Sport en bewegen
Kaassoufflee
15-01-2026 om 20:32
Sportbeha met voorsluiting
Ik heb op korte termijn een sportbeha met voorsluiting nodig, ter ondersteuning na een borstoperatie. Niet te strak, en moet comfortabel want ik moet eerst enkele weken 24/7 dragen. Bij winkelketen H in mijn woonplaats komen ze wel weer maar onbekend wanneer. Online kom ik er niet uit, daar zijn wel sportbeha’s te vinden maar niet met voorsluiting. Ik heb geen energie om allemaal winkels af te lopen en ik mis het overzicht bij online shoppen. Wie helpt me (op weg)?
Kaassoufflee
16-01-2026 om 13:02
Ginevra schreef op 16-01-2026 om 10:38:
[..]
Ik zou dan dus zo'n medische beha kopen. DIe zijn speciaal voor dit doel gemaakt. En het probleem en dus ook deze beha's bestaan al een tijdje, dus waarschijnlijk is het ontwerp al goed doordacht op basis van de ervaringen van anderen.
Je hebt inderdaad al genoeg aan je hoofd, dus dan zou ik niet zelf het wiel proberen uit te vinden.
IemandDe post hierboven geeft een site met maatadvies, ik zie daar verschillende medische beha's staan ( https://annamamelle.nl/bh-s-na-borstoperatie/ ) en ook een telefoonnummer dat je kunt bellen voor advies. Succes.
Ik heb met ze gebeld en heb nu 2 stuks Leyla besteld. Fijn ook voor het maatadvies, want ik heb omvang 87,5 en dat is dus net niet 80-85 en ook niet 90-95. Maar omdat mijn huidige normale beha van 85 niet echt lekker zit, is het de 90-95 geworden. Het is een combinatie van polyamide en katoen met stretch. Pfff…zo blij dat je dit voor me hebt gevonden, dankjewel 🙏
Anderen ook bedankt voor het meedenken hoor!
Kaassoufflee
16-01-2026 om 13:23
PS: er wordt zelfs 1 beha vergoed vanuit de basisverzekering die ik heb, daar word ik dan toch een beetje blij van
Ginevra
16-01-2026 om 14:48
Kaassoufflee schreef op 16-01-2026 om 13:02:
Pfff…zo blij dat je dit voor me hebt gevonden, dankjewel 🙏
De eer komt GebruikersnaamInvullen toe hoor. Die had de site gevonden, ik had alleen nog even verder geklikt op die site. Maar fijn dat ze je daar geholpen hebben en ik hoop dat de beha's goed bevallen. Dat is tenminste iets wat het comfort een beetje kan verhogen en na een borstoperatie kun je wel wat zachtheid en comfort gebruiken.
SuzyQFive
19-01-2026 om 02:22
Sterkte met je operatie. Wat gaan ze doen?
Ik heb een aantal maanden geleden een dubbele mastectomie met directe reconstructie gehad (dieplap) en heb op reserve een BH van decathlon gehaald en via het zh een postoperatieve BH. Die was wel fijner dan mijn sportbh.
Kaassoufflee
19-01-2026 om 11:03
SuzyQFive schreef op 19-01-2026 om 02:22:
Sterkte met je operatie. Wat gaan ze doen?
Ik heb een aantal maanden geleden een dubbele mastectomie met directe reconstructie gehad (dieplap) en heb op reserve een BH van decathlon gehaald en via het zh een postoperatieve BH. Die was wel fijner dan mijn sportbh.
Mag ik je een pb sturen?
SuzyQFive
19-01-2026 om 11:04
Kaassoufflee schreef op 19-01-2026 om 11:03:
[..]
Mag ik je een pb sturen?
Tuurlijk 
Kaassoufflee
19-01-2026 om 17:35
SuzyQFive schreef op 19-01-2026 om 11:04:
[..]
Tuurlijk