Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Inbouwkraan voor regendouche en handdouche

We zijn op zoek naar kranen voor onze badkamer die we binnenkort willen bouwen. 
We zoeken een inbouwkraan waarbij we zowel de regendouche als de handdouche (tegelijk) kunnen aanzetten, maar dit schijnt nogal lastig te zijn. Tot zover hebben we alleen hothbath gezien en dat is nogal prijzig. Brauer is ook een optie maar hier hebben we best wat slechte reviews gelezen mn bij andere kleuren dan chroom. 

We hebben gedacht aan twee sets maar vanwege een schuine kant is dat niet praktisch, vandaar dat we deze optie hadden bedacht

Heeft iemand tips of andere opties?

heb je genoeg waterdruk?

Mijn mening:
Word zuinig met water en energie, gebruik maar 1 douche tegelijk.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-01-2023 om 22:00

Pure nieuwsgierigheid, waarom zou je een regendouche én een handdouche tegelijkertijd aan willen zetten?

https://www.saniweb.nl/grohe-grohtherm-smartcontrol-perfect-regendoucheset-met-rainshower-310-smartactive-chroom-34705000.html

Fidodido

Fidodido

14-01-2023 om 23:36 Topicstarter

haarklover schreef op 14-01-2023 om 21:52:

heb je genoeg waterdruk?

Mijn mening:
Word zuinig met water en energie, gebruik maar 1 douche tegelijk.

Ja daar wordt rekening mee gehouden met het leidingwerk

Want 2 x douchen is zuiniger dan 1 x samen douchen? 

Fidodido

Fidodido

14-01-2023 om 23:42 Topicstarter

Tickel schreef op 14-01-2023 om 22:00:

Pure nieuwsgierigheid, waarom zou je een regendouche én een handdouche tegelijkertijd aan willen zetten?

https://www.saniweb.nl/grohe-grohtherm-smartcontrol-perfect-regendoucheset-met-rainshower-310-smartactive-chroom-34705000.html


We douchen graag samen en dan is het fijn als we beide een beetje warm water hebben en er niet een staat te blauwbekken. 

Bedankt voor de link, beetje prijzig en onduidelijk of beide tegelijk aankunnen, maar ik zal eens informeren 

Fidodido schreef op 14-01-2023 om 23:42:

[..]


We douchen graag samen en dan is het fijn als we beide een beetje warm water hebben en er niet een staat te blauwbekken.

Bedankt voor de link, beetje prijzig en onduidelijk of beide tegelijk aankunnen, maar ik zal eens informeren

Wij hebben die in de grafite uitvoering. Kunnen tegelijk aan als je dat zou willen. Zelfs met bad, douche en handdouche tegelijk. Wel verminderd de waterdruk per extra item die je aanzet en het is alles behalve goedkoop.

Persoonlijk zou ik eerder voor een dubbele douche gaan als je perse samen wil douchen. Dus twee volwaardige naast elkaar met hun eigen warmwater toevoer. Dan kun je er ook daadwerkelijk rekening mee houden qua leiding werk (mits je cv genoeg capaciteit heeft). Want de soort douche zoals hierboven beschreven (regendouche met handdouche) sluit je aan op 1 warm water toevoer. En die zul je dus moet delen bij gebruik van beide. In onze andere badkamer hebben we iets vergelijkbaars van hothbath en dat werkt hetzelfde. Ze delen de warm water toevoer.

Ik zou inderdaad ook gewoon 2 douchekoppen met beide een kraan nemen. Veel praktischer dan op elkaar gepropt onder de handdouche (die aan die stang hangt neem ik aan) en de ander onder de regendouche.

https://cdn.webshopapp.com/shops/210233/files/127228292/brauer-inbouwthermostaat-met-4-stopkraan-r-rec.jpg

Wij hebben sinds een jaar of 8 handdouche, regendouche en massagestralen die je per stuk aan kunt zetten. Dit zit op 1 paneel zoals in de link hierboven.  Ik sta nml liever onder een gewone douchekop,man en zoon hebben graag regendouche.
Op het moment dat je een 2e straal aanzet wordt de andere straal kleiner. Niet meer water. 

https://koop-keuze.nl/dubbele-douchekop-met-twee-personen-douchen/

Het oogt wat minder sjiek dan een regendouche, maar dan kan je wel samen douchen.

Trouwens los hiervan, verbruikt een regendouche sowieso niet veel water?

Wij hebben twee regendouchekoppen naast elkaar en dat werkt heerlijk voor samen douchen. De bijbehorende handdouches gebruiken we eigenlijk nooit 

Waterverbruik is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben er tijdens de gascrisis bijvoorbeeld voor gekozen ipv maximaal 5 minuten dagelijks, 1x per drie dagen te douchen en dan wel 7-10 minuten. Per 3 weken ben je dan nog steeds veel zuiniger uit (in totaal 70 minuten tov 105 minuten). En het is beter voor je huid. 
Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-01-2023 om 09:02

Fidodido schreef op 14-01-2023 om 23:42:

[..]


We douchen graag samen en dan is het fijn als we beide een beetje warm water hebben en er niet een staat te blauwbekken.

Bedankt voor de link, beetje prijzig en onduidelijk of beide tegelijk aankunnen, maar ik zal eens informeren

Onder "lees meer" staat dit; 

Je kunt er zelfs voor kiezen om meerdere straalsoorten van de hoofd- en handdouche met elkaar te combineren!

Fidodido schreef op 14-01-2023 om 23:42:

[..]


We douchen graag samen en dan is het fijn als we beide een beetje warm water hebben en er niet een staat te blauwbekken.

Bedankt voor de link, beetje prijzig en onduidelijk of beide tegelijk aankunnen, maar ik zal eens informeren

Wij hebben twee jaar geleden dit systeem laten installeren en zijn er heel tevreden over. Je kan alles tegelijkertijd aan zetten, maar de druk verminderd dan wel wat. Wij hebben één knop voor de regendouche, één voor de handdouche en één voor twee zijdouches (we hebben een bankje in de douche). 

Het is wat prijzig maar ik heb er zeker geen spijt van!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.