Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Water- en chloorbestendige blue tooth oortjes, bestaan die?

Zijn er nog meer zwemliefhebbers op Viafora? Ik ben al jaren een verwoed baantjes zwemmer. Door Covid was er de klad in gekomen maar nu heb ik  het buitenbad in een naburig dorp ontdekt. Ontzettend lekker om buiten je baantjes te kunnen trekken. Het enige dat afbreuk doet aan mijn zwemgenot is de brakke luidspreker met de kolereherrie van Skyradio . En  dan met name het gekweel van Suzan  en Freek vind ik niet te harden Voordat ik dit zwembad ontdekte verkeerde ik zalige onwetendheid van hun bestaan, zou ik ze graag allebei langdurig onder water houden.

Ik heb nooit met oordoppen gezwommen, dat is ook een optie. Ik heb al wat mp3 spelers gespot maar  het liefst zou ik waterbestendige oortjes hebben waarmee ik via blue tooth een podcast of een luisterboek zou kunnen luisteren van mijn telefoon Dan ik zou ik waarschijnlijk ook mijn baantjesquotum opvoeren. Omdat alles kriskras door elkaar zwemt, beperk ik me nu vooral tot schoolslag, en dat ben ik na 1000 m dan wel weer beu.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-08-2021 om 15:39

Prijzig maar door boneconduction hoor je wel de omgeving wat beter. En met de crawl vallen ze niet uit.
https://www.triathlon365.nl/waterdichte-mp3-spelers-voor-tijdens-het-zwemmen/

LittleIbex87

LittleIbex87

02-08-2021 om 17:25

Ik lees even mee. Dagelijks crawl ik ook een uur. Ok denk 10 min schoolslag. Een mp3 speler overweeg ik ook. 
Wat vervelend dat Sky opstaat To . Hier is het stil. Dat is ook hetgeen wat me tegenhoud een mp 3 speler aan te schaffen. Het is dan ook weer een prikkel die je krijgt.

kenfan

kenfan

02-08-2021 om 17:31 Topicstarter

Tickel schreef op 02-08-2021 om 15:39:

Prijzig maar door boneconduction hoor je wel de omgeving wat beter. En met de crawl vallen ze niet uit.
https://www.triathlon365.nl/waterdichte-mp3-spelers-voor-tijdens-het-zwemmen/

Ik zoek oordopjes waardoor ik juist het omgevingsgeluid (die gruwelijke muziek en gillende reclames uit een krakkemikkige luidspreker) niet meer hoor, dus die boneconduction gaat 'm niet worden.

Blue tooth werkt niet onder water heb ik net gelezen.


Zwemliefhebber op viafora: check. 
Misschien ook leuk om een algemeen zwemtopic te openen.

 Herkenbaar iritatiepuntje.

'Zwemoordopjes' dempen het geluid wel, maar het zal toch nog steeds goed hoorbaar zijn. 

LittleIbex87

LittleIbex87

02-08-2021 om 22:09

RavIvaR schreef op 02-08-2021 om 21:25:

Zwemliefhebber op viafora: check.
Misschien ook leuk om een algemeen zwemtopic te openen.

Goed idee

ik denk dat een ander bad uitkiezen je meer resultaat oplevert dan een koptelefoon. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens radio opstaat tijdens het banen zwemmen. 
Ik heb een waterdichte mp3 speler van Speedo maar daar zitten de oortjes aan vast. Dat is maar gord ook want je verliest best regelmatig een oortje, vooral tijdens keerpunten. Het is dan erg fijn dat hij vast zit. De mp3 speler zelf doe je in je badmuts of aan je brilletje, dus het oortje kan daar nooit ver vandaan zijn. Voor zo ver ik weet werkt bluetooth niet onder water, daarom werken hartslag meters waar je mee kan zwemmen over het algemeen op basis van ant+. Zelfs als deze techniek ook werkt voor muziek dan zou ik kiezen voor vaste oortjes die je niet kan verliezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.