Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Badkamertegels verven

Volgens Google kan het, maar iemand hier  persoonlijke ervaring met badkamertegels verven?

We wonen nu ruim 1 jaar in ons koophuis en de toiletten zijn nog goed maar ze hebben een glimmende zwarte tegelvloer. Ik vind het verschrikkelijk 😅. Hij lijkt altijd vies, ook als er net gepoets is. Daarnaast zijn de wanden tot het plafond betegeld met witte tegels en die vind ik dan juist weer saai.

Ik denk dat het er snel af slijt. Er zijn ook hele dunne tegels van bv 3 mm die je eroverheen kan leggen. Voor zon kleine ruimte is dat misschien ook een idee?

Ik heb mijn toilet zo gedaan en als je een waterontharder hebt kan je dat prima maar als je echt moet gaan boenen op kalkaanslag vrees ik dat je verf er ook afgaat. 

Ik zou dan of opnieuw laten betegelen of kiezen voor zelfklevende tegels eroverheen plakken. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

04-09-2021 om 22:51

https://www.verfbestelsite.nl/holdbar-badkamercoating.html?gclid=EAIaIQobChMIjKbm8Jjm8gIVAbp3Ch2oggwXEAAYASAAEgKPvvD_BwE

Dit zit hier nu al 6 nog net zo mooi als dat het aangebracht is (erg slijtvast). Speciale badkamercoating voor wanden en vloeren.

Yolo schreef op 04-09-2021 om 22:51:

https://www.verfbestelsite.nl/holdbar-badkamercoating.html?gclid=EAIaIQobChMIjKbm8Jjm8gIVAbp3Ch2oggwXEAAYASAAEgKPvvD_BwE

Dit zit hier nu al 6 nog net zo mooi als dat het aangebracht is (erg slijtvast). Speciale badkamercoating voor wanden en vloeren.

Ziet er prima uit idd. In mijn toilet was het tijdelijk, was nog origineel 1981 tegeltjes 😂. Kan binnenkort gelukkig ermee aan de slag. Dat was met tegelverf van Alabastine. Maar dat krast vrij makkelijk. 

Wij hebben onze badkamertegels twee jaar terug wit geverfd met de 2 componenten tegelverf van alabastine en zijn er heel tevreden mee. Prima schoon te maken. Hebben wel in de douche(cabine) wat plekjes waar de verf is losgekomen.

Als je flink van kleur wisselt zoals van wit of zwart naar iets heel anders, dan is in ieder geval het schilderen ik in meerdere dunne lagen aan te raden. 

Wij hebben ooit eens zo'n typische groene 80's  badkamer wit gemaakt maar de strepen en vegen van kwast en roller waren echt goed te zien ook al hadden we zo'n speciaal hechtmiddel gebruikt vt voren. Het zag er niet uit....

Daarna hebben we de tegels geschuurd met schuurpapier zodat ze compleet ruw waren en beter hechtten en 3 dunnne lagen gedaan. Toen was t perfect.

Je kunt er inderdaad voor kiezen om de tegels te schilderen, maar er zijn wel een paar punten waar je rekening mee moet of wilt houden. Uiteraard zijn er ook verschillende opties om tot het gewenste eindresultaat te komen.

Zo kun je er ten eerste voor kiezen om de tegels te gaan schilderen. Dit kan een goede optie zijn, maar het is dan wel belangrijk om de juiste verf te gebruiken. Je hebt dan wel alsnog de kans dat de verf slijt en je weer terug bij af bent.

De tweede optie die je hebt is om er bijvoorbeeld zelfklevende tegels overheen te plakken. Dit moeten dan wel dunne tegels zijn, want anders wordt het ook niet echt mooi.

Ik zal je aanraden om te kijken naar de toekomstplannen. Is de huidige woning een woning waar je nog een lange tijd wil blijven wonen? 

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!

Due-scimmie

Due-scimmie

21-09-2021 om 22:11 Topicstarter

AnnaL87 schreef op 21-09-2021 om 11:56:

Je kunt er inderdaad voor kiezen om de tegels te schilderen, maar er zijn wel een paar punten waar je rekening mee moet of wilt houden. Uiteraard zijn er ook verschillende opties om tot het gewenste eindresultaat te komen.

Zo kun je er ten eerste voor kiezen om de tegels te gaan schilderen. Dit kan een goede optie zijn, maar het is dan wel belangrijk om de juiste verf te gebruiken. Je hebt dan wel alsnog de kans dat de verf slijt en je weer terug bij af bent.

De tweede optie die je hebt is om er bijvoorbeeld zelfklevende tegels overheen te plakken. Dit moeten dan wel dunne tegels zijn, want anders wordt het ook niet echt mooi.

Ik zal je aanraden om te kijken naar de toekomstplannen. Is de huidige woning een woning waar je nog een lange tijd wil blijven wonen?

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!

Bedankt voor je uitleg. We hebben het 1,5 jaar geleden gekocht en zijn van plan hier heel lang te blijven. 

Goede plannen! Wanneer je hier nog lang wilt blijven wonen weet je in ieder geval dat je het juiste huis hebt gekocht! In dit geval kan je overwegen om de tegels te vervangen. Hiermee zou namelijk ook de waarde van het huis kunnen stijgen wanneer je het in de toekomst nog wel zou willen verkopen.

Due-scimmie

Due-scimmie

22-09-2021 om 16:01 Topicstarter

AnnaL87 schreef op 22-09-2021 om 09:58:

Goede plannen! Wanneer je hier nog lang wilt blijven wonen weet je in ieder geval dat je het juiste huis hebt gekocht! In dit geval kan je overwegen om de tegels te vervangen. Hiermee zou namelijk ook de waarde van het huis kunnen stijgen wanneer je het in de toekomst nog wel zou willen verkopen.

Daar is het budget nog niet naar helaas. Qua dit moet gebeuren staan die onderaan maar ik vind het gewoon niet mooi zo dus als er binnenkort fijne aanbieding is voor tegelverf ga ik het er op wagen. En heb met man afgesproken dat ik eerst alleen boven de wc doe. Als het dan heel lelijk is zien alleen wij het.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.