Sport en bewegen
Groentetuin
07-08-2026 om 21:29
letterkoekje schreef op 07-08-2026 om 21:13:
Ik ben ook van het team: waarom niet?
Trouwen, als je in een fysieke winkel kleren past, wie weet hoeveel dagen die mensen zich niet gewassen hebben! Die doe je (soms) toch ook aan op je bloot vel.
Een badpak pas ik in de winkel met mijn slip aan, dat lijkt mij heel logisch.Doen andere mensen dat wel bloot?
Groentetuin
07-08-2026 om 21:40
Herfstappeltaart schreef op 07-08-2026 om 19:11:
Vind ik onzin. Eerst wassen en dan lekker dragen.
Wat ik wèl onhygiënisch vind zijn tweedehands schoenen. Vooral als je ze met blote voeten draagt.
Ik koop nooit tweedehands kleding alleen schoenen wel.
Ik draag altijd hetzelfde merk ,en er zijn blijkbaar heel veel mensen die die schoenen(wandelschoenen die draag ik- buiten sandalen in de zomer- dagelijks) te klein kopen.
Dus: "1x ,gedragen zaten niet lekker "of "alleen binnen uitgeprobeerd" daar doe ik dan een bod op en koop ze voor een fractie van de nieuwprijs.
Ik heb altijd 2-3 paren op voorraad,behalve dan die sandalen al jaren geen nieuwe schoen gekocht. Ik weet ondertussen waar ik op moet letten en ze zijn echt als nieuw.
krulliebollie
07-08-2026 om 21:57
badpak/ bikini en ondergoed zijn dingen die in niet tweedehands koop. Ik vind puur het idee niet fris.
Herfstappeltaart
07-08-2026 om 22:15
Groentetuin schreef op 07-08-2026 om 21:40:
[..]
Ik koop nooit tweedehands kleding alleen schoenen wel.
Ik draag altijd hetzelfde merk ,en er zijn blijkbaar heel veel mensen die die schoenen(wandelschoenen die draag ik- buiten sandalen in de zomer- dagelijks) te klein kopen.
Dus: "1x ,gedragen zaten niet lekker "of "alleen binnen uitgeprobeerd" daar doe ik dan een bod op en koop ze voor een fractie van de nieuwprijs.
Ik heb altijd 2-3 paren op voorraad,behalve dan die sandalen al jaren geen nieuwe schoen gekocht. Ik weet ondertussen waar ik op moet letten en ze zijn echt als nieuw.
Vriendin van mijn dochter kocht in haar tienerjaren altijd pumps tweedehands. Die droeg ze met blote voeten en dat vind ik echt vies. Je weet nooit of mensen voetschimmel hadden o.i.d. . Schoenen kun je niet wassen. Wandelschoenen gaat dan nog, daar draagt men over het algemeen sokken in.
Pytha123
07-08-2026 om 22:20
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben. Je kan het gewoon wassen en ik ben in het algemeen niet vies van andere mensen. Hier kopen we dus ook vaak spullen (ook badpakken en schoenen) van Vinted of marktplaats.
letterkoekje
07-08-2026 om 22:30
Groentetuin schreef op 07-08-2026 om 21:29:
[..]
Een badpak pas ik in de winkel met mijn slip aan, dat lijkt mij heel logisch.Doen andere mensen dat wel bloot?
Ik had het toen ik het aan Watertoren vroeg, niet over een badpak, maar over een jurk, een bloes of bijvb een lange broek. Dat hebben mensen ook al voor jou aan gehad omdat ze het wilden passen. En dat past een volgende potentiële koper toch op zijn blote huid. Je wil toch zien of het past! Dus, als je extreem vies aangelegd bent, dan is dat ook 'te mijden' (vind ik).
In badpakken zit dikwijls een plastiekje ter hoogte van de 'weke delen' (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Dat zal dan toch niet zijn omdat iedereen zijn slip aanhoudt bij het passen.
Ikzelf koop bijna uitsluitend tweedehands. Wat ik kan zal ik zeker wassen. Maar ik heb ook al jassen gekocht die er zo goed (en proper) uitzagen dat ik het zonde vond om ze eerst te wassen. Die droeg ik dan zonder ze gewassen te hebben. En ik ben helemaal geen vieze trien.
MMcGonagall
07-08-2026 om 23:03
Badkleding was je op 30 graden dus eventuele schimmels en bacteriën blijven gewoon in dat kruis zitten.
Happyapple
07-08-2026 om 23:27
Ik koop wel badkleding en beha's met het prijskaartje er nog aan via vinted. Je moet wat als je favo merk nergens anders meer te koop is.
Onderbroeken sla ik even over 😉
Nehalennia
07-08-2026 om 23:39
Ik kan daar nooit veel mee, je kunt dat toch gewoon even in de biotex zetten en dan wassen. Je krijgt echt geen Chlamydia van buurvrouw Hannie die vier jaar geleden twee keer in die bikini aan de costa's heeft geflaneerd.
Herfstappeltaart
08-08-2026 om 07:24
MMcGonagall schreef op 07-08-2026 om 23:03:
Badkleding was je op 30 graden dus eventuele schimmels en bacteriën blijven gewoon in dat kruis zitten.
Maar je gaat er toch ook mee het zwembad in, je zit op de rand, enz. Je wil niet weten wat daar allemaal rondzweeft. Ook tweedehands kleding werd misschien door iemand mee gezeten in de bus, tram/trein. Ik was mijn kleding nooit warmer dan 30 graden.....Dus wat mij betreft precies wat Nehalennia zegt.
Beha's bij Livera ook zo'n voorbeeld. Die zijn al door Jantien en allevrouw gepast voor jij hem aanhebt.