Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Muur schoonmaken?

Ik wil binnenkort de muur van de gang schilderen. 
Dit is een met latex geschilderde ruwe spachtelputz. Omdat wij de deur meestal op een kier hebben staan schuren de katten steeds op hetzelfde punt langs de muur wat resulteerd in een vettige (denk ik) bruine vlek.

Hoe kan ik die vlek het beste reinigen als voorbereiding op het schilderen?

Ter voorkoming komt er na het schilderen een perspexplaat voor.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

11-09-2021 om 20:28

St. Marc maar volgens mij kun je net zo goed wat verdund afwasmiddel gebruiken.

Ysenda

Ysenda

11-09-2021 om 20:33 Topicstarter

bedankt, volgens mij heeft de schilder die bezig is met de buitenboel dat spul ook. Dat ga ik proberen.

st Marc. Ik gebruik altijd de korrels, er is overigens ook een vloeibare variant van maar ik weet niet hoe die is. 
Bij mij maakt dat al zo goed schoon dat ik bij nader inzien het schilderen nog wel effe uit kon stellen 

Ysenda

Ysenda

11-09-2021 om 21:53 Topicstarter

Ginevra schreef op 11-09-2021 om 21:30:

st Marc. Ik gebruik altijd de korrels, er is overigens ook een vloeibare variant van maar ik weet niet hoe die is.
Bij mij maakt dat al zo goed schoon dat ik bij nader inzien het schilderen nog wel effe uit kon stellen

Top. Ik moet wel schilderen want een blauwe muur vind ik niet passen bij originele tegels en een huis uit 1910.

Officieel wordt het vast niet aangeraden maar ik gebruikte daar Dasty voor, dat ontvet behoorlijk

Ginevra schreef op 11-09-2021 om 21:30:

st Marc. Ik gebruik altijd de korrels, er is overigens ook een vloeibare variant van maar ik weet niet hoe die is.

Ik gebruik de vloeibare st. Marc, de korrels ken ik dan weer niet 
Je hebt ook hele goede schrobvaste verf mocht je geen perspexplaat willen.
Werkt bij mij (en drie honden) heel goed 

Ysenda

Ysenda

12-09-2021 om 00:39 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 11-09-2021 om 22:06:

[..]

Ik gebruik de vloeibare st. Marc, de korrels ken ik dan weer niet
Je hebt ook hele goede schrobvaste verf mocht je geen perspexplaat willen.
Werkt bij mij (en drie honden) heel goed

Ik wil vooral niet schrobben. 

Ysenda schreef op 12-09-2021 om 00:39:

[..]

Ik wil vooral niet schrobben.

Dat is een heel goed argument 

Je maakt die plek normaliter nooit schoon?

Je kunt allesreiniger gebruiken om het schoon te maken. Ontvetten voor het schilderen kan handig met St. Marc.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-09-2021 om 03:03

Ysenda schreef op 12-09-2021 om 00:39:

[..]

Ik wil vooral niet schrobben.

Wonderspons bevestigen aan de kattenkonten en wachten.

ik heb echt goede schrobvaste verf gekocht,speciaal daarvoor.maar echt schoon houd ik t niet hoor met een hond die  er tegen aan ligt. En dan haal ik er echt wel elke week een doekje overheen. Nu is de verf daar toch echt wel veel valer.
Schoonmaken met dasty etc maar wel goed na gaan met een doek met water. Zodat je geen schoonmaakmiddel meer op de muur hebt die de hechting zou kunnen verminderen.

Ysenda

Ysenda

13-09-2021 om 09:28 Topicstarter

Knutselkei schreef op 13-09-2021 om 07:55:

 Zodat je geen schoonmaakmiddel meer op de muur hebt die de hechting zou kunnen verminderen.

Daarom daarna ook de perspexplaat, daar hecht niet zo veel op en is makkelijker schoon te maken dan een ruwe muur. 

Valdemar schreef op 13-09-2021 om 03:03:

[..]

Wonderspons bevestigen aan de kattenkonten en wachten.

Ik heb al vriendelijk gevraagd of ze het zelf willen doen maar ze komen met het argument dat ze geen opponeerbare duim hebben en die spons derhalve niet vast kunnen houden.  

FantasticFox schreef op 13-09-2021 om 01:18:

Je maakt die plek normaliter nooit schoon?

 Ik schrob mijn muren niet elke week of elke maand. En het valt ook niet op want wij gebruiken zelf een andere deur om in de woonkamer te komen. Deze staat op een kier als een buitenformaat kattenluik, zij zijn de enigen die die route gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.