Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Samen sporten

Hoihoi,

Ik ben nu een net iets langer dan een halfjaar single, en na een paar maanden depri te zijn geweest, wil ik graag het sporten weer oppakken..
Het probleem is alleen dat ik voor werk meestal 12u lang weg van huis ben, en overdag wel gemotiveerd ben, maar als ik thuis kom en ga zitten dan sta ik ook niet meer zomaar op.

Weet iemand hoe ik me wat beter kan motiveren?
Wilt iemand misschien samen aan de Bikini Body Guide beginnen?? Ik heb hier nog wel een gratis bestand van.




scheelt het misschien als je 's ochtends voor je werk gaat?

Ik ga of voor mijn werk, of na mijn werk en voor het eten. Als ik na het eten moet gaan dan komt het er ook niet meer van 

is eerder opstaan en in de ochtend sporten een optie? Ik heb goede verhalen gehoord over boek dear goodmorning om ochtend aan te passen(ik heb het boek, maar nog niet gelezen).

Je hebt ook het weekend nog dat zijn al twee dagen waarop je kan sporten. 
Het beste is om de dag gelijk al te beginnen met een workout want dan heb je het alvast erop zitten en minder kans op uitstel-gedrag.

Ik doe zelf dans workouts met behulp van youtube videos, leuk om te doen en effectief 

Deze doe ik vaak;


https://www.youtube.com/watch?v=Cw-Wt4xKD2s


https://www.youtube.com/watch?v=kwkXyHjgoDM



Dus je werkt 5 dagen per week 12 uur per dag? Dat is 60 uur, misschien gewoon teruggaan naar 40 uur? Dichter bij je werk gaan wonen een optie? 

Hier hetzelfde probleem. Lange dagen, geen puf... Ik heb een crosstrainer gekocht en voor de tv gezet. Als ik nu ook maar het kleinste beetje goed voornemen heb stap ik 20 minuten op dat ding. Geen smoesjes van regen, vriendin heeft afgezegd, drukke dag... 20 minuten lukt (bijna) altijd. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-07-2021 om 13:08

Toen ik nog op kantoor werkte en om half acht de deur uit moest ging ik altijd 's ochtends vroeg een klein rondje hardlopen. Om half zeven opstaan, meteen naar buiten, half uur lopen, kort douchen en de auto in. Ontbijt en zo had ik de avond tevoren al klaar gezet en at ik op kantoor. Soms afgewisseld met wat krachttraining thuis.

En daarnaast 1x "lang" sporten in het weekend. In mijn geval een lange duurloop, maar dat kan ook een crossfit training of zo zijn.

's Avonds sporten werkt bij mij ook niet. Ik ben een ochtendmens en als ik thuis kom wil ik bankhangen. Maar anderen hebben juist dan hun meer energieke moment.

sproetje176

sproetje176

13-07-2021 om 13:16 Topicstarter

Julali schreef op 13-07-2021 om 11:07:

Dus je werkt 5 dagen per week 12 uur per dag? Dat is 60 uur, misschien gewoon teruggaan naar 40 uur? Dichter bij je werk gaan wonen een optie?

neen, ik werk gem. 40u per week, maar reis 1u heen en 1u terug. meeste diensten zijn 9u lang, en ik heb na juli 50 plusuren op jaarbasis.
Dichter bij werk gaan wonen is in deze huizenmarkt niet te doen.

Duiveninhetnieuws schreef op 13-07-2021 om 12:40:

Hier hetzelfde probleem. Lange dagen, geen puf... Ik heb een crosstrainer gekocht en voor de tv gezet. Als ik nu ook maar het kleinste beetje goed voornemen heb stap ik 20 minuten op dat ding. Geen smoesjes van regen, vriendin heeft afgezegd, drukke dag... 20 minuten lukt (bijna) altijd.

dit vind ik wel een goed idee, thanks!

Due-scimmie schreef op 13-07-2021 om 10:56:

is eerder opstaan en in de ochtend sporten een optie? Ik heb goede verhalen gehoord over boek dear goodmorning om ochtend aan te passen(ik heb het boek, maar nog niet gelezen).

het is een optie.. xD 

sproetje176

sproetje176

13-07-2021 om 13:23 Topicstarter

Coreopsis schreef op 13-07-2021 om 13:08:

Toen ik nog op kantoor werkte en om half acht de deur uit moest ging ik altijd 's ochtends vroeg een klein rondje hardlopen. Om half zeven opstaan, meteen naar buiten, half uur lopen, kort douchen en de auto in. Ontbijt en zo had ik de avond tevoren al klaar gezet en at ik op kantoor. Soms afgewisseld met wat krachttraining thuis.

En daarnaast 1x "lang" sporten in het weekend. In mijn geval een lange duurloop, maar dat kan ook een crossfit training of zo zijn.

's Avonds sporten werkt bij mij ook niet. Ik ben een ochtendmens en als ik thuis kom wil ik bankhangen. Maar anderen hebben juist dan hun meer energieke moment.

ja dat wil ik ook best doen, maar ik ben een redelijk kleine vrouw, dus dat lijkt me iets spannend qua veiligheid enzo.

sproetje176 schreef op 13-07-2021 om 13:23:

[..]

ja dat wil ik ook best doen, maar ik ben een redelijk kleine vrouw, dus dat lijkt me iets spannend qua veiligheid enzo.

Je kunt ook een sport voor thuis kiezen. Ik sport bijvoorbeeld graag met ringfit van Ninteno Switch. Dit doe ik thuis voor de tv. 

Op youtube heb je oa walk away the pounds of als je wat zwaarder wil, 30 day shred.  Je kan ook gewoon een kwartiertje Nederland in beweging doen. Is gewoon terug te bekijken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.