Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Suppen

Wie supt er ook en heeft leuke tips? Nu een paar keer gedaan en een goedkope sup gekocht. Jammer dat ik er op dit moment niet veel tijd voor heb, maar het is best verslavend. 


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 09:17

Ja, ik sup! 

Ik heb het nog nooit gedaan, maar wil het nog wel gaan doen

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 09:20

Leuke tips: 
Leuke routes met gpx: https://www.happysupper.nl/sup-routes/
Nog meer leuke routes en instructievideo's: https://www.wannasup.nl/sup-routes/ 

Verder: samen suppen is leuker dan alleen! Dus zorg ervoor dat je een maatje krijgt of vindt die met je samen gaat suppen.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 09:25

Ik heb vorig jaar op Aliexpress waterdichte zakken gekocht. Daar heb ik nu nog steeds profijt van. Geen idee waar je nu goedkoop waterdichte zakken kunt krijgen, maar mocht je ze ergens zien: ik heb er 1 van 5 liter en 1 van 10liter. 5 liter voor korte tochtjes (autosleutel en telefoon zitten erin) en 10liter voor wat langere tochtjes.

hebben jullie dan een opblaasbare Sup? Het lijkt me anders zo veel ruimte innemen! 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 10:29

KittyFantastico schreef op 15-07-2021 om 10:24:

hebben jullie dan een opblaasbare Sup? Het lijkt me anders zo veel ruimte innemen!

Ja, ik heb een opblaasbare inderdaad. Ik ken niemand met een niet-opblaasbare  

wat is er zo verslavend aan suppen? 
wat maakt suppen qua beleving anders dan kanoën bv?

Buf-fie

Buf-fie

15-07-2021 om 10:30 Topicstarter

Bedankt alvast voor de tips! Ik probeer inderdaad mijn vriend ook zo gek te krijgen om te gaan suppen. Vooralsnog lukt dat niet vanwege een blessure. 

Mijn sup is inderdaad opblaasbaar. Maar dat oppompen valt toch tegen, goede warming up zullen we maar denken. 

Buf-fie

Buf-fie

15-07-2021 om 10:32 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 15-07-2021 om 10:29:

wat is er zo verslavend aan suppen?
wat maakt suppen qua beleving anders dan kanoën bv?

Geen idee, nooit gekanood, behalve dan eens met zo'n survivalweekend. 

Maar met suppen is het voor mij de combinatie van inspanning en ontspanning. 

Ja leuk, suppen! Ik maak weleens een tochtje en dan huur ik gewoon een sup.

Ik als leek vind het eigenlijk zoals kanoën alleen dan sta je, dus het is wat wiebeliger maar het kost wel minder moeite want de beweging die je maakt is natuurlijker (staand peddelen met 1 peddel onder je in plaats van zittend zo'n stok met 2 peddels balanceren en op jouw hoogte moeten houden).

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 10:50

Mevrouw75 schreef op 15-07-2021 om 10:29:

wat is er zo verslavend aan suppen?
wat maakt suppen qua beleving anders dan kanoën bv?

Ik heb ook een opblaasbare kayak Ik ben gek op watersporten!

Voor mij is het gewoon een manier om lekker bezig te zijn, niet zozeer verslavend. Je gebruikt bij kanoën andere spiergroepen dan bij het suppen. Bij kanoën gebruik je vooral je armspieren, schouders en bovenrug (upperbody zeg maar). Bij suppen worden je buikspieren en je rugspieren heel erg aangesproken (core en balans).  Suppen gaat iets rustiger/langzamer dan kanoën.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 10:51

Buf-fie schreef op 15-07-2021 om 10:30:

Bedankt alvast voor de tips! Ik probeer inderdaad mijn vriend ook zo gek te krijgen om te gaan suppen. Vooralsnog lukt dat niet vanwege een blessure.

Mijn sup is inderdaad opblaasbaar. Maar dat oppompen valt toch tegen, goede warming up zullen we maar denken.

Ik laat hem zo leeglopen dat ik hem 1x dubbelvouw en in de auto kan leggen. Ik woon ruim, dus ik laat hem pas aan het eind van het seizoen weer helemaal leeglopen. En verder alleen als ik ruimtegebrek in de auto heb

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 10:53

Bij mij hangt het af van de route (hoe langer, hoe eerder ik de kayak gebruik) en het weer (hoe meer wind, hoe eerder ik de kayak gebruik). Maar met hele harde wind ga ik niet het water op, uiteraard. 

Buf-fie

Buf-fie

15-07-2021 om 10:57 Topicstarter

Idris schreef op 15-07-2021 om 10:51:

[..]

Ik laat hem zo leeglopen dat ik hem 1x dubbelvouw en in de auto kan leggen. Ik woon ruim, dus ik laat hem pas aan het eind van het seizoen weer helemaal leeglopen. En verder alleen als ik ruimtegebrek in de auto heb

Wat een goed idee! Dat ga ik proberen, dank.

ik heb het nooit gedaan, maar val je er niet steeds vanaf?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.