Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Ligbad

Ik ben aan het sparen voor een badkamerverbouwing en wil in de nieuwe badkamer heel graag een ligbad. Vrijstaand of inbouw, formaat, materiaal, lighouding; ik kom er nog niet goed uit. Wie heeft er tips of ervaringen en wil die met mij delen? 

2b00b404-bbf8-11e8-b66e-ccb6109ec533.jpg?width=1152&format=jpg


een vrijstaand bad is moeilijker te isoleren en koelt daardoor sneller af.
Wil je ook nog streamers er in of er ook nog in kunnen douchen?
Wij hebben gekozen voor een douchebad dat is aan 1 kant breder zodat je voldoende ruimte hebt om te douchen. Een aparte douche was niet mogelijk.

Wij hebben een hoekbad met bubbels 🥰 en een aparte douche.

Piratenkoningin

Piratenkoningin

21-10-2021 om 18:24 Topicstarter

Ik (of vooral mijn partner) wil een aparte douche. Streamers en bubbels had ik nog niet aan gedacht - klinkt wel lekker luxe 😊

Die van ons heb ik laten inbouwen, omdat we een bubbelbad wilden. En het is onder een schuin dak, dus wat moet je anders met die ruimte. Aan de andere kant vd badkamer hebben we een inloopdouche. 
Wat ik nu ook makkelijk vind is de extra ruimte aan de zijkant vh bad tot aan de muur (soort nisje) waar ik al het bad/douchemeuk op kwijt kan. Dat kan niet als je het bad los hebt staan. 

Succes met je beslissing, leuk een nieuwe badkamer! 

Wij hadden een breder extra lang bubbelbad met bubbelfunctie. dat leek fijn maar in de praktijk was t als ik wilde lezen mewel schrap houden om niet steeds onder water te schuiven. Man is veel langer en had daar dus geen probleem mee.

Piratenkoningin

Piratenkoningin

21-10-2021 om 18:49 Topicstarter

Knutselkei schreef op 21-10-2021 om 18:33:

Wij hadden een breder extra lang bubbelbad met bubbelfunctie. dat leek fijn maar in de praktijk was t als ik wilde lezen mewel schrap houden om niet steeds onder water te schuiven. Man is veel langer en had daar dus geen probleem mee.

Dat is ook wel een goede om rekening mee te houden. Ik ben niet zo lang en man gaat niet in bad, dus het bad moet niet te lang worden in elk geval. 

ik zou zeker gaan voor een goed geïsoleerd bad, en daar actief op doorvragen. Zo kan je er veel langer in genieten 

ons vrijstaande bad is perfect geïsoleerd. In het oude bad ging ik eruit als het water koud was geworden. In dit bad gaat dat niet, want het water koelt nauwelijks af..

Wij hebben net een nieuwe badkamer. Een ingebouwd bad is het geworden. Half vrijstaand (bad kwam aan 2 kanten tegen de muur, helemaal vrijstaand zou een crime zijn met schoonmaken achter het bad) kon niet, omdat die er bijna niet zijn in 1.70m. Langer bad kon niet ivm toilet. Dus toch inbouw en gelet op de diepte. Ik wilde een lekker diep bad, zodat je goed onder water ligt. De ombouw hebben we betegeld met een speciale tegel, zodat dat juist de eye catcher is geworden. Vind dat het mooiste stuk badkamer, dus ben blij dat het geen vrijstaand bad is geworden. Ook inderdaad vanwege douchegel op de rand zetten. Die staat bij ons nu in het hoekje. Bij een vrijstaand bad kan dat niet.

ik ben trouwens wel in al die baden gaan liggen. Schoenen uit en uitproberen maar. Veel verschil in hoe je ligt.

Douchen in bad zou ik trouwens nooit willen. Heb je soms in vakantiehuizen, maar ik vind dat vreselijk. We hebben een aparte douchecabine erbij. Als ik zou moeten kiezen tussen douchen in bad of geen bad en een gewone douche, dan zou ik dat laatste doen. Hoe fijn ik een bad ook vind. Owja, grootste miskoop hier is de douchekraan met regendouche. Die gebruiken we echt nooit. En soms draai ik de kraan per ongeluk de verkeerde kant op en heb ik een natte, koude klets over mijn rug. Vreselijk! 

Ik zou in ieder geval nooit meer een hoekbad willen (hadden wij), daar kun je niet lekker in liggen. En bubbels vond ik ook vreselijk, nou ja de bubbels zelf niet, maar er gaan zeepresten etc in zitten wanneer je hem niet steeds gebruikt. Dan kwam er eerst een hele tijd zwarte zooi uit als ik hem weer aanzette. 

Douchen in bad: als je de ruimte hebt voor een aparte douche, moet je dat echt doen. Douchen in bad kan, maar apart is echt veel fijner.

inderdaad  proef liggen. Diep en lang genoeg dat je onderuit kan liggen en niet te lang zodat je je nog kan tegenhouden tegen onderuit glijden.

Ik lees of kijk tv in bad, een bubbelbad maakt dan teveel herrie en je boek wordt nat. Zo’n rekje over je bad is handig voor je spullen. Ik heb een klein kastje met lade voor naast het bad voor mijn Ipad.

Wij hebben een duobad, extra breed en lang, wilde man graag,  met als gevolg dat ik nooit in bad ga, want ik glij telkens onder water. Man is 25 cm langer en heeft dat probleem niet. Het bad is ingebouwd en staat dieper dan de vloer. Met 2 diepe nissen onder het schuine dak voor badgerei.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.