Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Strakker worden!

Na de vakantie ga ik thuis sporten. Ik ben inmiddels 15kg afgevallen, en ik wil nu strakker worden. Wie is er ook na of tijdens het afvallen strakker geworden? Ik ben van plan om, om de dag te gaan trainen. Mochten er nog tips zijn, shoot! 

Doe je al aan een sport of bepaalde beweging? Het zou natuurlijk ideaal zijn als je strakker worden hier aan toe kunt voegen, dan is het minder werk.

Ik ben een paar jaar geleden heel veel afgevallen door weinig eten (slecht ik weet het nu) en hardlopen en thuis met gewichten bezig zijn (uur per dag ongeveer)
 Afgelopen jaar door diverse gebeurtenissen overspannen en met blessures thuis komen te zitten, behoorlijk aangekomen.
Nu sinds een maand met crossfit begonnen. Een dieet doe ik niet echt (wel gezond eten, veel groente, eiwitten, en af en toe chocola) en zie mijn spieren terug komen. Ik weeg mezelf niet omdat ik de vorige keer heel krampachtig werd door de getallen, toen lag een eetstoornis op de loer.

Je wordt vanzelf strakker door de spieren. Dus crossfit helpt zeker. Ik zou eerst dat even afwachten. Je doet het nog maar een maand, dus er zal waarschijnlijk wel meer effect komen.

Lovely89

Lovely89

10-08-2021 om 12:23 Topicstarter

Ik sport op dit moment niet. Maar ik wil dus vanuit huis gaan trainen. In het begin voornamelijk met eigen lichaamsgewicht, en daar wil ik later een kettlebel bijv aan toevoegen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-08-2021 om 12:29

Ik gebruik fitnessblender.com Is gratis en je kunt zelf allerlei korte trainingen combineren of een complete korte of langere training kiezen. Je kunt niveau instellen, soort training en lichaamdelen.

Zelf doe ik duursport, dat vind ik echt leuk, is mijn hobby. Daarnaast doe ik twee of drie keer per week een korte krachttraining via fitnessblender voordat ik aan het werk ga.

Zusterclivia schreef op 10-08-2021 om 12:15:

Je wordt vanzelf strakker door de spieren. Dus crossfit helpt zeker. Ik zou eerst dat even afwachten. Je doet het nog maar een maand, dus er zal waarschijnlijk wel meer effect komen.

Ja weet ik! Was vooral verbaasd dat het zo snel al enig effect heeft! Volgens trainer door spiergeheugen, jaar geleden had ik een sixpack enzo, toen wilde ik zo dun en gespierd mogelijk. Nu wil ik gewoon een goede conditie en lekker in mijn vel, dat is echt stap 2 (stap 1 is plezier in wat ik doe)


TO: met thuis trainen is veel te bereiken: push-ups, sit ups, squats. Ik haalde trainingen van Pinterest, daar is veel te vinden. 

Lovely89

Lovely89

10-08-2021 om 13:39 Topicstarter

Thanks voor de tips! Hoevaak per week is aan te raden? Ik zat zelf te denken aan 3x pw.. Ik zit nu al lekker in mijn vel maar, ik hoop dan toch volgende zomer ook nog eens mooie strakkere benen en billen te hebben  

Lovely89 schreef op 10-08-2021 om 13:39:

Thanks voor de tips! Hoevaak per week is aan te raden? Ik zat zelf te denken aan 3x pw.. Ik zit nu al lekker in mijn vel maar, ik hoop dan toch volgende zomer ook nog eens mooie strakkere benen en billen te hebben

Ik sport zon 4x per week, toen ik nog rende sportte ik alle dagen maar wisselde ik hardlopen en thuis trainen af. 3x per week is een prima start!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.