Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Ik heet niet voor niets D I Y er

Short voor Do It Yourself.  Dus, wat ben jij aan het maken? Klussen? 

Ik heb het afgelopen jaar zo vreselijk veel gedaan, dat ik echt moet nadenken wat ook alweer allemaal. Maar ik heb een kast gemaakt voor om de afzuigkap, heb een muur behangen met reno vlies (wat een onhandelbaar karton is dat zeg), een andere muur behangen, een kast gebouwd, een buitenkeuken begin gemaakt, electra aangelegd buiten, een inbouwkast aangepast, een terras gelegd en een buitenmuur gemetseld en nu staat een overkapping maken op de agenda. 

Ik vind het leuk om te kletsen over klussen, dus begin lekker het eerste topic op deze pijler  (en zocht een reden voor de Maaike smiley, want dat zijn de beste smileys die er zijn! Fijn dat ze meegenomen mochten worden)


Ik verzamel motivatie voor mijn DIY trap en trappenhuis renovatie.. Telt dat ook?

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

08-07-2021 om 14:21

Nu je er toch over begint, ik moet aan de slag in mijn huis en ben niet echt handig. Voorlopig schuif ik het nog voor me uit, maar tegen de tijd dat ik er klaar voor ben kan ik dus bij jou terecht voor tips?   (probeer maar)

Ik ben meer een knutsel- diy'er. Heb laatst van styrofoam hoofden plantenpotten gemaakt. Zodat de plant hun kapsel is. En de hoofden betonlook geschilderd. 

Ik verf heel graag de muren, nu een blauw/paars phase, na een tijdje groen....voor andere dingen ben ik niet te gebruiken!

Ik ga volgende week weer naar twee oude caravanwrakken die ik in Zuid-Frankrijk heb staan  Door de lockdown kon ik er dit voorjaar niet naartoe, dan klus ik er graag een paar weken, want in de zomerhitte schiet je er niet zo op. Maar er zijn wat projectjes blijven liggen...

Vorig jaar gedaan: 

Caravan 1 is af - dichtgekit, sierstrips vastgezet, roest aan de dissel en onderkant aangepakt, raamsluitingen vervangen, verlichtingsnoertjes op zonne-energie, gordijnen, binnenkant deur met schoolbordverf, vliegengordijn, klamboe, vrolijke inrichting. 

Caravan 2 was een zooi. Daar had het gelekt. Wespennest verwijderd, gekit, iets gemaakt van een oude ovendeksel voor over het lekkende dakraam, gezorgd dat de deur open kan zonder vloeken. 

Samen met De Vader in caravan 2 een nieuwe vloer gelegd (moet nog zeil op) en het plafond gestript en bijna helemaal vervangen (glaswol en hardboardplaten, nog één ingewikkeld stukje te gaan). 

Ook samen: een cadeau gekregen zelfgemaakte picknicktafel/loungebank uit elkaar gehaald, geschuurd en gebeitst, maar het bleek transparante beits ipv de dekkende die ik wilde en bovendien niet genoeg (krijg je als je de boodschappen uitbesteedt). Dus ik heb gisteren zelf twee potten 'vintage blue' gekocht (past bij de kleur van mijn zelf-ontworpen en zelfgemaakte chuckbox). 

Deze zomer dus die vloer en dat plafond afmaken en de tafel nog eens beitsen. 

Ik klus trouwens het liefst alleen. Hulp genoeg in huis, maar laat mij maar in m'n uppie behangen! 

Wij zijn ons huis ontzettend aan het verbouwen. Geen muur blijft overeind. Momenteel zitten we in de sloopfase, dus ik pak zometeen de kango weer op en ga me maar eens kwaad maken op een tegelwand. Mooi om te zien wat er overal onder vandaan komt, de meeste vintage behangetjes en tegeltje. Maar dan nét weer niet zo mooi dat je ze kan laten. 

Vandaag is de vergunning voor onze verbouwing ook binnen gekomen, dus hoera, we kunnen ook legaal verder!

Op het vivaforum was ook iemand met deze nick (ben jij dezelfde?) en jemig, nú snap ik de naam pas.. 

En verder lees ik gezellig mee met jullie projectjes, ik ben nog aan het opruimen om ruimte te maken voor projecten.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-07-2021 om 15:33

Montblanc schreef op 08-07-2021 om 15:30:

Op het vivaforum was ook iemand met deze nick (ben jij dezelfde?) en jemig, nú snap ik de naam pas..

En verder lees ik gezellig mee met jullie projectjes, ik ben nog aan het opruimen om ruimte te maken voor projecten.

Hier valt het kwartje ook nu pas.

Ik vrees dat ik ook vooral een meelezer ben. Al droom ik ervan dat mijn kinderen straks uit huis gaan en ik helemaal los kan gaan.

Wat een stoer project, Megan! 

Ik heb dit jaar niet zoveel aan het huis gedaan, behalve het parket repareren (dat was een puzzel van eruit gesprongen latjes) en een kamer behangen. We willen het huis eigenlijk verkopen. Dus dan vraag je je af welke klussen zin hebben. Ik wil in elk geval nog wat deuren een lik verf geven en ik moet het dak nog op om de isolatie achter de collectoren van de zonneboiler te vernieuwen (gejat door broedse vogels). De klim & klauter-klussen hier thuis zijn trouwens voor mij. Weet wat dat betreft niet zeker of ik hierna nog een huis met zoveel hout aan de buitenkant wil. 

