Sport en bewegen
Regendrup.
18-03-2025 om 11:03
(Starten met) Hardlopen
Omdat ik al een lange tijd slecht in mijn vel zit, probeer ik door het oppakken met sporten mentaal weer wat beter in mijn vel te komen.
Mijn doel is om (weer) 5 km te kunnen rennen.
Op korte termijn zou ik dit gerealiseerd willen krijgen. Qua opbouw zit ik nu nog in het begin.
Wie loopt ook hard? Deel hier je tips en tricks of gebruik het topic om elkaar een schop onder de kont te geven wanneer de motivatie ver te zoeken is
!
Ninoea
06-04-2025 om 06:44
Gisteren liep ik een prachtige traileroute door het bos met de loopgroep van zo’n 15 km. Echt van genoten.
Vandaag staat een rondje van 1,5 km met mijn zoon op het programma. Zin in, gezellig.
Regendrup.
06-04-2025 om 18:36
Ninoea schreef op 06-04-2025 om 06:42:
Succes vandaag @regendrup. Laat je weten hoe het ging?
Aah tof dit!
Het ging top vandaag. Vrijdag baalde ik want thuis bleek mijn app een deel van de ronde niet te hebben vastgelegd. En ik ga daar wel goed op, beetje competitie met mezelf. Had dus ook niet echt een idee hoe het gegaan was.
Maar toen kwam vanmiddag! 5 km in 36 min. En het was heerrrrlijk. Ben kapot nu haha
Bananapancake
06-04-2025 om 19:43
Ninoea schreef op 06-04-2025 om 06:44:
Gisteren liep ik een prachtige traileroute door het bos met de loopgroep van zo’n 15 km. Echt van genoten.
Vandaag staat een rondje van 1,5 km met mijn zoon op het programma. Zin in, gezellig.
Wat leuk, zo samen! Hoe oud is je zoon?
Bananapancake
06-04-2025 om 21:18
ja mooi rondje zo regendrup!
Ik ben net geweest maar merk dat ik even in een dipje zit. Het gaat me niet snel genoeg denk ik. Liefst loop ik nu al lange stukken aaneen. Maar ik merk wat pijntjes en zit echt nog in de opbouw fase natuurlijk dus ik moet vooral even mijn mindset aanpassen denk ik 🧘♀️
Ninoea
07-04-2025 om 01:53
Regendrup. schreef op 06-04-2025 om 18:36:
[..]
Aah tof dit!
Het ging top vandaag. Vrijdag baalde ik want thuis bleek mijn app een deel van de ronde niet te hebben vastgelegd. En ik ga daar wel goed op, beetje competitie met mezelf. Had dus ook niet echt een idee hoe het gegaan was.
Maar toen kwam vanmiddag! 5 km in 36 min. En het was heerrrrlijk. Ben kapot nu haha
Wat vervelend dat je app een deel van de ronde niet had opgeslagen. Ik zou daar ook ontzettend van balen.
Heel tof dat die 5km zo lekker ging! 5 km is ook al echt een mooi eind!
Ninoea
07-04-2025 om 01:54
Bananapancake schreef op 06-04-2025 om 19:43:
[..]
Wat leuk, zo samen! Hoe oud is je zoon?
Mijn zoon is 11. We trainen in principe twee keer per week. Steeds iets verder is de bedoeling. Dit keer een interval.
Ninoea
07-04-2025 om 01:59
Bananapancake schreef op 06-04-2025 om 21:18:
ja mooi rondje zo regendrup!
Ik ben net geweest maar merk dat ik even in een dipje zit. Het gaat me niet snel genoeg denk ik. Liefst loop ik nu al lange stukken aaneen. Maar ik merk wat pijntjes en zit echt nog in de opbouw fase natuurlijk dus ik moet vooral even mijn mindset aanpassen denk ik 🧘♀️
Ik snap je wel. Het is ook ontzettend fijn om verder te kunnen. Hoe is je wandelconditie? Tijdens de start2run liet onze coach ons tien minuten wandelen voor de warming up en ook tien als cooling down met als doel extra meters in de benen.
Die km komen vanzelf. De eerste vijf duren vaak even. De stap tussen 5 en 8 maak je dan opeens vrij snel en kun je 8 dan is 10 eigenlijk opeens heel dichtbij. Etc. Dat heeft mijn coach me destijds best vaak verteld en ik moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb.
Ninoea
08-04-2025 om 13:42
ik liep vandaag zo lekker. Ik deed 6 x 5 interval met 2 min rustig dribbelen. In totaal zo’n 8 km gelopen en met heel mooie tempo’s voor de interval variërend van 4:47 min per km tot 6:03 per km. Donderdag staat weer een rustige duurloop op het programma met de loopgroep. De training zaterdag sla ik over om even een extra dagje rust te hebben want zondag doe ik mee aan een georganiseerde loop van 10 km.
Regendrup.
11-04-2025 om 09:36
Deze week gaat niet zo lekker. Eerste ronde deze week was echt bagger, niet af kunnen maken door steken in zij en gewoon geen lekker ritme.
Tweede keer (gister) ging opzich wel oke, maar ik had een te lange ronde gemaakt waardoor ik eigenlijk te lang door moest gaan om weer thuis te komen.
Zondag weer een nieuwe kans.
Schoondochter
11-04-2025 om 10:26
Ren je dan wel door Regendrup, of ga je wandelen?
Ik heb een paar stappen teruggezet in het schema van Evy, want het viel me echt zwaar. En dat was een goed idee, ik kom de tijd weer goed door en heb geen torenhoge hartslag. Heb nu meer het gevoel dat ik echt iets opbouw, terwijl ik dus minder doe. Ik ga het schema maar wat rustiger doorlopen, want kennelijk gaat ze gewoon te snel voor mij. Prima. Ik hoef niet direct vijf kilometer te lopen, als het uiteindelijk maar lukt.
Regendrup.
11-04-2025 om 10:28
Schoondochter schreef op 11-04-2025 om 10:26:
Ren je dan wel door Regendrup, of ga je wandelen?
Ik heb een paar stappen teruggezet in het schema van Evy, want het viel me echt zwaar. En dat was een goed idee, ik kom de tijd weer goed door en heb geen torenhoge hartslag. Heb nu meer het gevoel dat ik echt iets opbouw, terwijl ik dus minder doe. Ik ga het schema maar wat rustiger doorlopen, want kennelijk gaat ze gewoon te snel voor mij. Prima. Ik hoef niet direct vijf kilometer te lopen, als het uiteindelijk maar lukt.
Nee ik was gaan wandelen, redde het echt niet meer haha.
Maar ik herken je wel ja, ik ga denk ik ook twee weken doen over 1 week van Evy. Ze maakt opeens grote sprongen lijkt het wel, terwijl het opbouwen eerst juist zo lekker liep.
Ninoea
11-04-2025 om 16:35
Heel verstandig om even een tijdje extra op hetzelfde niveau te blijven als het anders te snel gaat!
Mijn duurloop donderdag ging goed. Meer dan 95% in zone 1 en 2 dus echt relaxt. Het was een ronde van iets meer dan 10 km door het bos. Overmorgen wedstrijd.
Ninoea
13-04-2025 om 08:08
Vandaag de wedstrijd en ik heb pijn in mijn voet en het regent. Echt niet tof. Ben al aangekleed terwijl ik vanmiddag pas moet. Onze oudste doet via school mee met de 1 km kidsloop.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.