Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vraag van vandaag. Wat zijn jullie vakantieplannen voor dit jaar?

Wat zijn jullie  vakantieplannen voor dit jaar? Hoe gaan jullie, hoelang en waarom? 


wij gaan naar Tsjechië. Ik ben er nog nooit geweest. Ik wil ook naar Dresden (op de terugweg).Daar ben ik ooit 1x geweest met schoolreis. En dat was nog voor de val van het IJzeren Gordijn.

Friezinnetje schreef op 09-05-2023 om 18:07:

ik zit ergens 650 km ten noorden van Parijs. Terrasje, zo nu en dan een dagje weg.

Genoeg moois in Friesland!

In juli gaan we 2 weken naar Italië, zo'n zin in. We hebben een chalet gehuurd op een camping. Kunnen de jongens zelf hun weg zoeken.

Man en ik gaan half juni 4 weken naar Canada wij gaan rondreizen en gaan genieten van heel veel natuurschoon. Deze reis willen we al jaren erg graag maken en we verheugen ons er enorm op.

We wonen in Zwitserland...zijn net terug van een weekend Luzern. Zijn dit jaar al in  Praag geweest. En hebben regelmatig weekenden geskied.
We hebben een oude VW T2,en gaan daar eind Juni een weekmee weg. Richting Jura \ Neuchatel. In september gaan we naar de toscana 2 weken. En als het mijn moeder beter gaat vliegen we begin oktober naareen spaans eiland ,ook voor een week.

Friezinnetje schreef op 09-05-2023 om 18:07:

ik zit ergens 650 km ten noorden van Parijs. Terrasje, zo nu en dan een dagje weg.

Daar moet ik nog maar zien te komen. Ik wil echt ooit nog eens op vakantie in Friesland. Nu man nog overtuigen, die vindt het te ver rijden (in die tijd zit ik ook in Frankrijk, aldus echtgenoot) en hij denkt dat het erg op Zeeland lijkt dus vergeefse moeite 

🙄

lientje69

lientje69

09-05-2023 om 19:11 Topicstarter

Amerika  staat ook nog op mijn bucketlist, maar lees hier dat het erg duur is. Dat zal dan wel altijd een droom blijven dan denk ik.

Herfstappeltaart schreef op 09-05-2023 om 19:10:

[..]

Daar moet ik nog maar zien te komen. Ik wil echt ooit nog eens op vakantie in Friesland. Nu man nog overtuigen, die vindt het te ver rijden (in die tijd zit ik ook in Frankrijk, aldus echtgenoot) en hij denkt dat het erg op Zeeland lijkt dus vergeefse moeite

🙄

weet niet waar je woont, maar we rijden vanuit hier in 4,5 uur naar Gent. 

Wij vertrekken over een paar dagen naar Noord-Macedonië voor een weekje of 2. Waren we 2 jaar geleden ook van plan maar toen gooide corona roet in het eten. We zijn er wel al eerder geweest dus weten wel een beetje hoe het land is en we hebben zelfs nog wat lokale valuta over van de laatste keer dus we hoeven ook niet tegen belachelijke prijzen te pinnen op het vliegveld.

Wij gaan begin juni 10 dagen met gezin naar Italië, incl op de heen weg een overnachting in Duitsland, en op terug weg weer overnachting Duitsland, en nog een overnachting bij vrienden in Duitsland

hoe stippelen jullie altijd je reis uit? Ga je van tevoren op zoek naar hoogtepunten of stellen jullie alleen een route op? Ik stippel het vaak helemaal uit, maar meer omdat ik op het moment zelf de helft niet vindt daar. Maar het is een hoop gedoe. Bijvoorbeeld duitsland zwarte woud lijkt mij geweldig. Maar waar precies heen? Welke route? En wat wil je niet missen. Dat heb ik met alle vakanties, maar wordt er soms gek van:') en anderzijds wil ik dus niks moois missen..

Of wandelen in Luxemburg. Wij zitten er ook dichtbij dit jaar. En dan denk ik altijd: Hoe vindt je exact die wandelroutes. Soms zijn de toeristeninformatie plekken ook niet uitgebreid genoeg.

lientje69

lientje69

09-05-2023 om 19:58 Topicstarter

Hija2 schreef op 09-05-2023 om 19:55:

hoe stippelen jullie altijd je reis uit? Ga je van tevoren op zoek naar hoogtepunten of stellen jullie alleen een route op? Ik stippel het vaak helemaal uit, maar meer omdat ik op het moment zelf de helft niet vindt daar. Maar het is een hoop gedoe. Bijvoorbeeld duitsland zwarte woud lijkt mij geweldig. Maar waar precies heen? Welke route? En wat wil je niet missen. Dat heb ik met alle vakanties, maar wordt er soms gek van:') en anderzijds wil ik dus niks moois missen..

Of wandelen in Luxemburg. Wij zitten er ook dichtbij dit jaar. En dan denk ik altijd: Hoe vindt je exact die wandelroutes. Soms zijn de toeristeninformatie plekken ook niet uitgebreid genoeg.

Ik kijk vaak van te voren idd naar alle bezienswaardigheden in de buurt. Vaak zijn er bij de plaatselijke  vvv's ook wel wandelkaarten te krijgen of hangen er folders in het hotel met dingen  die  je kunt doen.

Helemaal  alles uitstippelen  doe ik dus niet, maar ik bereid me wel enigzins  voor op de omgeving. 

Wij zijn net terug van een week Ibiza (nooit eerder geweest). Dat was echt héérlijk! We zaten in een heel fijn huurhuis en hebben met onze huurauto het eiland verkend. We gaan zeker nog eens! 

Deze zomer gaan we twee weken roadtrippen door Denemarken, met onder andere stops in Kopenhagen, Odense en vlakbij Legoland. Veel zin in! Ook wij vonden Denemarken de vorige keer een enorm fijn vakantieland. 

De pubers willen graag nog een paar dagen naar de Efteling, dus we huren waarschijnlijk daar nog een weekend een huisje. Dan is het geld wel op voor dit jaar

sinds vorig jaar gescheiden en ik ga met dochter lief kamperen in de Vendée, vlak bij het strand. 2 weken op de camping en we rijden er in 2 dagen heen en 2 dagen terug. Lekker op t gemak met de caravan. 
Kijk er nu al zo naar uit! En in september nog het Mullertahl trail in Luxemburg lopen samen met de hond. 

Twee weken kamperen in het prachtige Nederland. Of misschien België. We moeten nog even wat zoeken. Ik heb er enorm veel zin in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.