Diyer

Diyer

08-07-2021 om 18:53 Topicstarter

yetje schreef op 08-07-2021 om 14:36:

Ik ga volgende week weer naar twee oude caravanwrakken die ik in Zuid-Frankrijk heb staan Door de lockdown kon ik er dit voorjaar niet naartoe, dan klus ik er graag een paar weken, want in de zomerhitte schiet je er niet zo op. Maar er zijn wat projectjes blijven liggen...

Vorig jaar gedaan:

Caravan 1 is af - dichtgekit, sierstrips vastgezet, roest aan de dissel en onderkant aangepakt, raamsluitingen vervangen, verlichtingsnoertjes op zonne-energie, gordijnen, binnenkant deur met schoolbordverf, vliegengordijn, klamboe, vrolijke inrichting.

Caravan 2 was een zooi. Daar had het gelekt. Wespennest verwijderd, gekit, iets gemaakt van een oude ovendeksel voor over het lekkende dakraam, gezorgd dat de deur open kan zonder vloeken.

Samen met De Vader in caravan 2 een nieuwe vloer gelegd (moet nog zeil op) en het plafond gestript en bijna helemaal vervangen (glaswol en hardboardplaten, nog één ingewikkeld stukje te gaan).

Ook samen: een cadeau gekregen zelfgemaakte picknicktafel/loungebank uit elkaar gehaald, geschuurd en gebeitst, maar het bleek transparante beits ipv de dekkende die ik wilde en bovendien niet genoeg (krijg je als je de boodschappen uitbesteedt). Dus ik heb gisteren zelf twee potten 'vintage blue' gekocht (past bij de kleur van mijn zelf-ontworpen en zelfgemaakte chuckbox).

Deze zomer dus die vloer en dat plafond afmaken en de tafel nog eens beitsen.

Ik klus trouwens het liefst alleen. Hulp genoeg in huis, maar laat mij maar in m'n uppie behangen!

wat gaaf yetje! Ook handig zo te lezen. Heeft het ook een doel of wil je gewoon 2 prachtcaravans in de Franse wildernis achterlaten?

Diyer

Diyer

08-07-2021 om 18:54 Topicstarter

Montblanc schreef op 08-07-2021 om 15:30:

Op het vivaforum was ook iemand met deze nick (ben jij dezelfde?) en jemig, nú snap ik de naam pas..

yep, it's me : D

ik dacht, ik leg mijn naam maar even uit. Sommigen snapten 'm, maar niet iedereen.

Diyer schreef op 08-07-2021 om 18:54:

[..]

yep, it's me : D

ik dacht, ik leg mijn naam maar even uit. Sommigen snapten 'm, maar niet iedereen.



Wat erg, ik vat 'm nu pas 🙄

yetje schreef op 08-07-2021 om 18:20:

Wat een stoer project, Megan!

Ik heb dit jaar niet zoveel aan het huis gedaan, behalve het parket repareren (dat was een puzzel van eruit gesprongen latjes) en een kamer behangen. We willen het huis eigenlijk verkopen. Dus dan vraag je je af welke klussen zin hebben. Ik wil in elk geval nog wat deuren een lik verf geven en ik moet het dak nog op om de isolatie achter de collectoren van de zonneboiler te vernieuwen (gejat door broedse vogels). De klim & klauter-klussen hier thuis zijn trouwens voor mij. Weet wat dat betreft niet zeker of ik hierna nog een huis met zoveel hout aan de buitenkant wil.



Ja, maar het is, tot nu toe, ook heel erg leuk. Echt een tof project om samen aan te werken. Ook wel met hulp van een aannemer hoor, we doen niet alles zelf. 

We wilden onze gedachten verzetten van wat ellende in het leven, en dit werkt als een hele goede uitlaatklep en positief iets om op te focussen 


Het is een beetje alsof we in Ik Vertrek zitten, zo'n karwei. 

Diyer schreef op 08-07-2021 om 18:53:

[..]

wat gaaf yetje! Ook handig zo te lezen. Heeft het ook een doel of wil je gewoon 2 prachtcaravans in de Franse wildernis achterlaten?

Ik was nooit van plan een caravan te kopen. Doe mij maar een tent 

Een bevriende Franse boer wilde samen met de andere dorpsbewoners (5 man in totaal) dat ik daar met mijn gezin een eigen plekje zou krijgen. Ze boden me daarom voor €150,- twee caravans aan die in een olijfgaard stonden. Op die manier zou die olijfgaard mijn plekje worden. 

Aanvankelijk dacht ik die dingen aan de kant te schuiven en als schuurtjes te gebruiken. En dan gewoon de tenten opzetten in 'mijn' olijfgaard, aan 'mijn' riviertje. Maar die caravans bleken te leuk. 

Dus tsja. Het doel? Geen idee. Ik heb nu in elk geval wel een reden om er ook in het voorjaar naartoe te gaan. Want dan is het beter klusweer   

Poeh ja, wat niet? We hebben een oud huis gekocht en helemaal verbouwd en aangebouwd. Deels door aannemer ivm onze banen.
Ik heb shiplap voor de muren gemaakt, elektra, geverfd, inbouwkasten, architraven, getegeld (zowel muur als vloer), douchecabine geplaatst, kranen aangesloten, dingen opgehangen, etc.

Mijn man is mega handig en ik heb veel van hem geleerd. Toevallig hebben we vanochtend nog samen een van de mooie oude paneeldeuren die in het huis zat maar die heel veel raampjes had, alle ramen verwijderd, hier hout ingezet en vastgekit en op maat gezaagd. Staat nu te drogen, straks verven en dan kan hij in de badkamer deurpost.

Stiekem vind ik mezelf best een stoer wijf dat ik zoveel doe en kan, maar ik ben nu ongeveer 38 weken zwanger en ik merk wel dat het nu soms tikje te zwaar wordt om me zo lichamelijk in te spannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.