Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Hoeveel meerwerk bovenop vrij op naam prijs?

Ik overweeg een nieuwbouwwoning te kopen (projectbouw). Ik weet niet zo goed met hoeveel extra kosten we rekening moeten houden. De ene persoon zegt 20%, de ander zegt 50%. Ik snap dat het afhangt van de keuzes die we maken, maar ik ben benieuwd wat er bij jullie nog bij kwam.
Het zou gaan om meerwerk, keuken, badkamer, vloeren, muren (renovlies), raambekleding, etc. Wellicht een uitbouw, afhankelijk van de mogelijkheden. 

Het hangt heel erg af van het soort huis, en wat er bij in zit. Is het een nieuwbouw rijtjeshuis uit een project waar de badkamer en keuken al bij in zit dan zou ik op minimaal 10% rekenen voor basis afwerking (niet al te dure vloer, renovlies behang, wat schuttingen en gras in de tuin). Koop je een vrijstaand huis zonder keuken, badkamer etc en heb je een behoorlijke tuin om aan te leggen dan is het een stuk duurder.

Bij een project in mijn wijk zag ik dat (even uit mijn hoofd) een uitbouw rond de 20.000 euro kostte. 

Er is niet heel veel zinnigs over te zeggen zonder te weten wat voor huis het is en wat je er voor betaald.

Bij ons:
Uitbouw 20000
Keuken 12000 wel hele grote keuken (twee ovens, Quooker etc)
Badkamer 18000 bad + douche en luxe afwerking incl. Bijv sunshower
Verder hebben we pvc vloer (2 verdiepingen) en renovlies (3 verdiepingen)
Alles bij elkaar inclusief een paar meubels hebben we zo'n 80.000 uitgegeven incl de hierboven genoemde kosten.
Wij hebben ook een tuin die we heel eenvoudig gedaan hebben, maar een tuin is hoe eenvoudig ook al snel een grote kostenpost.

Het is heel erg afhankelijk van je woonwensen. Maar misschien heb je zo toch een beetje een idee. En je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Wij hebben een aantal dingen luxe laten uitvoeren, maar hebben ook veel juist goedkoop gehouden. Bijvoorbeeld de standaard kozijnen IPV hout of zwart staal, de tuin en de muren.

Succes

Dat is verschillen van hoe en wat. Appartement, vrijstaand en alles daar tussen in. Mijn 1e appartement wat extra stopcontacten in laten frommelen en andere keuken en badkamer was toch wel 30k meer (toen nog guldens nu gewoon euro). Enecht die extra stopcontact wauw, iets wat ik nu mis in appartement waar ik nu woon. Echt te weinig.

Niet alleen wàt je nog extra wil (of wat er niet in de huidige verkoopprijs van het huis zit), maar ook welke kwaliteit je wil! Ik neem aan dat de huidige prijs van de woning interessant zal zijn. Bouwpromotoren zijn ook niet dom. Die proberen de laagste prijs te afficheren. Maar het is juist de afwerking die heel veel geld kost. Ik zou, in plaats van hier 'procenten' te vragen wat er bij forummers hun woning kwam, gewoon enkele firma's laten langskomen en die een op maat gemaakte offerte laten maken. Dan heb je een idee omdat die mensen berekenen wat je wil, hoe je het wil en zo meer. 

En denk er aan ... sprookjes bestaan niet, dus ga niet noodzakelijk met de goedkoopste firma in zee. 

Veel succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.