Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 17:48

Zwembril

Ik ben onlangs voor het eerst gaan baanzwemmen, en ik denk dat ik er een nieuwe sporthobby bij heb. Alleen... ik gebruikte een oude zwembril van kind, en die sluit niet goed genoeg af. Omdat ik lenzen met flinke sterkte draag wil ik liever niet dat er veel water in komt tijdens borstcrawl, want dan gaan mijn lenzen meezwemmen. 

Is er hier iemand die veel weet over zwembrillen? Waar moet ik op letten? Kan ik er eentje online kopen of is passen in een winkel toch echt beter?

Echt gaan passen. Of zo'n ding water doorlaat hangt af van de diepte van je oogkassen. Ik  heb dure gehad die toch water doorlieten en nu heb ik nb een van de goedkoopste modellen van de Decathlon en die is helemaal top. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 18:37

Hmm. Daar was ik al bang voor. Moet ik toch eens naar de stad om een sportzaak te zoeken.


Vervolgvraag: hoe weet ik of hij goed past? Ik kan er toch moeilijk eerst een paar baantjes mee gaan zwemmen.

Je kunt de pasvorm van een bril controleren door een zwembril droog te passen. Plak de bril op je gezicht, zonder het bandje, en druk hard aan. Als de bril een paar seconden op je gezicht blijft plakken, weet je dat de bril een goede pasvorm heeft.

bron: zwemmershop.nl

Dochter heeft jarenlang met brilletje gezwommen en na heel wat dure gehad te hebben vond ze die van de Declathon t fijnste, kostte maar 4 euro of zo.

Ik zwem met zo’n brilletje op sterkte van de decathlon. Goede prijs/kwaliteit verhouding vind ik. 

Ik heb deze en ben er echt heel erg fan van, eindelijk niet van die rode kringen rond mijn ogen door de druk (vooral fijn als je voor het werk gaat of meteen na het zwemmen doorgaat naar een afspraak!). 
*mag geen link plaatsen maar zoek op themagic5*
Het werkt heel hip met een app waarmee je een scan maakt en dan maken zij de bril op maat. Omdat de prijs lager is dan die van gewone luxe brilletjes vond ik het proberen waard, en ik ben fan! Is ooit begonnen als kickstarter.
Ik heb ook lenzen trouwens.

Passen is inderdaad het devies.

En als ik hier op mag inhaken, hoe zorgen jullie ervoor dat de bril niet (Of minder snel) beslaat?
Ik weet dat ze daar iets voor hebben bij de Decathlon wat je dan voor het zwemmen aan moet brengen. Iemand daar ervaring mee? 
Of iemand ervaring met de swipe brillen van Arena? Het lijkt me namelijk wel heel fijn als mijn bril minder beslaat. 

RavIvaR schreef op 22-09-2021 om 07:40:

Passen is inderdaad het devies.

En als ik hier op mag inhaken, hoe zorgen jullie ervoor dat de bril niet (Of minder snel) beslaat?
Ik weet dat ze daar iets voor hebben bij de Decathlon wat je dan voor het zwemmen aan moet brengen. Iemand daar ervaring mee?
Of iemand ervaring met de swipe brillen van Arena? Het lijkt me namelijk wel heel fijn als mijn bril minder beslaat.

Je moet erin spugen. Helpt echt!

Duiveninhetnieuws schreef op 22-09-2021 om 11:51:

[..]

Je moet erin spugen. Helpt echt!

Getsies. Ik haal hem even door het water voordat ik er in duik zodat het brilletje dezelfde temperatuur heeft als het water .Als ik me heel erg inspan wil ie nog wel eens beslaan. Waarschijnlijk omdat  je ongemerkt dan toch zweet of opvliegert, als je er de leeftijd voor hebt.  Na  4 banen  borstcrawl moet ik sowieso even op adem komen, dus dan is je zwembrilletje fatsoeneren een welkom rustpuntje.

Ik heb gisteren voor  het eerst weer in het overdekte gezwommen, na een zomer in een onverwarmde buitenbad. Wat is zo'n zaal dan weer bedompt en ik vond het water vies warm als je er binnen drie slagen door bent En nog steeds het hele coronacircus hier, vooraf intekenen en er snel bij zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.