig zoals laminaat en kan tegen vocht. Ik ben fan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.